Nu există nicio îndoială că anvelopele sunt esențiale la orice vehicul, cu atât mai mult cu cât sunt singurul punct de contact cu asfaltul. O anvelopă nepotrivită pentru vehicul sau una în stare proastă crește considerabil probabilitatea de a suferi un accident, pericol care crește în condiții de ploaie, zăpadă sau gheață pe drum.

De aceea, trebuie să ai anvelopa potrivită pentru condițiile potrivite. Pentru cei care sunt încă puțin reticenți să creadă că există diferențe între diferitele tipuri de anvelope – iarnă, vară și All Season, iată totuși explicația.

Diferențe între tipurile de anvelope

După cum tocmai am menționat, există trei tipuri de anvelope: anvelope vară, anvelope iarnă și anvelope All Season. În esență, răspunsul anvelopelor la condițiile meteorologice este marea diferență între cele trei tipuri, dar vom analiza mai îndeaproape pentru a înțelege de ce.

  1. Anvelope vară

Anvelopele de vară sunt fabricate din cauciuc mai dur decât anvelopele de iarnă. Acest tip de roată asigură un control mai mare al vehiculului și aderență la drum atunci când temperaturile depășesc 7 ° C , oferind mai multă siguranță și reducând timpul de frânare. Cu toate acestea, atunci când temperatura scade sub cifra respectivă, performanța lor încetează într-un mod relevant.

De interes:  10 milioane de euro pentru Hotelul Traian din Băile Herculane. Primăria spune „pas”!

Fiind mai elastice, rotile de vara, mai precis anvelopele de vara, au o rezistență la rulare mai mică, cu consecința scăderii emisiilor de zgomot, deci au o uzură mai mică decât anvelopele de iarnă. În plus, fiind mai late, au un contact mai mare cu șoseaua, crescând astfel aderența vehiculului.

  1. Anvelope iarnă

Când temperaturile sunt sub 7 ° C , se recomandă înlocuirea anvelopelor de vară cu cele de iarnă. Aceste roți sunt proiectate pentru a obține o aderență mai mare în condiții meteorologice extreme, cum ar fi ploaia, zăpada sau gheața. Dar este important să o faceți pe ambele axe, nu doar pe una dintre ele.

Datorită compoziției lor cu un procent mai mare de cauciuc natural, aceste anvelope nu se întăresc în aceste condiții, dar își mențin flexibilitatea, obținând o aderență mai mare la drum la temperaturi scăzute. Aceste anvelope au caracteristici speciale pentru condițiile meteorologice de iarnă.

De asemenea, modelul benzii de rulare are un număr mai mare de caneluri (lamele), pentru a realiza o evacuare mai bună a apei. Șanțurile acestor anvelope, care sunt mai adânci decât de obicei, sunt, de asemenea, concepute pentru a atinge acest obiectiv. Ambii factori sunt esențiali, astfel încât acvaplanarea să nu aibă loc, fenomen produs de ploaie, deoarece anvelopele nu pot evacua suficientă apă, iar șoferul poate pierde controlul vehiculului. Atentie si la celelalte componente ce necesita schimbul, piese de scuter sau auto ce trebuie achizitionate urgent, curele de transmisie sau alte piese si accesorii de o importanta capitala.

De interes:  O nouă generație de absolvenți ai Facultății de Arte și Design își prezintă colecțiile

Se recomandă montarea anvelopelor de iarnă din octombrie până în martie. Din luna respectivă, când temperaturile depășesc de obicei 7 ° C, deși depinde de zona geografică, se recomandă înlocuirea acestora cu anvelope vară.

  1. Anvelope pentru toate anotimpurile

Anvelopele All Season pot fi utile în unele locuri în care temperaturile nu variază excesiv între diferite anotimpuri, deoarece își fac treaba în condiții meteorologice diferite, dar nu se remarcă în niciun fel.

Le vei putea folosi pe tot parcursul anului, dar în niciun caz nu vei obține performanțe optime de la mașină.

 

 

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.