Fiecare om isi doreste sa fie propriul sef, sa isi poata organiza singur timpul si sa isi creeze cat mai multe oportunitati de crestere a venitului. Din pacate, sansele de atingere a acestor dorinte sunt minime din postura de angajat, ceea ce face necesara infiintarea unei firme.

Administrarea unei firme nu este nici ea floare la ureche, ba din contra, poate sa ridice o multime de probleme si sa solicite un volum considerabil de munca. Totusi, propria firma este un instrument cu ajutorul caruia se pot descoperi numeroase oportunitati, asadar, cei care doresc sa se dezvolte trebuie sa ia in considerare acest prim pas in cariera de antreprenor: infiintarea firmei.

Cat de greu este procesul de infiintare firma?

O buna perioada de timp, infiintarea unei firme a fost un proces greoi, care implica multe drumuri la autoritatile statului, foarte multa birocratie si foarte mult timp pierdut. In ultimii ani insa, au inceput sa apara din ce in ce mai multe firme de consultanta precum Dianex.ro, care au permis dezvoltarea procesului de infiintare firma online.

Practic, cei care au in plan dezvoltarea unei afaceri trebuie sa treaca prin 4 pasi cat se poate de simpli pentru a putea incepe activitatea dorita:

1. Completarea unui formular de comanda;

2. Trimiterea unor copii dupa documente ( copie C.I, copie dupa actul de proprietate pentru imobilul unde va fi sediul social, etc);

3. Depunerea capitalului social;

4. Asteptarea actelor noii firme.

Practic, intregul proces de relationare cu institutiile statului sau cu cabinetele notariale poate fi redus la relaționarea cu un consultant. Tot ceea ce ai de facut este sa alegi forma juridica pe care o va avea firma ( cele mai comune sunt P.F.A-ul sau S.R.L-ul, deoarece sunt cele mai avantajoase atunci cand este vorba despre afaceri mici si medii) sa alegi denumirea firmei si activitatea pe care o vei desfasura si sa iti faci planul de afaceri.

Asta nu inseamna ca nu trebuie sa stii ce implica tot procesul, ce se intampla cu actele tale odata ce le trimiti catre firma de consultanta si ce trebuie sa ai in vedere pentru ca intregul proces sa decurga normal.

Care sunt pasii pentru infiintarea unei firme, atunci cand nu apelezi la o firma de consultanta?

Am trecut in revista cei 4 pasi infiintare SRL online . Daca alegi sa economisesti banii necesari pentru onorariul consultantului si vrei sa duci intregul proces la bun sfarsit de unul singur, este posibil, insa va trebui sa te inarmezi cu multa rabdare si sa te informezi. Primii pasi pe care trebuie sa ii faci sunt urmatorii:

1. Trebuie sa iti faci o lista cu toate actele de care ai nevoie pentru dosarul de infiintare firma. Dosarul este unul destul de stufos si include atat acte personale, cum ar fi cartea ta de identitate, cat si acte pe care trebuie sa le completezi pe baza unor formulare de la ONRC sau dovezi privind achitarea unor tarife. Lista tuturor actelor poate sa fie gasita aici.

2. Trebuie sa rezervi o denumire pentru viitoarea firma. Cu siguranta, ai in minte o denumire pentru business-ul tau, insa aceasta poate sa devina numele firmei doar daca este disponibila. Dupa ce ai trecut in revista toate actele de care ai nevoie, va trebui sa mergi la biroul pentru rezervari de denumiri si sa depui o cerere in acest sens. Pentru a te asigura ca va fi aprobata cererea, este important sa pregatesti cel putin 3 denumiri pentru viitoarea firma;

3. Trebuie sa stabilesti sediul social al viitorului SRL. Orice firma trebuie sa aiba un sediu social, indiferent ca este vorba despre un SRL, un PFA sau un alt tip de societate. Scopul sediului social este acela de a primi corespondenta oficiala de la partenerii de afaceri si de la institutiile statului. Acesta poate sa fie stabilit intr-un imobil proprietate personala sau intr-un imobil inchiriat. De asemenea, sediul social poate sa fie stabilit la o firma de avocatura, insa o astfel de solutie are neajunsul de a nu fi permanenta.

4. Trebuie sa redactezi Actul Constitutiv al societatii. Este unul dintre pasii dificili, deoarece este un act stufos, care trebuie sa contina o multime de informatii. Una dintre informatiile importante este cea legata de CAEN ( Clasificarea activitatilor din economia nationala ). Practic, va trebui sa alegi un cod CAEN care sa defineasca activitatea pe care urmeaza sa o desfasori. \

5. Trebuie sa depui capitalul social la banca. Capitalul social este aportul pe care trebuie sa il aduca fiecare dintre membrii societatii la data infiintarii acesteia. Valoarea capitalului social este de minim 200 de lei iar depunerea acestei sume se poate face la orice banca, pe baza Actului Constitutiv. Chitanta primita dupa depunere trebuie sa fie introdusa in dosarul cu acte ce urmeaza sa fie depuse la ONRC.

6. Trebuie sa completezi declaratii pe proprie raspundere, din care sa poata reiesi ca indeplinesti toate conditiile legale pentru a infiinta firma.

7. Trebuie sa mergi la ONRC pentru a depune dosarul complet, cu toate actele solicitate la pasul I. Dupa depunerea dosarului, daca totul este in regula, ar trebui sa te bucuri de propria firma.

In teorie, procesul de infiintare a firmei, chiar si in regim propriu, este destul de simplu. In practica insa, poate sa puna anumite probleme, deoarece exista intotdeauna riscul de a completa ceva gresit, de a uita anumite acte sau de a te lovi de diverse alte probleme birocratice in relatia cu institutiile statului. Toti pasii necesari firmei inseamna timp, iar in orice business timpul inseamna bani. Tocmai de aceea, recomandarea pentru toti cei care isi doresc propria firma este aceea de a apela la o firma de consultanta.

Ce altceva trebuie sa mai stii atunci cand infiintezi o firma?

Dupa ce primesti actele firmei ai putea crede ca lucrurile devin simple. De fapt, este momentul in care totul devine din ce in ce mai greu. Pentru a te asigura ca firma ta nu se afla intre miile de firme care se inchid inca din primul an de activitate, trebuie sa ai in vedere o serie de aspecte importante:

Contabilitatea firmei

Orice societate cu personalitate juridica trebuie sa colaboreze cu un expert contabil care va intocmi balanta contabila, va verifica toate documentele si ba intocmi bilantul contabil. Este extrem de important sa gasesti un contabil bun, care sa te ajute ori de cate ori documentele fiscale iti dau batai de cap. In cazul unei firme cu mai multi angajati si cu o activitate financiara mare, contabilul poate sa fie angajat cu program part time sau full time. In cazul unei firme mici, serviciile contabile pot fi externalizate catre o firma specializata.

Obtinerea autorizatiilor pentru activitatea pe care o desfasori

Anumite activitati au nevoie de autorizatii speciale. Inainte de a incepe orice tip de activitate este bine sa verifici legislatia din domeniu si sa te asiguri ca toate actele pe care le ai in portofoliul firmei sunt in regula. In caz contrar, riscurile financiare sunt foarte mari, amenzile pentru societatile comerciale fiind considerabile.

Alegerea colaboratorilor

O firma de succes isi oglindeste succesul in calitatea colaboratorilor pe care ii are. Este important sa oferi servicii sau produse de foarte buna calitate, insa la fel de important este sa ai colaboratori care isi respecta promisiunile.

Asigura-te ca produsele pe care le cumperi sunt bune, ca facturile pe care le emiti sunt platite la timp si ca orice contract este respectat cu strictete.

Administrarea corecta a veniturilor si a cheltuielilor

Scopul principal al oricarei firme este de a avea profit. Pentru asta insa, este necesara o administrare cat se poate de corecta a veniturilor si a cheltuielilor. Cele mai de succes companii nu sunt cele care ofera serviciile cele mai bune, ci acelea care pot sa isi optimizeze foarte bine raportul dintre incasari si cheltuieli in asa fel incat sa obtina un profit cat mai mare.

Noutatile legislative

Legea este un organism care se schimba frecvent. Nu intotdeuna schimbarile legislative iti vizeaza afacerea, insa exista numeroase momente in care o schimbare votata in parlament poate sa aiba un impact major asupra modului in care iti desfasori activitatea. Fii mereu la curent cu ceea ce se intampla si incearca sa iei deciziile cele mai bune atunci cand apare o noutate.

Procesul de infiintare firma este unul simplu, care costa putin si dureaza cateva zile. Procesul cu adevarat greoi urmeaza abia dupa inceperea activitatii propriuzise. Tocmai de aceea, este bine sa apelezi inca de la inceput la un expert care sa te ajute in relationarea cu institutiile statului si sa iti ofere sfaturi. De multe ori miciile detalii fac diferenta iar sfaturile obtinute inca de la inceput de la o persoana cu experienta pot fi secretul catre succes.

De interes:  Petrece un final de vară relaxant în celebra stațiune balneară Baden-Baden. Zboruri direct din Timișoara, de două ori pe săptămână

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.