alimentatie sanatoasa

Ce inseamna mancare sanatoasa?

Atunci cand intrebam acest lucru, parerile sunt foarte impartite. Pentru unii inseamna o alimentatie bio, pentru unii o alimentatie fara carne, vegetariana sau pentru altii o alimentatie bogata in fructe si legume.

Sau pentru unii inseamna o alimentatie fara zahar, fara gluten sau fara produse industriale, gatite doar in casa. Cu siguranta ca exemplele pot continua.

Iata insa care sunt cele mai importante lucruri de stiut atunci cand vrei sa mananci si tu sanatos.

Pentru a manca sanatos, consuma cat mai multe fructe si legume. Legumele sunt o baza cu privire la care toata lumea e de acord. Trebuie sa se privilegieze insa cele cu frunze verzi, cele din familia cruciferelor si mai apoi legumele bogate in glucide.

Fructele trebuie sa faca si ele parte dintr-o alimentatie sanatoasa care sunt destul de bogate in zahar, dar care daca sunt consumate crude si intregi vin cu o multime de nutrienti, vitamine si antioxidanti care sunt esentiale pentru organism.

De interes:  Prea mulți câini și pisici! Peste 100 de animale au fost sterilizate în cadrul unei campanii gratuite, derulată la Lugoj

Iata insa care sunt regulile de care sa tii cont atunci cand vine vorba despre o mancare sanatoasa.

Mananca cat mai variat si de sezon. Cel mai bine ar fi sa apelezi la producatorii locali pentru a limita pe cat posibil cantitatea de aditivi alimentari si de pesticide necesare transportului si stocarii mancarii din import.

Limiteaza sursele de acizi grasi trans. Sunt cele care pot creste riscurile de a suferi de boli cardiovasculare. Le poti evita citind lista de ingrediente ale produselor. Daca vei observa prezenta uleiului de palmier hidrogenat, bogat in acizi grasi trans nu e bine.

Alege asa cum trebuie modul de preparare al mancarii. Atunci cand reteta o permite, nu ar trebui sa depasesti 120 de grade. Alege si produse de bucatarie din sticla, ceramica, inox sau din Teflon care nu este zgariat.

Mizeaza pe semintele integrale. O alimentatie bogata in seminte integrale este foarte benefica pentru sanatatea cardiovasculara. Graul integral, ovazul integral, faina de ovaz, orzul sau bulghurul sunt cele care contin mai multe vitamine, minerale sau fitonutrienti fata de semintele rafinate. Cel mai bine ar fi sa alegi paine sau cereale din seminte rafinate.

De interes:  Cum iti poti indeplini dorintele lucrand intr-un studio de videochat din Bucuresti

Incearca sa ai meniuri cat mai echilibrate. Poti completa un meniu mai bogat cu o salata de fructe. Sau seara, poti manca mai light- legume la tigaie, sunca si iaurt.

Limiteaza consumul de sare si deci produsele industriale. Nu pune foarte multa sare atunci cand prepari alimentele. Excesul de sare poate sa duca la marirea riscurilor de hipertensiune si maladii cardiovasculare.

Respecta un bun aport de acizi grasi omega-3 si omega-6. Limiteaza materiile grase de origine animala si privilegieaza uleiurile de origine vegetala, precum cele de rapita, in sau nuci.

Consuma mai multe proteine. Alege o carne slaba si pregateste-o cu putina grasime sau deloc cu grasime. Poti incerca si anumite preparate precum lintea cu orez, o omleta sau hamburger cu tofu. Trebuie sa stii si ca in Timisoara, la foodsapiens.ro gasesti cea mai sanatoasa mancare.

Alege grasimile bune, sanatoase. Exista o stransa legatura intre maladiile cardiace si o alimentatie bogata in acizi grasi trans si saturati. Poti consuma insa in schimb, 2-3 linguri de grasimi bune care se regasesc in alimente precum avocado, nuci si seminte, ulei de masline sau de canola si seminte de in.

De interes:  4 obiective turistice de vizitat in Bucuresti

Trebuie sa incerci sa consumi macar de doua ori pe zi cel putin doua portii de alimente bogate in acizi grasi omega 3 mai ales peste gras precum macroul, somonul, sardinele sau pastravul.

Cele mai importante motive pentru a manca sanatos si a apela deci la un program alimentatie sanatoasa:

  • vei reusi sa iti controlezi greutatea
  • vei reduce riscurile de a suferi de maladii cardiovasculare.
  • vei reusi sa iti stabilizezi glicemia.
  • vei favoriza sanatatea creierului.

In Timisoara mananci sanatos si gustos la Sapiens Smart Food , Piata Unirii nr 4, Timisoara, jud Timis, 300085.

Te asteptam cu drag!

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.