Multi soferi se intreaba de ce li se recomanda sa schimbe intregul set de ambreiaj, atata vreme cat lor li s-a stricat doar o piesa. Pana la urma, la vechile dacii, atunci cand ambreiajul ceda se repara sau se inlocuia doar piesa care a cedat: de cele mai multe ori discul. La masinile noi insa, atunci cand schimbi discul de ambreiaj trebuie sa schimbi intregul ansamblu iar explicatia este cat se poate de simpla.
De ce se schimba tot kitul de ambreiaj?
Pentru simplul fapt ca modul de functionare al ambreiajului s-a schimbat. IN trecut, atunci cand se inlocuia doar discul, ambreiajul era pe cablu. Practic, atunci cand se calca pedala, se ridica discul de pe volant fara a fi nevoie de ajutorul unei forte hidraulice. Astazi insa, se foloseste ambreiajul hidraulic ce necesita o forta mult mai mare si uzeaza mai repede rulmentul de ambreiaj si discul.
Atunci cand este inlocuita doar o piesa, riscul ca piesele ramase sa se strice rapid este foarte mare si la fel de mare este riscul ca acestea sa accelereze uzura piesei noi. Tocmai de aceea este indicat sa se inlocuiasca tot kitul.
Pare ca faci economie daca inlocuiesti doar discul, insa daca peste doua luni cedeaza si rulmentul cheltuiala va fi una foarte mare. IN plus, inlocuirea unei singure piese implica o cheltuiala mai mare pentru manopera.
Nu este suficient sa cumperi un kit nou
Pentru ca li se recomanda sa inlocuiasca intregul kit de ambreiaj, multi soferi doresc sa faca economie si cumpara kit-uri no name. Costul mai mic este, de cele mai multe ori, cat se poate de justificat. Un kit de ambreiaj ieftin se strica intr-un timp foarte scurt. Este adevarat ca exista si exceptii, insa foarte putine.
Cei de la Revizieshop recomanda, asadar, brandurile mari, in special kit-urile de ambreiaj de la LUK, foarte rezistente si potrivite pentru multe modele de masini produse de Opel. Exista kituri de ambreiaj foarte bune si la alti producatori, precum Mahle, Bosch sau Valeo. NU sunt ieftine, insa sunt o investitie pe termen lung.
O investitie pe termen lung in ambreiaj inseamna si o grija sporita la condus
Daca vrei sa iti protejezi ambreiajul, trebuie sa conduci cu grije. Astfel, incearca sa nu fortezi pedala, sa nu circuli cu piciorul stang pe ea si sa nu fortezi schimbarea vitezei. Cu putina grija, un kit de ambreiaj poate sa reziste peste 100 000 de km.