Familie deconectată iarna de la rețeua de electricitate deși era cu facturile la zi

O familie din Iecea Mică e ținută în frig și beznă în plină iarnă, ei acuză o răzbunare a celor de la Enel.

Deși au toate facturile achitate la zi și ani de zile au fost racordați la rețeaua de energie electrică, o familie din Iecea Mică, județul Timiș s-a trezit în beznă în plină iarnă după ce E Distribuție le-a tăiat energia electrică, deși aceștia nu aveau nicio factură neachitată!

Pe înștiințarea lăsată de E Distribuție se precizează că au fost deconectați pe motiv că nu au un contract cu un furnizor de energie electrică. Numai că familia are un contract, dar nu cu Enel, vechiul furnizor și cel care, se pare, a cerut deconectarea ci cu compania CEZ. Dacă celor de la Iecea Mică E Distribuție le-a zis că i-a deconectat pentru că nu au un contract celor de la CEZ le-au transmis că nu vor conecta acel loc de consum pe motiv că nu ar fi sigur contorul de energie și că Enel le-ar fi cerut o serie de documente pentru mutarea contorului.

Documente care nu se cer în asemenea cazuri, precum copie după PUZ respectiv după certificatul de urbanism. Inclusiv funcționarii Primăriei Cărpiniș s-au arătat extrem de surprinși de documentele solicitate pentru o banală mutare de contor.

 

”Motivul invocat de E Distribuție, că nu avem un contract de furnizare este fals. Noi am discutat cu cei de la Enel că în noiembrie 2021 ne expiră contractul de furnizare și am cerut oferte, fiind în discuții pentru prelungirea contractului. Cei de la Enel ne-au asigurat că acel contract se va prelungi automat și că nimeni nu ne va tăia curentul. Când am fost deconectați de la rețea, am sunat la Enel și, deși pe înștiințare ni se invoca lipsa de contract, cei de la Enel au motivat cererea de deconectare către E Distribuție Banat prin aceea că nu este amplasat corect contorul de energie electrică și că trebuie să le depunem o serie de documente” spune proprietara imobilului cu nr. 130 din Iecea Mică.

De interes:  Anamaria Prodan, detalii cutremurătoare despre Bebeto, fiul minor care a fost martor la bătaie: „Este traumatizat, plânge încontinuu!”

 

Enel a pierdut un proces cu familia lăsată în beznă

 

De fapt, familia din Iecea Mică ne spune că a fost dată în judecată de către compania Enel după ce a refuzat să plătească o factură uriașă, de peste 3 mii de lei. Procesul a fost deschis de către Enel și cereau instanței să oblige familia la plata unei facturi estimate pentru o perioadă în care contorul locuinței a fost defect. Instanța a respins cererea Enel și a dat câștig de cauză familiei din Iecea Mică, anulând acea factură pe motiv ca nu a fost emisă corect.

Mai precis, în 2018 familia a sesizat Enel că este defect contorul de energie electrică și se impune schimbarea lui. Enel a avut nevoie de aproape doi ani de zile pentru a schimba contorul, apoi a emis o factură uriașă cu un consum estimat pentru familia din Iecea Mică. Familia a refuzat să accepte factura iar compania a chemat familia din Iecea Mică în judecată. Și Judecătoria Timișoara și Tribunalul Timiș au dat dreptate familiei din Iecea Mică și au decis anularea facturii.

De atunci, spun oamenii, au început tot felul de hărțuiri din partea companiei Enel. Aceștia au emis o altă factură, pe aceiași perioadă și acum au deschis un nou proces acestei familii. Au urmat amenințări cu deconectarea dar a fost găsit și motivul că acel contor – schimbat de Enel în anul 2020 fără să spună că nu e amplasat corect! – ar fi amplasat contrar normelor tehnice de amplasare a contoarelor electrice și ar trebui schimbată cutia în care se află montat.

De interes:  Culisele statului paralel | Cum au fost îndulcite autoritățile de MAFIA zahărului pentru distrugerea fabricilor din România - Condamnări pe bandă rulantă în „dosarul Zahărul”

Văzând că sunt hărțuiți de Enel, mai ales cu un nou proces, familia a încercat să se apere de abuzuri și a cerut, de astă dată, instanței să-i dea și daune în cazul câștigării procesului. De asemenea, pentru a evita o eventuală deconectare și deși nu ei au amplasat contorul în acele condiții, ci tot angajați ai vechiului Renel, familia a cerut în mai multe rânduri, anul trecut, după pronunțarea sentinței, schimbarea cutiei  contorului, dar petițiile lor către Enel au rămas fără răspuns.

 

Autorități inutile care sunt indolente la cetățean

Văzându-se fără energie electrică și în situația în care contractul cu noul furnizor, CEZ, nu poate fi pus în aplicare, familia a încercat să sesizeze autortiățile: ANPC și ANRE.

La Oficiul pentru Protecția Consumatorului Timiș nu le-a răspuns nimeni la telefon. Au răspuns, însă, cei de la Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorului care, deși au auzit că familia este decuplată de la rețeaua de alimentare cu energie electrică, le-a cerut să le trimită un e-mail. În condițiile în care familia nu are curent și, implicit, nici internet sau acces la un calculator care, fără curent, nu funcționează!
Am încercat să sunăm și noi la OPC Timiș, dar nici nouă nu ne-a răspuns nimeni. Deși telefonul suna… Iar purtătorul de la ANPC ne-a spus fără jenă că oricum cine sună la ANPC (telefonul consumatorului) sună degeaba căci nu li se va răspunde!

De interes:  Plaje in Rhodos

Ne întrebăm și noi, de ce se mai cheltuie bani publici cu acest serviciu dacă el nu este util cetățenilor sau funcțional?
Cât privește situația de la Iecea Mică, purtătorul de cuvânt al Autorității ne-au asigurat că ne vor comunica o poziție oficială a instituției, dar nu a mai revenit cu nicio  explicație. Am revenit noi, a doua zi, pe grupul de whatsapp creat pentru presă, dar tot nu am primit un răspuns de la purtătorul de cuvânt. Acesta a încercat ulterior să ne contacteze telefonic, dar pentru că nu am putut răspunde la apel nu a revenit și nici nu a răspuns atunci când l-am apelat noi.

 

Enel și E Distribuție Banat tac mâlc

Am solicitat și E Distribuție Banat și Enel o poziție cu privire la situația prezentată mai sus dar, până la ora redactării articolului, nu au transmis redacției nicio reacție.

În schimb, familia a sesizat și Autoritatea Națională de Reglementare în Energie, tocmai pentru a stabili, printr-un terț independent, dacă este o problemă de securitate cu amplasarea contorului. Dar, după două zile de la transmiterea petiției, nici ANRE nu s-a grăbit să scoată acea familie din beznă.

Un efect a avut, totuși, solicitarea de informații de presă, spune familia, căci după intervenția redacției, aceștia ar fi fost sunați de către un reprezentant Enel care ar fi redus din condițiile inițiale.

Cu toate acestea, de câteva zile o familie din Iecea Mică stă în întuneric și frig și nicio instituție a statului Român nu a reușit să ajute și să facă dreptate familiei, ci i-au lăsat efectiv la mâna discreționară a furnizorilor de energie electrică.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.