Cele 9 luni de sarcină sunt esențiale pentru sănătatea fizică și emoțională a copilului, iată de ce prioritățile se schimbă complet după ce afli că vei da naștere unei noi vieți. Pentru a-ți asigura confortul psihologic necesar și starea de liniște pe care o vei transmite micuțului tău ar trebui să-ți creezi un program echilibrat. Este clar că în perioada sarcinii va trebui să-ți schimbi regimul alimentar, să renunți la unele tabieturi și să ai mai multă grijă de sănătatea ta fizică și psihică. Există unele obișnuințe mai puțin sănătoase la care va trebui să renunți în totalitate dacă nu vrei să pui în pericol dezvoltarea armonioasă a puiului tău.

Fumatul. Este cât se poate de evident că în perioada sarcinii va trebui să renunți la acest viciu. Și dacă avalanșa de informații despre efectele negative ale fumatului încă nu te-a convins să renunți la țigări, vestea că ești însărcinată o va face, cu siguranță. Nicio mamă responsabilă nu pune în pericol sănătatea copilului său de dragul tutunului. Fumatul în timpul sarcinii expune copilul la monoxid de carbon, un gaz care limitează cantitatea de oxigen și de substanțe nutritive transportate prin intermediul placentei. Expunerea la nicotină crește frecvența cardiacă a fătului și reduce ritmul respirator ale acestuia. Fumatul în timpul sarcinii crește riscul de avort, iar micuțul poate dezvolta anomalii congenitale la nivelul inimii, craniului și a membrelor.

De interes:  Ce este kinetoterapia și cum funcționează?

Consumul de alcool în timpul sarcinii afectează grav dezvoltarea normală a fătului. Deși unele femei consideră că un consum moderat de alcool nu poate avea efecte negative, medicii au demonstrat științific numeroasele daune irecuperabile pe care consumul de alcool le produce atât în timpul sarcinii, dar chiar și înainte de conceperea bebelușului. Este demonstrat că șansele unui avort spontan sau a unei nașteri premature cresc considerabil dacă mama consumă alcool în primul trimestru de sarcină. În plus, consumul chiar și moderat de alcool poate dezvolta la făt sindromul alcoolismului fetal, care se poate manifesta prin creștere întârziată, disfuncții ale organelor, memorie deficitară sau devieri de comportament.

Prea mult sport. Evită să faci prea mult sport pe perioada sarcinii. Mișcarea este binevenită și chiar indicată, dar este bine să nu exagerezi și să te consulți cu medicul înainte de a face sport. Sporturile extreme sau mersul pe bicicletă sunt de evitat în perioada sarcinii. În schimb, dacă te echipezi cu încălțăminte sport comodă și haine gravide corespunzătoare termenului tău de sarcină, poți să faci jogging – dacă ai mai practicat și înainte de sarcină. Dacă nu, mersul vioi timp de 30 de minute, de 2-3 ori pe săptămână este perfect pentru graviduțele care nu erau împătimite de sport înainte de sarcină.

De interes:  Faţade ventilate din fibrociment

Băi fierbinți/saună. Băile fierbinți, saunele, băile cu aburi sau jacuzzi sunt contraindicate în perioada sarcinii. Acestea cresc temperatura corporală și ritmul cardiac al mamei, provocând disconfort bebelușului. În plus, te expui unui risc foarte mare de avort spontan chiar și în al treilea trimestru. Pentru a evita orice risc, asigură-te că temperatura apei nu depășește 38 de grade și nu sta în cadă sau sub duș mai mult de 10 minute.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.