Munca de acasă oferă multe avantaje, inclusiv flexibilitatea setării propriului program, economisirea timpului și a banilor prin eliminarea navetei zilnice, permițându-vă să începeți o afacere cu cheltuieli generale minime. Pentru a avea succes într-un birou la domiciliu este nevoie să creați un spațiu care să promoveze eficiența într-un mediu de lucru netradițional.
Veți dori să definiți o zonă de lucru profesională, care să vă separe afacerea de viața personală, indiferent dacă sunteți într-o cameră separată sau într-un living open space. Locația, iluminarea și limitarea dezordinii sale sunt importante.
Iată cum să înființați un birou la domiciliu, menit pentru productivitate și profesionalism.
Identificați ceea ce aveți nevoie
Ceea ce veți avea nevoie în biroul dvs. va depinde de tipul de muncă pe care o faceți. Este posibil să aveți nevoie de o serie de birouri – unul mic pentru computer și de o masă mai mare sau spațiu de lucru pentru lucrările dvs. de artă, dacă sunteți un artist grafic. Un consultant ar putea avea nevoie de spațiu suplimentar pentru dulapuri sau o zonă alocată pentru întâlniri cu clienții. Un fotograf ar putea avea nevoie de un studio intern sau un spațiu de depozitare pentru recuzită și echipament de iluminat.
Angajatorul dvs. ar putea avea cerințe specifice cu privire la echipamentele pe care trebuie să le utilizați, în cazul în care faceți telecomunicații, cum ar fi electronice dedicate sau echipamente specifice industriei.
Creați o listă detaliată a nevoilor dvs. pentru un birou la domiciliu și configurați un spațiu care îndeplinește aceste cerințe înainte de a revendica în mod arbitrar un colț într-una din camerele dvs. și să decideți că este „suficient de bun”.
Alegeți o zonă dedicată
În mod ideal, biroul dvs. ar trebui să fie într-o zonă liniștită, care să vă permită o anumită intimitate. Acest lucru este deosebit de important dacă împărțiți casa cu un partener, copii sau colegi de cameră.
S-ar putea să descoperiți că o cameră cu ușă poate reduce zgomotul din restul casei, mai ales dacă vorbiți frecvent la telefon. Ar putea avea sens să alegeți o cameră lângă intrarea din față a casei, dacă vă veți întâlni cu clienți în biroul dvs. de acasă. Este posibil să aveți nevoie de un studio dedicat, separat de restul casei dvs., dacă aveți nevoie de spațiu pentru a răspândi echipamente de design sau tehnologie.
Angajatorul dvs. vă poate cere să aveți o ușă care se închide și se blochează din motive de confidențialitate.
Luați în considerare lumina
Configurați biroul de acasă astfel încât să aibă multă lumină naturală. Lumina caldă, cum ar fi lumina focului, favorizează relaxarea. Lumina rece, cum ar fi lumina zilei, îmbunătățește productivitatea și vigilența, ceea ce vă doriți pentru biroul de acasă. Ferestrele și expunerea la lumina zilei vă pot afecta bunăstarea fizică și mentală.
Lucrul într-un spațiu cu lumină naturală poate reduce durerile de cap și oboseala ochilor, permițându-vă să fiți mai productiv în fiecare zi și mai sănătos pe termen lung.
S-ar putea să doriți să păstrați o plantă sau două în spațiul dvs. de lucru, ca o notă suplimentară care vă poate îmbunătăți bunăstarea. Cercetările au arătat că a avea plante într-un birou vă poate crește productivitatea și vă poate face mai fericiți în timp ce lucrați.