Vicepreşedintele Consiliului Judeţean (CJ) Timiş, Alexandru Proteasa, a anunţat, miercuri, că s-a reuşit schimbarea traseului autostrăzii Timişoara-Moraviţa, care trecea prin casele locuitorilor din două comune aflate pe traseul schiţat pe hârtie la Ministerul Transporturilor.
„Am reuşit să schimbam traseul autostrăzii Timişoara – Moraviţa, cel care trecea peste casele locuitorilor din Moşniţa şi Bucovăţ. Traseul 5, anunţat de ministrul Transportului ca fiind unul final, a fost contestat de Consiliul Judeţean şi de primăriile localităţilor afectate, iar rezultatul este unul la nivelul aşteptărilor. CNAIR şi societatea (…) a trimis spre analiză un nou traseu care ţine cont de realitatea din teren şi nu mai afectează sute de gospodării. Pentru a susţine noul traseu care să întrunească cerinţele tuturor UAT-urilor impactate, am convenit ca până la sfârşitul lunii aprilie să fie trimise către proiectant toate posibilele constrângeri identificate pe noul traseu propus”, afirmă Alexandru Proteasa, pe pagina de Facebook.
Administraţia judeţului Timiş şi primari comunali i-au înaintat, săptămâna trecută, un memoriu ministrului Transporturilor, Cătălin Drulă, în care i-au cerut acestuia să revizuiască traseul viitoarei autostrăzi care va conecta Timişoara cu Belgradul şi care, în prezent, pe hârtie, trece prin zeci de locuinţe deja construite şi intabulate.
„Este important să înţelegem că actualul traseu trece prin locuinţele oamenilor şi care a creat foarte multă panică în localitate. Sunt deja foarte multe planuri urbanistice avizate afectate de acest traseu, sunt sute de locuinţe deja construite, intabulate şi nu putem agrea acest traseu. Planul urbanistic aprobat este din 2005. Suntem de acord cu această autostradă, dar nu să treacă prin casele oamenilor”, spunea, în acel context, primarul comunei Moşniţa Nouă, Florin Octavian Bucur.
Primarul comunei Bucovăţ, Gheorghe Pop, a subliniat că a fost depus un memoriu semnat de 100 de cetăţeni, care reprezintă aproximativ 10% din populaţia comunei, pentru că această autostradă (A9) trece prin patru case şi pe lângă altele 70, afectându-le grav structura de rezistenţă.
„Trebuie găsită o altă variantă, care să nu-i pericliteze pe locuitori nici în privinţa sănătăţii, a liniştii şi a noxelor care vor rezulta din trafic”, a afirmat Gheorghe Pop.
Sursa: Realitatea de Timis