Marius Stanciu și Virgiliu Ivan, două tentacule ale caracatiței lui Niculae Bădălău și Toma Petcu, aflate în posturi cheie în Transelectrica, pun în pericol siguranța rețelei naționale de transport a energiei electrice.

 

În urmă cu două săptămâni, în data de 7 ianuarie 2021, o avarie majoră la nivelul rețelei electrice de transport a condus la declanșarea mai multor echipamente din rețelele electrice de transport din România. La nivelul României a fost afectată zona de nord-vest a țării. Timp de câteva ore, milioane de utilizatori de curent electric din Transilvania au fost afectați de această avarie majoră. Deși Transelectrica a ieșit ulterior cu un comunicat de presă de natură să liniștească populația afectată de această avarie majoră, povestea din spatele acestui grav incident din rețeaua națională de transport a energiei electrice, duce până la vârfurile politicii românești.

În mod evident, după incidentul din 7 ianuarie, membrii Consiliului de Supraveghere al Transelectrica au cerut explicații privind această situație și sancționarea chiar prin demitere a directorului Dispeceratului Energetic Național (DEN) . Chemat să dea explicațiile necesare despre avaria gravă de la DEN, a fost Marius Viorel Stanciu, membru al Directoratului Transelectrica, un personaj colorat despre al cărui background l-am descris într-un articol anterior.

Deloc întâmplător, Dispeceratul Energetic Național se află în subordinea lui Marius Viorel Stanciu, membru în Directoratul Transelectrica și omul de casă al baronilor Niculae Bădălău și Toma Petcu. DEN, cea mai importantă unitate operațională a Transelectrica, este condusă de Virgiliu Ivan, la rândul său, fost membru al Directoratului Transelectrica, numit de fostul ministru al Economiei, baronul pesedist Niculae Bădălău, în octombrie 2019. În mod evident, după ce și-a terminat mandatul de membru al Directoratului, Ivan a primit, tot datorită proptelei sale politice de la acea vreme, Nicolae Bădălău, funcția pe care o deține și în prezent, aceea de director al DEN. Ivan mai deținuse aceasta funcție și înainte de a fi membru al Directoratului Transelectrica, tot în perioada guvernărilor pesediste conduse de Liviu Dragnea. În prezent, Virgiliu Ivan este menținut în această funcție cu sprijinul direct și asumat al lui Marius Stanciu, giurgiuveanul din Directoratul Transelectrica care răspunde mereu prompt la ordinele trasate de cei doi stăpânii politici ai săi: baronul PSD Niculaie Bădălău și baronul PNL Toma Petcu, ambii cu interese și afaceri uriașe în Transelectrica.

De interes:  Iubire in Rate… – Banat FM

De aceea, ulterior avariei din 7 ianuarie, atunci când membrii Consiliului de Supraveghere al Transelectrica au cerut în mod absolut justificat schimbarea din funcție a lui Virgiliu Ivan de la comanda DEN, Marius Stanciu s-a opus vehement invocând un argument rizibil și total fals, conform căruia directorul DEN nu poate fi schimbat fără acceptul celorlalți membrii ai Directoratului Transelectrica. Nicăieri în statutul și în regulamentele Transelectrica nu este prevăzut ceea ce în mod fals invoca Stanciu. Fervoarea cu care Stanciu îl susține în funcția de director al DEN pe Ivan, chiar cu prețul punerii în pericol a rețelei naționale de transport a energiei electrice, este generată în mod evident de datoriile (materiale și morale) pe care Stanciu le are la liderul pesedist Bădălău dar și la actualul său șef de partid penelistul Toma Petcu, fost ministru al Energiei în guvernările PSD-ALDE.

De altfel, Marius Stanciu face lobby fățiș și pentru furnizorii de echipamente Siemens, pentru Transelectrica. Este de notorietate că, Bădălău, pe vremea în care era ministrul al Economiei și avea Transelectrica în subordinea sa, îi trimitea mai mereu pe Marius Carașol (fost director general al Transelectrica susținut de Bădălău și ulterior condamnat penal pentru că și-a falsificat diploma de studii superioare) și apoi pe Claudia Anastase (numita director general al Transelectrica tot de Bădălău după arestarea lui Carașol) să le lustruiască pantofii mahărilor de la Siemens. De exemplu, nu se poate uita deplasarea lui Carașol la Roma, în mai 2019, deplasare despre care a scris si presa la vremea respectiva. Deplasarea a fost plătită de Transelectrica cu niște zeci de mii de lei, atunci cand Marius Carașol a fost trimis la o conferință organizată de Siemens, chiar de către Bădălău, pe atunci ministru al Economiei, pentru a le transmite niște mesaje secrete celor mai importante persoane din board-ul de conducere al  Siemens. Atât de secrete au fost mesajele, încât la București s-a aflat imediat că Bădălău îi asigura pe mai-marii de la Siemens că Transelectrica va achiziționa numai și numai echipamente Siemens. Cunoscută fiind apetența sa pentru câștigurile facile, ar fi interesant de știut și ceea ce a cerut Bădălău prin emisarul său Carașol, de la șefii Siemens. Lucruri pe care nu e deloc exclus ca baronul roșu de la Giurgiu să le obțină și acum, prin Marius Stanciu, omul său de bază din Directoratul Transelectrica, cel care se bate cu pieptul gol pentru ca toate dotările cu echipamente din Transelectrica, să poarte marca Siemens.  

De interes:  Edmond (Cyrano, mon amour) – BANAT

În încheiere, trebuie menționat un aspect care poate deveni tragic pentru sistemul energetic național, dacă se adeverește. Același Marius Stanciu îl încurajează în mod public pe Virgiliu Ivan, directorul DEN (responsabilul pentru avaria majoră din 7 ianuarie), să elaboreze strategia energetică națională, desigur partea referitoare la activitatea Transelectrica. Vai de strategia energetică a României, dacă Stanciu- politrucul transpartinic din Directoratul Transelectrica, băiat de mingii la curțile lui Niculae Bădălău și Toma Petcu, îl însărcinează pe Ivan cu elaborarea strategiei energetice a României. De această strategie se ocupă experții certificați din domeniu și oamenii de știință, nu directorul DEN care ar trebui să facă doar ceea ce e prevăzut în fișa postului său extrem de bine plătit, și anume că, rețeaua de națională de transport  energiei electrice a țării trebuie să funcționeze ireproșabil iar cetățenii din România să nu mai aibă de suferit din cauza avariilor majore la rețeaua națională.

 

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.