Internetul este plin de o mulţime de articole legate de condusul economic, cu sfaturi şi indicaţii legate de stilul de condus pentru a economisi cât mai mult combustibil la deplasare. E logic că dacă vei accelera şi vei frâna mai puţin, vei consuma mai puţin carburant, deoarece motorul se va tura constant, fără sincope.

Alte sfaturi sunt legate de folosirea cât mai rar a instalaţiei de aer condiţionat, care creşte şi ea consumul de combustibil. Nu ştiu dacă în condiţii de caniculă e cineva dispus să stea cu aerul condiţionat închis doar ca să economisească benzina sau motorina din rezervor.

Totuşi, puţini sunt cei care ştiu că o economie de combustibil destul de mare poate fi obţinută prin folosirea anvelopelor potrivite sezonului. Da, nu e o greşeală, anvelopele în care e „încălţată” maşina influenţează consumul de carburant. Şi nu e vorba de o diferenţă mică: experţii au constatat în urma testelor că se poate ajunge uşor la un consum cu 6-7 la sută mai mic dacă sunt alese anvelopele corecte.

De interes:  Timișoara Saracens rămâne pe „Dan Păltinișanu”. Deocamdată! Un rugbyst se retrage oficial sâmbătă!

Mai concret, e vorba de echiparea autoturismului cu anvelope de vară în sezonul cald şi cu anvelope de iarnă în cel rece. Vă întrebaţi poate cum e posibil ca autoturismul să utilizeze mai puţin sau mai mult carburant în funcţie de cauciucurile folosite? Să ne gândim în primul rând că roţile sunt singurele puncte de contact ale maşinii cu asfaltul. Comportamentul rutier al vehiculului depinde de mai mulţi factori, însă cele 4 anvelope joacă un rol hotărâtor. Acceleraţia, frânarea, subvirarea, supravirarea şi consumul de combustibil sunt direct legate de tipul de anvelope utilizate. Care e explicaţia?

Pe scurt, e vorba de compoziţia cauciucului şi de modelul striaţiilor deoarece producătorii folosesc reţete diferite pentru anvelopele de vară şi pentru cele de iarnă. Motivul e simplu: îmbunătăţirea performanţelor în condiţii diferite de mediu. Una e să rulezi cu maşina pe un asfalt uscat care are o temperatură de cel puţin 50 de grade, alta e să circuli pe zapadă sau pe gheaţă în condiţiile în care temperatura este 2-3 grade sau chiar mai scăzută. De aceea producătorii de anvelope produc anvelope pentru tipul de climă/anotimp, cum face și Lassa, producând anvelopele de vară de tip Greenways.

De interes:  Bucuria revederii la Gărâna pentru etnicii din Banat

Anvelopele de vară sunt mai eficiente pe măsură ce temperatura creşte, oferă o mai bună aderenţă, deci „se prinde” mai bine de asfaltul uscat. Asta înseamnă un comportament rutier ferm şi o distanţă de frânare mai redusă. Pe de altă parte, se comportă mult mai bine în condiţii de ploaie, cu un carosabil acoperit cu un strat de apă. Cum influenţează acest lucru consumul?

Foarte simplu. Faptul că tu trebuie să accelerezi mai puţin ca să ajungi la viteza dorită înseamnă mai puţin combustibil consumat. În plus, striaţiile specifice ale anvelopelor de vară fac ca roata să opună mai puţină rezistenţă la înaintare, de aici rezultă că rularea se va face cu un consum mai mic. Dacă adăugăm la asta şi presiunea corectă în anvelope, adică umflarea pneurilor la presiunea indicată de producător în funcţie de tipul anvelopelor şi de gradul de încărcare al maşinii, economia de carburant poate ajunge chiar la 10 la sută, ceea ce nu e deloc de neglijat. Nu uita, deci, să utilizezi anvelopele corecte în funcţie de sezon, asta îţi va oferi ţie şi maşinii tale un grad crescut de siguranţă şi, iată, şi un consum redus de combustibil.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.