Consumatorii zilelor noastre se bazează pe motoare de căutare pentru a-i ajută să găsească orice, de la recomandări de restaurante la provideri de software B2B.
Acest lucru înseamnă că, indiferent de beneficiile pe care le oferă un business, publicul tău țintă va caută cel mai probabil produsele sau serviciile pe care le oferi pe motoare de căutare cum este Google.
Și dacă îți dorești să îi atragi pe website-ul tău, vei avea nevoie de SEO – Search Engine Optimization, o metodă de marketing de care ai mai auzit, cel mai probabil, în sfera de servicii marketing digital. În continuare, îți explicăm de ce este SEO atât de important și îți prezentăm niște tehnici și instrumente de SEO pe care să le foloseșți pentru a-ți îmbunătății vizbilitatea în online.
Introducere în SEO
SEO este o strategie de îmbunătățire de rank în SERP – rezultatele motoarelor de căutare, a unui website. Implică identificarea cuvintelor cheie și a expresiilor pe care publicul tău țintă le folosește când caută produse sau servicii că ale tale, și folosirea acestora pentru a te clasa cât mai sus în rezultatele acelor căutări.
Motive pentru care website-ul tău are nevoie de SEO
În ziua de azi, SEO este o parte esențială din orice strategie de marketing de succes. De aceea, vom trece peste câteva motive pentru care ai nevoie de o optimizare SEO.
Te poate ajută să construiești un brand
Deși brandingul este considerat a fi o strategie de marketing mai tradițională, în timp ce SEO este una digitală, cele două includ pași similari.
Construirea notorietății unui brand necesită atât ceea ce oferi, cât și ce spun alții despre ceea ce oferi. Și când te uiți la pașii necesari pentru optimizarea unui site, factorii implicați sunt similari. Trebuie să creezi content de interes, și apoi să găsești metode de a câștigă referințe prin link-uri de la alte website-uri.
Dacă păstrezi această relație în minte în timp ce îți dezvolți o strategie SEO, poți să selectezi cuvinte cheie și să creezi conținut care să fie pe aceeași linie cu imaginea pe care ți-o dorești pentru brandul tău. După care, prezența ta online va reflecta brandingul ideal – și te va ajută să îți stabilești audiență relevanță.
Un website optimizat obține mai mult trafic
Scopul SEO este să îmbunătățească clasamentul website-ul tău în rezultatele de căutare și, idealmente, acest lucru să se transforme în trafic și în convertirea vizitatorilor în clienți.
SEO nu necesită să plătești pentru reclame
În cazul reclamelor PPC, fiecare vizitator implică un cost – iar în momentul în care un agent de publicitate pune pauză campaniei, vizitatorii se opresc din a mai veni. Dar website-urile care generează trafic organic, chiar sub acele reclame, nu plătesc nici un ban pentru rank-ul lor, apar acolo datorită algoritmului Google, care consideră că oferă conținut valoros utilizatorilor.
Ajută publicul țintă să-ți găsească website-ul
SEO îți ajută business-ul să ajungă în fața publicului țintă în timp ce aceștia caută activ informații. Această este o oportunitate uriașă, luând în considerare cât de des folosesc consumatorii motoarele de căutare pentru a caută servicii sau produse.
Îți sporește credibilitatea și autoritatea
Internetul a schimbat drastic felul în care se derulează procesele de vânzări pentru multe afaceri. Acest lucru se datorează resurselor la care au acces consumatorii pentru a se informa cu privire la opțiunile lor înainte de a face o tranzacție. Și cu optimizare SEO, poți să faci parte din acest proces de dezvoltare. Combinând eforturile SEO cu marketing-ul de content, creezi conținut valoros și ai oportunitatea de a construi o relație bazată pe încredere cu potențialii clienți, chiar de la începutul procesului lor de căutare.
Te poate ajută să rămâi în față competiției
În timp ce-ți optimizezi site-ul, nu lucrezi doar la îmbunătățirea ranking-ului pe motoarele de căutare, dar te și miști înaintea competitorilor. Asta înseamnă că odată ce te clasezi mai sus în rezultatele căutărilor, vei câștigă un procentaj mai mare de click-uri pentru cuvintele cheie vizate – și competitorii tăi vor câștigă mai puțin.
Îmbunătățește UX-ul – user experience
Scopul principal al Google este să ofere utilizatorului cea mai bună experiență posibilă. Că și rezultat, multe dintre actualizările algoritmilor săi se concentrează pe a se asigura că utilizatorii sunt redirecționați către pagini care nu doar că le oferă conținut relevant, dar și o experiență a utilizării excelență.
De aceea, în ziua de azi, factorii tehnici cum ar fi pretarea pentru telefonul mobil, facilitatea de utilizare și viteză paginii joacă roluri importante în rankingul în SERP și, ulterior, în conversia utilizatorilor în cumpărători.
Este ușor de măsurat
Într-un final, unul dintre cele mai mari avantaje SEO este că oferă posibilitatea măsurării oricărui aspect al rezultatelor tale. Prin folosirea instrumentelor că și Google Analytics se poate măsură traficul, sursele de referință, conversiile, și oricare alte metrice care contează pentru business.
În acest fel, poți să știi cu acuratețe ce funcționează – și ce nu, și poți să știi cu siguranță că aloci un buget de marketing pentru strategii care au cel mai mare impact în obiectivele tale.
Concluzie
Optimizarea unui website este un proces complex și plin de provocări. Deși implică mult planning, răbdare și se întinde pe o perioada îndelungată, dacă ești dispus să investești prin aceste resurse, rezultatele care vor apărea în timp vor merită indubitabil.