Somnul este important pentru oricine, dar mai ales pentru copiii care se afla in perioada de plina crestere. Prichindeii de azi nu mai au somnul atat de tihnit pe care il aveam noi la varsta lor din cauza tehnologiei si a vietii moderne mult mai agitate. Sunt mai multi factori care pot compromite calitatea si timpul de somn al copiilor.

Din fericire exista mai multe modalitati naturale prin care ii putem ajuta sa doarma mai usor.

Nu este vorba despre vreo incantatie speciala, dar cateva modificari in stilul de viata si dieta pot face o diferenta importanta.

 

Somnul, esential pentru copii

Somnul este un proces dependent de hormoni si poate fi usor compromis de alimente nesanatoase, lumina artificiala si alti factori. In mod surprinzator, atunci cand copilul nu doarme suficient, echilibrul sau hormonal este afectat si in consecinta ii este si mai greu sa adoarma.

Hormonul de crestere este secretat in timpul somnului profund si acesta este motivul pentru care bebelusii si copiii au nevoie de mai mult somn decat adultii. In plus, somnul regleaza hormonii de stres care ii ajuta pe copii sa ramana sanatosi, cu o greutate in limite normale.

Lipsa somnului poate duce la aparitia racelilor si infectiilor, afecteaza functia cognitiva a copiilor si performanta la scoala.

De interes:  Defrișări ilegale în Dealul Golului? Se vrea demiterea șefului de la Ocolul Silvic Banatul Montan!

Cum iti ajuti practic copilul sa aiba un somn mai bun?

Exista mai multe modalitati prin care poti face acest lucru.

  1. a) Actioneaza si imbunatateste mediul de somn.

 

Nu poti forta copilul sa doarma, dar ii poti crea o atmosfera favorabila. Din fericire, este usor sa faci acest lucru.

  • Scapa de lumina artificiala: ceasuri, lumini de noapte, lumini din exterior, lampi etc. Daca cel mic insista sa-i lasi putina lumina in camera, stinge-o dupa ce adoarme.
  • Scade temperatura din camera (inainte de a-l aseza intr-un pat copii). Aceasta trebuie sa fie maxim 20 – 21 de grade Celsius. Astfel copilul va ramane invelit cu o patura mai groasa si nu va fi tentat sa o arunce de pe el in timpul noptii sau sa te strige ca ii este frig.
  • Pune pe fundal un zgomot alb sau muzica de relaxare. Acest lucru il va ajuta pe cel mic sa adoarma usor.
  • Asigura-te ca doarme pe o saltea de calitate. Aceasta nu trebuie sa fie nici prea moale, nici prea tare, ci trebuie sa-i ofere sustinerea de care are nevoie. Din fericire pe piata exista multe saltele copii din care poti alege.
  • Pune-i la dispozitie un pat copii in care sa se simta confortabil. Cele mai frumoase modele paturi copii pot fi supraetajate, cu sertare pentru depozitare sau cu detalii distractive si atractive: pat copii masina, paturi copii cu sertare, paturi fete printese, pat lemn copii, pat cu tobogan, pat cu etaj etc. Acestea induc o stare de bine, creaza un spatiu personal de poveste si-l ajuta pe cel mic sa doarma mult mai bine.
  • Pulverizeaza in dormitorul copilului spray cu uleiuri esentiale. Poti folosi ulei de lavanda, care calmeaza si induce somnul.
  • Opteaza pentru lenjerie de pat organica. Pentru un copil sensibil la toxine sau predispus la alergii poate fi greu sa adoarma si sa aiba un somn linistit.
De interes:  Rezultatele Evaluării Naționale, un dezastru! Unul din trei elevi care au terminat gimnaziul nu a promovat examenul!

  1. b) Imbunatateste rutina de somn
  • Incheie treptat activitatea in casa. Acest lucru poate oferi un semnal copilului ca se apropie ora de somn.
  • Opreste tableta, televizorul, calculatorul sau telefonul inainte cu doua ore de timpul de culcare.
  • In weekend nu te abate de la rutina de somn.
  • Ofera-i copilului o gustare bogata in grasimi si proteine, daca stii ca vrea sa manance exact inainte de culcare. Evita insa snacks-urile sau alimentele cu zahar.
  1. c) Alte sfaturi pentru a asigura un somn de calitate pentru copilul tau
  • Copii trebuie sa petreaca cel putin 30 de minute afara, in fiecare zi. Aerul proaspat, soarele, vitamina D si miscarea sunt importante pentru un somn bun si pentru sanatate.
  • Adauga fulgi de magneziu in cada atunci cand face baie. Deficienta de magneziu poate compromite somnul, iar magneziul se absoarbe cel mai bine prin piele.
  • Asigura-te ca cel mic bea suficienta apa in timpul zilei. Totusi, este de preferat sa eviti sa-i oferi apa aproape de ora de culcare, din simplul motiv ca va fi nevoit sa se trezeasca in timpul noptii pentru a folosi baia si somnul ii va fi intrerupt.
  • Copilul ar trebui sa aiba o dieta bogata in grasimi sanatoase, antioxidanti, proteine de calitate. Evita sa-i oferi zahar, posibili alergeni si grasimi vegetale, pentru ca acestea pot compromite somnul.
De interes:  În vremuri grele, ASU Poli revine pe „Știința”!

Micile modificari pot face o diferenta importanta intre un copil sanatos, energic si care doarme suficient si unul prea agitat, stresat si care nu reuseste sa se odihneasca.

Pentru paturi dormitor copii, inclusiv pat etajat copii, pat masina, pat printese, paturi suprapuse copii, pat cu tobogan, pat cu scara si alte tipuri paturi copii diferite forme vizitati Drimus.

 

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.