Stresul este tot mai prezent în viețile noastre, mai ales în această perioadă dificilă, a pandemiei, când trebuie să stăm cât mai mult timp izolați acasă. Chiar dacă suntem obișnuiți să luptăm cu stresul, mulți dintre noi se pot simți acum copleșiți de griji și de anxietate. Este imposibil să scăpăm complet de stres, dar îl putem controla eficient, dacă știm ce tehnici trebuie să folosim. Venim în ajutorul tău și îți prezentăm în acest articol câteva metode simple și eficiente, prin care poți gestiona mai ușor această stare neplăcută.

Există sute de tehnici pentru gestionarea stresului, însă este suficient să folosești câteva dintre ele, iar cele mai eficiente și mai folosite includ efortul fizic, yoga, meditația și exercițiile de respirație și relaxare.

Sportul

Una dintre cele mai eficiente metode pentru gestionarea stresului este efortul fizic. Sportul este esențial pentru o viață sănătoasă, având un efect benefic nu doar asupra corpului nostru, ci și asupra psihicului. 

Nevoia de efort fizic este cu atât mai evidentă în această perioadă, când nu avem voie să ieșim afară decât foarte rar și doar în anumite condiții. Prin urmare, gestionarea stresului în timpul izolării la domiciliu trebuie să includă cât mai mult sport, indiferent dacă facem mișcare în casă, în curte sau în fața blocului.

Mișcarea asigură un tonus muscular mai bun, ameliorează starea de spirit, îmbunătățește somnul și reduce tensiunea psihică. Efectul va fi vizibil imediat, deoarece activitatea fizică ajută, pe termen scurt, la relaxare, iar pe termen lung întărește organismul și astfel îl ajută să reziste mai bine la situațiile stresante care vor apărea ulterior.

Tehnicile de relaxare

O metodă inedită pentru gestionarea stresului este relaxarea musculară progresivă, soluție aplicată pentru prima dată în anii 1930. Metoda presupune încordarea și apoi relaxarea progresivă a anumitor grupe musculare. Ideea de la care pornește acest concept este că detensionarea psihică apare ca urmare a relaxării corpului. Astfel, pe măsură ce mușchii devin tot mai relaxați, mintea noastră va reuși să scape, treptat, de stres. 

Metoda trebuie aplicată mai mult timp ca să putem observa un efect, însă nu este nevoie de cursuri sau de un antrenament special. Durata zilnică a unei ședințe de relaxare musculară progresivă este de 10-20 de minute.

Yoga

Acest tip de antrenament, care devine tot mai popular și în rândul europenilor, are o tradiție de peste 5.000 de ani. Scopul ședințelor de Yoga este acela de a obține echilibru și armonie la nivel fizic și psihic, prin tehnici de respirație, anumite posturi ale corpului și meditație.

Cu ajutorul acestor ședințe te poți relaxa și totodată vei observa beneficii și la nivel fizic, deoarece corpul tău va deveni mai flexibil și vei avea o postură mai bună. Poți învăța singură tehnicile Yoga, nu ai nevoie de cursuri speciale, pentru că poți găsi foarte ușor cărți sau tutoriale video. Desigur, dacă suferi de anumite afecțiuni medicale cronice, trebuie să discuți mai întâi cu medicul tău.

Artele marțiale

Cu ajutorul artelor marțiale poți învăța tehnici de autoapărare, dar și de relaxare. În acest caz însă ne referim la alt tip de arte marțiale, nu la clasicele karate sau kung-fu. Qigong și Tai chi sunt arte marțiale antice, practicate și acum în China, pentru relaxare și gestionarea stresului. Ele combină mișcările corpului cu tehnici de respirație și relaxare. 

Tai chi, spre exemplu, este ideal inclusiv pentru persoanele în vârstă, deoarece nu presupune efort fizic, ci doar mișcări lente. Dezavantajul acestor metode este însă că ai nevoie de un instructor, care să te învețe cum trebuie să te miști și să respiri corect.

Acestea sunt cele mai eficiente tehnici prin care îți poți controla mai ușor stresul. Alege soluțiile care ți se potrivesc și scapă cât mai repede de anxietate!

De interes:  Cum puteti avea garantia unor servicii funerare?

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.