Vrei să te apuci de alergat? Deși această activitate te poate ajuta să slăbești și să te menții în formă, este destul de greu să o practici la temperaturi scăzute. Pentru a nu întâmpina probleme, urmează sfaturile de mai jos!

1.Îmbracă-te adecvat

Echipamentul tău de alergare trebuie adaptat în funcție de situație. Dacă afară nu este foarte frig, un trening de bărbați la prețuri mici cu tricou e mai mult decât suficient. Când temperaturile scad sub 10°C, ia însă în considerare faptul că s-ar putea să ai nevoie și de o bluză sau de două perechi de pantaloni. Alege niște modele din material tehnic, deoarece acestea permit circulația aerului și uscarea rapidă! Spre exemplu, o pereche de pantaloni dintr-o fibră precum lycra sau coolmax va regla temperatura corpului în funcție de cea de afară. Ai grijă doar să nu porți haine prea groase, deoarece așa te vei încălzi rapid.

2.Alege perechea de încălțăminte potrivită

Nu toți pantofii sport sunt construiți în același mod. De aceea, trebuie să-ți alegi modelul în funcție de terenul unde vei alerga. Dacă vei practica această activitate pe asfalt sau beton, ai nevoie de niște adidași de alergare cu talpa mai groasă. Deoarece te afli în sezonul rece, e important să ții cont că poți fi și pe pământ ud sau înghețat. Astfel, e important să porți niște pantofi sport concepuți special pentru a nu permite trecerea apei și a aerului rece. Asigură-te că sunt pe măsura potrivită! Iar dacă ai probleme cu piciorul, caută un model cu suport, deoarece acesta va amortiza impactul pașilor cu solul.

3.Ia măsuri de protecție împotriva vântului

Când începi antrenamentul, aleargă cu vântul în spate. La întoarcere acesta va veni din față și așa te vei expune mai puțin la el când vei fi obosit și transpirat. Un alt lucru pe care-l poți face este să înlocuiești bluza de trening cu o jachetă de protecție, precum cele cu tehnologie Polartec sau windstopper.

4.Acoperă-ți mâinile, capul și picioarele

Majoritatea căldurii se pierde prin aceste zone! De aceea, poartă o pereche de mănuși de alergat și o căciulă. În picioare ai nevoie de șosete de alergare, cu suport și amortizare suplimentară. În cazul în care nu vrei să duci lucrurile atât de departe, poți purta o pereche de șosete mai groase peste cele normale. 

5. Renunță la viteză

Pentru a nu te epuiza prea repede, nu alerga cu viteză. În schimb, propune-ți o distanță pe care să o atingi în fiecare zi. Iar dacă nu alergi după-amiază când temperaturile sunt mai ridicate, încearcă să o faci măcar dimineața. Seara este frig și în plus, în unele zone trebuie să te faci vizibil pentru ceilalți. Dacă este posibil, fă un antrenament scurt înainte, într-un spațiu interior. Aleargă pe loc timp de câteva minute deoarece așa vei pune sângele în mișcare și vei putea rezista apoi mai mult.

6. Poartă ochelari de soare

Spre deosebire de vară, iarna la alergare n-ai nevoie de creme pentru protecția solară. Pe de altă parte, uneori vei avea nevoie de o pereche de ochelari. Motivul e faptul că îți va fi greu să te concentrezi, deoarece zăpada reflectă și intensifică razele soarelui. În plus, aceasta îți intră în ochi alături de aerul rece, ceea ce va fi incomod pentru tine.

7.Nu sta în haine ude

Deși riscul de hipotermie este scăzut, dar cu toate acestea, ar fi bine să-ți iei măsuri de protecție și împotriva unei astfel de probleme. Asigură-te că te afli într-o zona unde ai acces la o suprafață închisă, pentru a te schimba de haine și pentru a-ți putea regla temperatura corpului la un nivel normal. O băutură caldă poate fi și ea de ajutor!

Cum să faci mișcare în sezonul rece

Dacă n-ai timp să mergi la sală, alergatul reprezintă alternativa ideală pentru a face mișcare. Iarna însă temperaturile sunt scăzute și este dificil să practici această activitate. Pentru a te adapta la condițiile de vreme, urmează sfaturile de mai sus!

De interes:  Avantaje si bonusuri oferite de Admiral

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.