“Selfie-ul pe tren nu ia like-uri, ia vieți.” Campania care te avertizează să nu-ţi rişti viaţa pentru o fotografie

Poliția Română și C.F.R. Călători, împreună cu Mercury 360, desfășoară campania de prevenire a accidentelor produse prin electrocutare, în zonele feroviare.

Campania ,,Selfie-ul pe tren nu ia like-uri, ia vieți!” se desfășoară la nivel național până la finele lunii ianuarie a anului viitor, iar pe parcursul acesteia un vagon de călători personalizat cu însemnele campaniei (vizual și mesaj) va fi atașat trenurilor care circulă în țară, pentru a transmite mesajul preventiv.

Pe traseul “călătoriei” vagonului personalizat, polițiștii structurilor de prevenire și poliţie transporturi vor organiza evenimente publice în stațiile C.F.R., astfel încât adolescenții și tinerii să înțeleagă mai bine care sunt riscurile la care se expun atunci când încearcă să realizeze o fotografie pe tren sau când nu respectată regulile de conduită în incinta stațiilor de cale ferată, triajelor și zonelor adiacente.

O fotografie pe tren poate părea o idee bună pentru o postare în social media, însă puțini sunt cei care știu riscurile pe care escaladarea unui vagon de tren le presupune, în principal cel de producere a arcului electric și a electrocutării la rețeaua de înaltă tensiune. Este important de știut faptul că arcul electric se poate produce fără un contact direct cu rețeaua de înaltă tensiune, iar pe lângă acesta, căderea de la înalțime poate produce traume grave.

De interes:  De vineri, în UE se va circula doar cu certificate Covid-19 digitale

Zeci de adolescenți au suferit, în ultimii ani, accidentări grave după ce s-au urcat pe tren pentru a-și face fotografii. Acoperișul unui vagon de tren nu este un loc de joacă, arcul electric nu poate fi evitat, iar electrocutarea la 27.000 de volți poate fi o condamnare la moarte.

Pentru ca mesajul campaniei să ajungă mai ușor la public, a fost realizat un material video care prezintă, într-un mod simbolic, efectele electrocutării asupra a trei emoticoane. Îl puteţi vedea mai jos.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.