In ziua de azi daca site-ul afacerii tale nu apare in prima pagina a rezultatelor de cautare Google atunci pierde sansa de a atrage clienti noi si de a fi cunoscut. Astfel pentru ca site-ul tau web sa apara in primele rezultate de cautare are nevoie fie de o strategie aplicata de SEO fie de o activitate pe Google Adwords.
Google Adwords sau mai nou Ads este un serviciu oferit de catre Google de promovare prin care platesti de fiecare data cand o persoana da click pe anuntul tau de promovare.
In fiecare zi se fac in jur de 3 miliarde de cautari pe Google iar afacerile se bat pentru a aparea pe prima pagina a rezultatelor de cautare fie organice fie platite.
Aceasta metoda de promovare pare destul de simpla – platesti pentru ca site-ul tau sa apara in rezultatele de cautare.
Daca nu ai avut experienta pana acum cu aceasta metoda de promovare atunci poate ca iti pare complexa dar nu este neaparat asa. Daca nu profiti de toate avantajele acestei platforme si de o strategie buna de promovare atunci publicitatea pe Adwords poate sa devina un cosmar.
De aceea am dezvoltat acest ghid de Google Adwords pentru incepatori.
Google Adwords este una din cele mai complexe platforme de promovare cand vine vorba de monitorizarea rezultatelor. Poti foarte usor sa pierzi sute de lei fara rezultate.
Sunt zeci de metrici de care sa ti cont pentru a monitoriza succesul afacerii tale in publicitatea online printre care gasim – numarul de impresii ( de cate ori a fost afisat anuntul tau), numarul de clickuri – de cate ori oamenii au dat click pe anuntul tau, rata de click (impartirea dintre numarul de impresii si numarul de clickuri) samd.
DECI CE ESTE MARKETINGURL PRIN GOOGLE ADWORDS?
In cuvinte simple, Google Adwords este o platforma de promovare online care permite afacerilor sa liciteze pe cuvintele cheie dorite pentru ca site-ul lor sa apara in rezultatele de cautare.
Practic companiile platesc per click pe anunturile lor in speranta ca oamenii ce efectueaza o cautare sa dea click pe anuntul care afiseaza site-ul lor.
Astfel Google face bani pe baza taxei per click.
Poti sa alegi dintr-o gama variata de metode de promovare – fie pe cuvinte cheie, bannere, video, remarketing samd.
Deci cum functioneaza mai exact promovarea prin Adwords?
In primul rand trebuie sa intelegi ca Google Adwords functioneaza asemenea unei licitatii. Tu platesti pentru ca site-ul tau sa se claseze cat mai bine in rezultatele de cautare, ceea ce inseamna ca este o combinatie intre suma maxima pe care esti dispus sa o platesti X scorul de calitate, iar rezultatul este pozitia site-ului in rezultatele de cautare.
CE ESTE SCORUL DE CALITATE?
Scorul de calitate din cadrul Adwords este un factor extrem de influent in clasarea site-ului tau in rezultatele de cautare. Aceste este compus din mai multe elemente precum:
a. relevanta anuntului tau – cat de specific este anuntul tau pentru cei ce fac o cautare. Astfel anunturile tale trebuie sa fie cat mai specifice si sa aiba cuvantul cheie principal fie in Titlu fie in Descrieri.
b. rata de click asteptata – cat de motivati sunt oamenii sa dea click pe anuntul tau. Astfel trebuie sa dezvolti anunturi persuasive care sa indemne persoanele ce vad ad-ul tau sa dea click pe el.
c. Experienta de utilizare pe landing page – cat de bine se simt oamenii pe pagina pe care ajung? Aceasta trebuie sa se incarce rapid, sa aiba frazele/cuvintele cheie pe care licitezi incluse si sa fie mobile responsive.
Cei de la AdEspresso au facut un studiu prin care au descoperit ca daca scorul de calitate este mai mare de 7 atunci costul per click poate scadea cu pana la 30%.
Astfel imbunatatirea scorului de calitate iti asigura o pozitie a anuntului tau cat mai buna fara sa trebuiasca sa platesti in plus.
CAT DE POTRIVIT ESTE ADWORDS PENTRU AFACEREA TA?
Aud de multe ori persoane care spun ca pentru ei Adwords nu functioneaza iar alte persoane spun ca Adwords este un “aspirator de clienti”.
Pentru a-ti da seama daca Google Adwords functioneaza pentru afacerea ta, trebuie sa te intrebi daca ai destul buget sa investesti in acest canal de promovare?
Daca ai o suma medie de care nu te folosesti si esti pregatit la inceput sa “pierzi” un procent din aceasta suma pana iti dai seama cele mai bune strategii pentru afacerea ta prin Adwords atunci poti incerca acest canal de marketing.
Google Adwords poate functiona pentru orice afacere atata timp cat esti pregatit sa testezi diverse variatii de anunturi, cuvinte cheie, formate de anunturi.
TIPURI DE CAMPANII VALABILE IN GOOGLE ADWORDS
Platforma Adwords iti ofera sansa sa testezi diverse tipuri de campanii prin care sa atragi clienti potentiali pe site care sa cumpere de la tine.
Momentan poti sa te folosesti de video-uri, bannere, search, aplicatii pentru a ajunge la clientii potentiali.
Campania de Search
Este cel mai popular tip de campanie prin Adwords. Anunturile tale vor aparea cand cineva tasteaza in bara de cautare Google un cuvant sau o expresie cheie pe care tu licitezi.
Sa zicem ca ai un magazin de mobila in Bucuresti si licitezi pe cuvantul cheie “mobila Bucuresti”. Ei bine de fiecare data cand cineva cauta pe Google expresia “mobila Bucuresti” – anuntul tau va aparea in rezultatele de cautare.
Astfel tu licitezi pe diverse cuvinte cheie care sunt relevante cu afacerea ta.
Vezi mai multe pe site-ul Star-Marketing Timisoara.