Piesele de scuter sunt componente de schimb cu o larga utilitate, care servesc, cu predilectie, la inlocuirea aticolelor cu un grad avansat de uzura. Pe langa rolul lor de a asigura o buna functionare a scuterului orice set de piese de scutere ofera o mai buna fiabilitate scuterului tau, mai ales in conditiile in care calatoresti frecvent in oras.

Scuterul face parte din categoria mopedelor si este un tip de motocicleta usoara, cu roti mici, cu motorul asezat, de obicei, sub saua conducatorului, permitand acestuia sa stea intr-o pozitie comoda (ca pe scaun) si care poate transporta maxim persoane.

La fel ca in cazul autoturismelor si motocicletor, se recomanda achizitia unui scuter la care gasesti piesele fara prea mari batai de cap (fara comanda si asteptarea ei vreo 2 luni si taxe de te ustura minimul pe economie).

Indiferent de marca de scuter pe care o detii, piesele sunt compatibile de pe o varianta pe alta, se gasesc pe stoc si sunt ieftine.

De interes:  Avantajele cautarii unui partener online

Piesele de scuter sunt usor de inlocuit, sunt consumabile cu un grad ridicat de utilitate in economia functionarii mopedului.

Inlocuirea acestor componente de schimb este o operatiune de rutina pentru care ai nevoie doar de un set de tubulare, set de imbusuri, set de surubelnite, un patent si un fel de cheie franceza.

Iata ce piese scutere se pot uza oricand si ai nevoie sa fii cu ochii pe ele pentru a gasi rapid inlocuitor:

Uleiul pentru motor

Vrei ca motorul sau sa functioneze impecabil? Este clar ca ai nevoie de un ulei pentru motor de calitate, care sa nu se uzeze din pricina arderilor continue ale motorului. In general, uleiul pentru scuter prezinta o serie de particularitati: este sintetic, 10W40 SAE, SJ(SL,SM), si se schimba la 500 mile (800km).

Uleiul pentru transmisie

Uleiul pentru transmisie contribuie la functionare impecabila a tuturor componentelor care alcatuiesc transmisia scuterului. Acesta prezinta urmatoarele particularitati:  80w90 SAE, GL 5(GL4), ce se schimba la 500 mile (800km). Intra cam 100 ml.

De interes:  Care sunt cele mai vandute piese Prox

Bujia

Bujiile sunt introduse in capul cilindrului astfel incat sa ajunga in interiorul camerei de ardere. Componentele bujiei sunt: un electrod cental, izolat cu portelan apoi acoperit cu o carcasa metalica si in capat gasim un electrod lateral.

Curentul cu voltaj mare este trimis de catre bobina de inductie printr-un cablu extrem de bine izolat, curent care ajunge la electrodul central al bujiei. Curentul ajunge in celalalt capat al bujiei si acolo gaseste un alt electrod lateral.

Este simpla si se schimba la 3000 km sau 2 ani. E ieftina, asa ca mai bine o schimbi din primele momente in care descoperi ca a atins un grad avansat de uzura si nu o arzi.

Cablul de frana

Se schimba la 4000 km sau 3 ani. Recomandarea expertilor este sa il folosesti pana se rupe, deoarece il mai ai si pe cel din spate.

Sabotii de frana

Se schimba la 4000 km sau 3 ani. Recomandarea este sa il folosesti pana se rupe, deoarece il mai ai si pe cel din spate.

De interes:  Sfaturi utile pentru organizarea botezului

Bateria (sau acumulatorul)

Un scuter are, in general, o baterie de 12v, 7ah(ori mai multi) si se schimba la 4 ani(garantia este de 2 ani). Pentru ca bateria sa reziste mai mult, iar tu sa faci investitii minime, este de preferat sa luati un acumulator pe acid. Daca te lasa, completeaza cu apa distilata (demineralizata). Bateria pe gel se duce mai repede si necesita sa fie pusa la redresor. In plus, aceasta poate exploda foarte usor.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.