Crezi ca personalul hotelului, in special angajatii departamentului de menaj, nu-si fac treaba la maximum? Sau poate sa fie o problema legata de ustensilele si detergentii pe care ii folosesti? Ei bine, daca doresti sa ai camerele de hotel aranjate si curate ca la carte, iti sugeram sa folosesti produse de curatenie de calitate, dar sa iti instruiesti si angajatii responsabili cu menajul, in mod corespunzator.
Sa vedem, pas cu pas, ce trebuie sa faci si ce produse sa folosesti:
1) Colecteaza lenjeria si gunoiul.
Prima operatie pe care o menajera ar trebui sa o faca atunci cand intra intr-o camera de hotel ar trebui sa fie colectarea lenjeriei murdare si golirea cosurilor de gunoi. Intr-un hotel respectabil, colectarea si schimbarea prosoapelor si a lenjeriei de pat trebuie sa fie efectuate zilnic. De asemenea, este esential ca cearsafurile, fetele de perna si prosoapele sa fie colectate si schimbate chiar la check-out, astfel incat clientii ulteriori sa gaseasca lenjeria curata.
2) Incepe curatarea camerei de de sus in jos.
Aceasta strategie permite femeilor de serviciu sa se deplaseze prin camera fara ca murdaria si germenii sa fie condusi inapoi in zonele pe care le-au curatat deja. De asemenea, le permite sa evite sa mearga pe podeaua umeda si sa lase urme pe podele.
Deoarece baia este amplasata in general in cel mai indepartat colt, acestea ar trebui sa inceapa din acea camera, apoi sa faca patul, sa stearga praful, sa aspire si, in cele din urma, sa curate zona cea mai apropiata de usa. Trebuie folosite numai aspiratoare profesionale pentru acest proces, deoarece unul normal nu este capabil sa curete mochetele si covoarele in profunzime.
Un alt motiv pentru a incepe cu baia? Aceasta este zona care necesita cel mai mult timp pentru curatare: femeia de serviciu trebuie sa se asigure de fapt ca suprafetele sunt dezinfectate si curatate temeinic. Dupa aceea, ai grija ca din baie sa nu lipseaca consumabilele. Iti recomandam produse tork. Aceasta gama iti ofera hartie, dispensere, sapun tork, de inalta calitate, ce nu ar trebui sa iti lipseasca.
3) Acorda atentie codului de culoare.
Codul de culoare pentru curatarea intr-un hotel este ceva ce nu trebuie trecut cu vederea. Se concentreaza in special pe detergenti si echipamente de utilizat la curatare. Respectarea culorilor reglementate de acest cod este esentiala pentru a evita contaminarea bacteriana intre un mediu si altul.
Iata ce zone ale unui spatiu de cazare corespund anumitor culori:
Albastru: zone generale care trebuie curatate, ce au o incarcare bacteriana foarte mica, precum birouri si mobilier.
Verde: corespunde zonelor alimentare, cum ar fi bucataria, sala de mic dejun, barul si cantina.
Galben: medii speciale si cu risc mediu, cum ar fi sali de sport, spa-uri etc.
Rosu: zone cu o incarcatura bacteriana puternica, adica toaletele.
Toate produsele, echipamentele si accesoriile de curatare, inclusiv sticlele, carpele si buretii, trebuie sa aiba o culoare diferita in functie de zona de utilizare.
Evident, chiar si manusile trebuie schimbate de la un mediu la altul.
In concluzie….
Acum stii care sunt principalele operatiuni legate de curatarea camerelor hotelului tau.
Ca hotelier trebuie sa fii pe deplin constient de fiecare actiune pe care trebuie sa o intreprinda angajati si sa alegi produsele de curatare si igienizare cele mai bune.