Idei de promovare pe Instagram care generează vânzări

Idei de promovare pe Instagram care generează vânzări

Instagram este una dintre cele mai populare platforme de Social Media, alături de Facebook și TikTok. Promovarea pe această platformă are anumite caracteristici distincte, care reies din specificul său – este o platformă cu un puternic caracter vizual, unde predomină imaginile și videoclipurile, partea de copy sau text fiind secundară. Bineînțeles, pentru o strategie de promovare de succes, fiecare advertiser trebuie să țină cont tocmai de caracterul specific al platformei, să îl folosească în avantajul său.

Dacă te gândești să faci promovare pe Instagram, dar nu știi exact de unde să începi, vei descoperi în acest articol câteva idei și tehnici de promovare pe Instagram numai bune de pus în practică. Multe dintre ele sunt idei simple, întrucât, adesea, acestea sunt cele care îți vor aduce cele mai bune rezultate. De asemenea, vei descoperi atât idei de promovare organică, cât și plătită. Implementarea acestui mix va asigura o acoperire mai bună și un reach superior – vei ajunge la mai multe persoane din publicul tău țintă și vei crește șansele conversiilor. 

Idei de promovare pe Instagram pentru mai multe vânzări

  1. Instagram Shopping

Nu puteam plasa pe prima poziție o altă idee – Instagram Shopping este gândit tocmai cu acest scop în minte, de a genera vânzări. Acest tool oferit de platformă te ajută să creezi o experiență de cumpărare integrată chiar în aplicație, fluidizând și ușurând procesul de achiziție pentru potențialii clienți. Vei adăuga produsele în platformă, iar apoi le vei putea eticheta în postările de pe profilul tău. Cu un simplu tap pe aceste etichete sau taguri, cei care îți văd postările vor putea să descopere mai multe detalii despre produse, de la preț până la caracteristici, iar dacă totul decurge bine, vor putea chiar încheia o tranzacție direct din aplicație. Poți citi mai multe despre Instagram Shopping – aici.

2. Colaborează cu influenceri

Colaborarea cu influencerii potriviți te poate ajuta să îți faci cunoscute produsele și să generezi mai multe vânzări. Trebuie să știi cum să alegi influencerii potriviți, cei care se aliniază cu valorile brandului, dar care au un public țintă cu cât mai multe caracteristici asemănătoare publicului tău țintă. Alegând o persoană cu o comunitate puternică în jurul ei, vei obține mai multă încredere și îți vei putea promova produsele într-o modalitate ceva mai credibilă. Acele persoane vor fi mai atente la ce are de spus influencerul lor preferat despre produsul tău, comparativ cu atenția oferită unei simple reclame din mediul online.

3. Nu te feri de hashtaguri 

Dacă vei discuta cu câțiva influenceri sau advertiseri, aceștia te vor sfătui același lucru – nu te  feri de hashtaguri. Acestea sunt o modalitate simplă și gratuită de a obține mai mult reach la postările tale, de a-ți face cunoscute produsele sau serviciile în fața mai multor utilizatori. Dacă postările sunt atractive, oferta este bună și postările sunt optimizate corect, vânzările nu vor întârzia să apară! 

4. Folosește-te inteligent de Stories 

Stories reprezintă poate cea mai smart metodă de a promova ofertele tip flash de pe site. Aceste oferte se folosesc de FOMO sau fear of missing out pentru a determina utilizatorii să verifice site-ul și să vadă ce prețuri au produsele. Dacă alături acest tip de ofertă rapidă și de scurtă durată cu o serie de Instagram Stories cu un vizual care atrage atenția, șansele de a trezi curiozitatea utilizatorilor cresc. Stories sunt la rândul lor imagini, mesaje sau videoclipuri care rămân pe profilul tău pentru o perioadă scurtă de timp, doar 24 de ore. Acest lucru accentuează aceleași caracteristici ale ofertelor tip flash și cresc presiunea de a acționa imediat – dacă utilizatorii își doresc produse la prețuri bune, trebuie să se grăbească și să finalizeze achiziția.

5. Postează conținut video și promovează-l

Conținutul video este cel care menține cel mai bine atenția utilizatorilor – dacă este realizat într-o manieră corectă, bineînțeles. Acest tip de content îți oferă numeroase oportunități. Poți prezenta beneficiile produselor tale, cum sunt realizate, avantaje vs. dezavantaje, cum pot fi folosite/ purtate etc. – ideile sunt numeroase. Astfel, utilizatorii vor putea afla mai multe despre un produs înainte să îl achiziționeze, lucru care scade nivelul acelei rețineri premergătoare unei achiziții de la un brand nou. Poți promova acest tip de conținut persoanelor care au interacționat înainte cu postările tale, știind astfel că ele sunt măcar puțin interesate de ceea ce pui pe piață. 

Videoclipurile de calitate despre produsele tale pot fi piesa de puzzle care lipsește, pot fi elementul care va determina utilizatorii să intre pe site și să facă o achiziție. Ideal este ca promovarea plătită de pe Instagram să facă parte dintr-o strategie de promovare plătită macro – la nivel digital. Aici te poate ajuta o agenție de marketing online, cum este Limitless.ro, să pui la punct un plan de promovare cuprinzător și potrivit pentru obiectivele tale de business. 

6. Organizează giveaway-uri 

Giveaway-urile sunt o modalitate inteligentă de a crea buzz în jurul brandului sau produselor tale. Regulile de bază pentru un giveaway sunt că utilizatorii trebuie să îți urmărească contul, să dea tag câtorva persoane în comentarii și să distribuie la Stories postarea. Astfel, ei se înscriu la tragerea la sorți pentru a câștiga ceea ce pui la bătaie. Poți organiza un giveaway cu un singur produs sau cu mai multe, cu un singur câștigător sau mai mulți etc. Practic, poți modifica regulile în așa fel încât să se potrivească nevoilor tale. Nu uita să verifici fiecare înscriere în parte pentru a te asigura că utilizatorii sunt eligibili pentru tragerea la sorți. De asemenea, asigură-te că giveaway-ul este transparent și utilizatorii au încredere în rezultatul final. Printr-un astfel de giveaway, vei aduce multe persoane noi pe pagina ta și îți vei face cunoscute produsele în fața unor utilizatori care pot deveni mai târziu clienții tăi!

Acestea sunt cele mai la îndemână idei și tehnici pe care le poți aplica pentru promovarea pe Instagram. Nu uita că fiecare afacere are un public care reacționează diferit la anumite strategii de promovare, așadar, adaptează-le în așa fel încât să fie potrivite specificului afacerii și publicului tău țintă. Folosește-te de metricii oferiți de Instagram pentru a urmări performanța postărilor și reclamelor implementate și ajustează-ți continuu strategia pentru a obține cele mai bune rezultate. 

 

De interes:  Guvernul României, pentru Adi Torma: „Cine v-a pus, domnule primar, să faceți atâtea proiecte?!”

Sursa foto: Freepik.com

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.