Condusul unei motociclete motocross poate deveni, cu timpul, o reala placer, mai ales atunci cand esti in stadiul de a dobandi suficienta experienta ca rider. Dar ce faci atunci cand esti un invatatel, abia iesit de pe bancile scolii de sofer? Cum ar trebuie sa te protejezi si de ce sa folosesti una dintre modelele de casti motocross atunci cand detii o motocicleta motocross?

Conduita invatata in timpul scolilor de soferi categoria A te acomodeaza cu o serie de reguli pe care esti nevoit sa le respecti sau cu anumite situatii limita carora trebuie sa le faci fata. Iat care ar fi acestea!

 

Trecerile de pietoni:

Inainte de trecerile de pietoni fara semafor, vei reduce viteza. Daca observi un pieton pe trotuar in apropierea trecerii de pietoni, vei incetini preventiv si te vei pregati sa opresti.

 

Drum cu o singura banda pe sens, cu sau fara linie de tramvai: vei opri pentru a ceda trecerea atat pietonilor de pe sensul tau, cat si celor de pe sensul opus de circulatie. Vei ramane oprit pana ce pietonul ajunge pe trotuar indiferent de directie.

De interes:  Avram Iancu - omul care a dat totul pentru România, fără să-i ceară nimic

In Regulament este menionat ca ar trebui sa stai oprit numai pentru pietonii de pe sensul tau, insa iti recomandam ca, la examen, sa ii astepti de pe o parte pe alta la strazile cu o singura banda pe sens.

 

Drum cu mai multe benzi de circulatie pe sens: tu te afli pe prima banda pe sensul tau de circulatie, iar pietonul se afla pe prima banda pe sensul opus, nu este obligatorie oprirea. Daca pietonul se afla aproape de sau chiar la mijlocul drumului, opresti. Ramai oprit pana ce pietonul ajunge pe trotuar pe sensul tau de circulaţte.

In nicio situatie nu ramane oprit pe zebra. Cand este foarte aglomerat si coloana de masini se misca metru cu metru, se poate sa iti vina randul sa avansezi, insa sa fii nevoit sa te opresti pe zebra. Nu face asta. Daca esti oprit pe zebră si pietonul traverseaza prin spatele tau, se considera neacordare de prioritate. Te opresti inainte sau dupa zebra, nu pe ea.

De interes:  Metalu la ceas aniversar

La trecerile de pietoni cu semafor, vei ceda trecerea pietonilor angajati in traversare la culoarea verde a semaforului ce se adreseaza acestora. Ramai oprit chiar daca pietonii sunt pe trecere si nu vor sa traverseze, pana apare culoarea rosie a semaforului pietonilor.

Daca un pieton a început traversarea pe verde si inca nu a terminat de traversat cand se face rosu, ramai oprit si asteapța sa ajuna pe trotuar/scuar.

Pentru casti motocross comanda online de la Unimotors.ro dealer echipamente moto de calitate superioara.

Oprirea şi plecarea de la semafor:

La culoarea roşie sau galbenă a lămpii semaforului, trebuie să oprești. Da, inclusiv la galben.
Oprirea în coloană la semafor va fi făcută de în spatele vehiculelor, nu intercalat între benzi sau între vehiculele de pe banda 1 şi trotuar sau parcare.

Plecarea de pe loc se va face lin, fără a brusca motocicleta şi fără grabă, deoarece trebuie menţinută distanţa de siguranţă, iar coloana se poate opri brusc.Atunci când ești oprit primul la semafor, la plecarea de pe loc trebuie să te asiguri că nu sunt încă pietoni angajaţi în travesare şi să nu pleci primul în grabă, deoarece pot trece încă vehicule care au forţat culoarea galbenă a semaforului.

De interes:  Inele argint, pietre pretioase, bratari bling-bling- cum potrivim bijuteriile cu tinutele

Nu uita: manevra de oprire se va semnaliza cu cel puţin 50m înainte şi va fi efectuată numai în zone unde este permisă.

Sursa articol atitudinea.ro

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.