Noțiunea de șef poate fi foarte asemănătoare sau, dimpotrivă, foarte difertită de cea de lider. Principalele aspecte care le diferențiază fiind calitățile și atitudinea persoanei aflate în această postură. 

Indiferent din ce unghi se privesc aceste noțiuni, fie cel al angajatului în fața superiorului ierarhic, fie ca manager care nu știe exact cu să abordeze angajatul, delimitarea celor două poate fi destul de ambiguă. De aceea, recomandat este ca un manager care își dorește cu adevărat să fie un bun lider pentru angajații săi și să își atingă toate obiectivele propuse, să urmeze cursuri leadership, prin intermediul cărora își va descoperi și dezvolta abilitățile de conducere. 

Pentru a putea observa care sunt cele mai importante diferențe dintre un șef și un lider, trebuie mai întâi să se înțeleagă exact ce inseamna leadership. Leadershipul este, mai întâi de toate, o artă, arta de a îmbina cu succes viziunea și strategia de a conduce un business cu abilitățile de a comunica clar și pe înțelesul angajaților așteptările sale. 

1. Liderul, ca parte din echipă

Dacă șeful, în mod tradițional, trasează o granița între el și subordonații săi, pentru a se evidenția mai mult sau mai puțin poziția pe care o deține, un lider se va comporta ca fiind o parte din echipă. Astfel că șeful va fi cel care are cerințele, iar echipa va fi cea care le excută cu strictețe. În schimb, liderul va prezenta un proiect ca fiind un task comun, dar în care fiecare individ își are rolul și atribuțiile sale. 

Un lider se va supune la același tratament ca ceilalți membrii ai echipei.

2. Liderul este un ascultător activ

Ce înseamnă acest lucru? Un adevărat lider ascultă cu atenție ceea ce are de spus un subaltern, indiferent dacă este vorba despre o problemă personală, o cerință, o viziune, o dorință. În plus, în mod proactiv, acesta se va implica în susținerea acestuia atât prin sprijin moral, cât și prin oferirea de instrumente necesare pentru a atinge obiectivul stabilit împreună.   

3. Liderul oferă înainte de a cere

Un șef, manager, poate cere echipei să realizeze anumite taskuri sau executarea unor activități fără a avea nici un fel de relație cu membrii acesteia. În schimb, un lider este interesat, în primul rând, de înțelegerea și satisfacerea nevoilor echipei sale, mai ales motivația fiind în partea superioară a piramidei ierarhiei nevoilor personale. 

4. Liderul nu se simte amenințat de succesul celorlalți

Un lider nu se identifică prin poziția sa, ci prin abilitățile și eficiența cu care le aplică. În plus, are o imagine de sine stabilă și coerentă. Astfel că nu se va da la o parte de la executarea unor activități ce sunt considerate munca de jos, dacă acestea vor contribui la succesul proiectului. 

5. Liderul este urmat de bună voie

Un lider bun poate fi observat prin obediența și loialitatea cu care este urmat de echipa sa. Acesta impune respectul prin felul său de a fi și de a relaționa cu oamenii, nu prin inducerea de teamă. 

De interes:  Luna august este momentul propice pentru a face concediul de vara, iar statiunea Venus reprezinta o alegere foarte buna

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.