Iata care este istoria semnelor de circulatie

Ne intrebam adesea cum au aparut semnele de circulatie? Cu siguranta in momentul in care au aparut nu erau atat de atent elaborate. Acestea au suferit modicari de-a lungul timpului, de la semne lasate pe copaci si stanci pana la borne kilometrice aparute in anii 120.

    Cum au aparut semnele de circulatie?

Marea majoritate a tarilor folosesc un sistem comun de semnalizare pentru ca participantii la trafic sa cunoasca semnele de circulatie indiferent de zona in care se afla. Daca semnele de circualtie sunt aceleasi in fiecare tari atunci soferul se va putea descurca indiferent de tara in care se afla.

Pentru inceput sistemul a fost implementat in Europa iar ulterior a fost adoptat in intreaga lume. Tratatul Conventie de la Viena a aparut in anul 1968, acest act separa regulile de trafic, mai exact traficul rutier international si siguranta pe drumurile publice.

Primul principiu pe care se bazeaza aceste semne este forma si culoarea. Semnele de avertizare au o forma triunghiulara pe un fundal alb sau galben. Semnele de interzicere sunt rotunde si au un fundal alb si marginea rosie. Semnele de informare sunt cele turistice si fiecare tara poate opta pentru o anumita forma si culoare, in general acestea sunt semne de orientare care iti dezvaluie distanta catre cel mai apropiat spital sau catre o benzinarie. Semnele de obligare sunt intr-un cerc albastru care este desenat cu alb pe margine. Asta iti indica tot ceea ce trebuie sa faci, daca ai un astfel de semn pe drumul tau atunci trebuie sa te asiguri ca il urmezi intocmai.

De interes:  Compania Enel a ajuns în gura... prefectului! „Dacă ninge, se ia curentul. Dacă bate vântul, se ia curentul. Dacă plouă, se ia curentul”

In cele mai multe tari din Europa semnele de pe autostrada sunt albe pe un fundal verde. Aproape toate tarile europene folosesc sistemul metric de masurare. Singura care face diferenta este Marea Britanie care indica distantele in mile.

Semnul “ Stop” a aparut pentru prima data in Michigan in jurul anului 1915. La inceput acesta avea litere negre pe un fundal galben. In anul 1922 asociatia rutiera Americana alege un semn in forma octogonala. Dupa care acest semn este adoptat in marea majoritate a tarilor. Singurele tari in care nu este folosit acest semn este Japonia , locul in care este reprezentat de un triunghi cu varful in jos si Zimbabwe locul unde Stop-ul este reprezentat printr-un cerc.

Semaforul a aparut pentru prima data pe data de 10 decembrie 1868 in fata cladirii Parlamentului din Londra. Semaforul prezent acum pe toate strazile a fost o inventie Americana si a aparut in anul 1912. Acesta functiona pe principiul rosu- verde, stai – mergi. Dupa care in anul 1920 a aparut semaforul cu trei culori: rosu, verde si galben. Acesta a fost inventat de politistul William Potts din Detroit, Michigan.

De interes:  Robu speră ca podurile de la gară să fie gata în toamnă. Documentele avansează pentru podul Jiul, dar stagnează pentru podul Isho

Cel mai vechi semafor care a devenit piesa de muzeu, este unul care se regaseste intr-o intersectie din Ashville, Ohio.

Primul sistem de semaforizare automat a fost instalat in Anglia in anul 1927. Vezi mai multe despre acest subiect pe acest site.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.