Viziunea Atmosphere Fashion la 13 ani de leadership cu Violeta Pană, femeia care a dus ATM Fashion de la 10 la 120 de angajati.
Piața de fashion a cunoscut o creștere de 3% YoY după primul an de pandemie, valoarea consumului ajungând astfel la valoarea de 2,35 miliarde de euro, conform datelor Eurostat și Fashion Consumer Trends.Live
Valoarea fashion retailului din România se ridică la 3,77 miliarde de euro în 2022, în revenire după contractarea cu 6.3% în pandemie (2020)
Valoarea fashion retailului online în 2021 a fost de 894 milioane de euro, o creștere de 26% YoY în 2021, fiind sectorul cu cea mai mare creștere din piața de ecommerce autohtonă.
Conform datelor din primul studiu de piață în timp real din piața de fashion autohtonă, H&M se află pe primul loc în topul brandurilor de îmbrăcăminte, fiind ales de 7,6% dintre consumatorii de fashion.
Topul retailerilor de îmbrăcăminte este completat de Decathlon și C&A, cu 6,7% respectiv 6,6% cote de consum. De altfel, ambele branduri se află în top 3 cei mai apreciați retaileri, în creștere față de luna aterioară, conform celor mai recente date Consumer Trends.Live, din luna Iunie 2022.
În ceea ce privește brandurile de încălțăminte, Deichmann se află în topul preferințelor românilor, cu o cotă de piață de 9,8%.
Cum se descurcă brandurile românești?
Atmosphere Fashion este un brand sută la sută românesc. Istoria pornește din 2002 .
In 2010 Violeta Pană, preia activitatea de Creație și vine cu o abordare inedită: rochii de seară pentru femei!
A fost aceasta o strategie câștigătoare?
Apogeul ATM Fashion înainte de pandemie înseamnă în cifre: 11 magazine ATM, o fabrică cu 120 de angajați, peste 3.000 de modele de ținute și 2 milioane de cliente fericite dar și participări la Fashion Show-uri în România sau festivalul de la Cannes.
Cine este Violeta Pană, Director de Creatie & General Manager la Atmosphere Fashion?
Absolventă a facultății de Cibernetică, Statistică și Informatică, o femeie ambițioasă si tenace, își începe cariera la 19 ani în domeniul Telecomunicațiilor, pentru compania Zapp.
De la 17 ani a făcut contabilitate primară pentru o societate comercială, din pasiune pentru matematică dar și din dorința de a învăța: „Am luat pasiunea pentru matematica de la profesoara mea din gimnaziu”, ne mărturisește Violeta.
După ce a absolvit Informatică & Cibernetică și a lucrat în telecomunicații, Violeta și-a dorit să meargă către ceva mai creativ, avea multe idei pentru rochii.
“Mama a fost croitoreasă, lucra de acasă, îmi amintesc că mă înțepam mereu în bolduri prin casă și că îmi cerea des părerea pentru creațiile sale. Am crescut în acest mediu al design-ului vestimentar, îmi plăcea teribil să desenez modele de rochii, dar nu îmi plăcea munca de a coase aceste rochii, așadar mi-am propus să creez dar să externalizez producția.”
In 2010 am preluat firma Atmoshere cu 4 angajati, în anul 2 aveam deja 12 angajați si lucram cu materialele de calitate din Europa și Asia.
Care sunt provocările unui business în Fashion?
Românii dau prioritare hainelor de import la prețuri accesibile, de la branduri cunoscute la nivel internațional, pe când producătorii români rămân să lupte cu mania discount-urilor și cu accesibilitatea „hainelor de o zi”, unde calitatea e un criteriu uitat.
La Atmosphere Fasion, calitatea este la baza valorilor noastre si este apreciată de către clientele noastre fidele de peste 10 ani, de la materialele din Turcia, Italia sau Grecia, la lucrurile mici cum este un fermoar de calitate la o rochie.
Provocarea numărul unu, a fost să găsim strategia de a vinde mai mult, aveam capacitate de producție, dar nu reușeam să vindem pe măsura capacității de producție.
Prima strategie de scalare a fost crearea de identitate de brand ATM Fashion printr-o rețea de magazine proprii. Aveam magazine ATM Fashion la IDM, Magazin Călărași, Unirii și Cocor, dar și în țară la Ploiești, Brăila, Galați.
Apogeul ATM Fashion înainte de pandemie sunt 11 magazine.
Un alt instrument care ne-a ajutat extrem de mult a fost fructificarea puterii ONLINE-ului de ajunge la clienții ATM Fashion. Am început să folosim Social Media si strategii de Marketing Online.
Astăzi pe canalele ATM comunicăm cu peste 700.000 de clienți. Cel mai mult vindem rochii elegante de seară & accesorii.
Din 2014 am introdus și sacouri și tinute office.
Viziunea Atmosphere Fashion la 13 ani de leadership cu Violeta Pană, femeia care a dus ATM Fashion de la 10 angajati la 120?
Sunt fericită să oferim toată atenția noastră segmentului de business feminin.
In acest sens am creat o colaborare frumoasă cu cel mai mare Club de Afaceri feminin din România, Elite Business Women Club, unde în 20 Septembrie vom prezenta colecția capsulă de costume de business Black and White, ATM Fashion în colaborare cu Bianca Tudor, inițiatoarea acestui nou proiect de fashion & business feminin.
“După 13 ani de ATM Fashion, iubesc să îmi văd clientele fericite și încă am pasiune pentru creație și design. Femeile din România merită un brand elitist care să le pună în valoare!” ne spune Violeta Pană Director Creație & General Manager Atmosphere Fashion