Ce alimente sa eviti daca ai colesterolul mare

Colesterolul este o molecula organica de grasime care se gaseste in fiecare celula a corpului si in sangele fiecarui om. Este esential pentru buna functionare a membranelor noastre celulare si pentru productia de hormoni. Desi poate dauna sanatatii coloesterolul scazut, deficienta de colesterol este rara. Nivelurile ridicate de colesterol sunt mult mai frecvente si sunt adesea legate de obiceiurile alimentare nesanatoase. Cei cu colesterol ridicat sunt, in general, mai predispusi la boli de inima si accident vascular cerebral.

Aceasta molecula organica de grasime se gaseste in cea mai mare parte in produsele alimentare de origine animala.

​Acestea fiind spuse, iata care sunt principalele alimente pe care ar trebui sa le eviti daca ai colesterolul mare:

Margarina

Candva considerata a fi o alternativa sanatoasa la unt, margarina este de fapt unul dintre cele mai nocive alimente pentru sanatate. Deoarece este facuta din uleiuri vegetale nesaturate, majoritatea oamenilor au presupus ca margarina ar fi mai buna decat untul, despre care se stia ca are in componenta multe grasimi saturate si colesterol. Cercetarile arata insa ca margarina poate fi mult mai daunatoare pentru persoanele cu colesterol ridicat decat untul. Asta pentru ca margarina contine cantitati mari de grasimi trans din uleiuri partial hidrogenate.

De interes:  Cele mai importante telefoane Samsung in prezent

Carnea rosie

Carnea rosie precum carnea de vita, miel si porc tinde sa contina mai mult colesterol si grasimi saturate decat alte tipuri de carne. Din aceasta cauza, poate creste nivelul de colesterol din sange si poate agrava bolile de inima deja existente. Alternativele sanatoase la carnea rosie sunt fasolea, puiul (nu prajit) si pestele, cum ar fi somonul, care este bogat in acizi grasi omega-3 indicati pentru inima.

Galbenusul de ou

Galbenusurile de ou sunt bogate in colesterol. Un singur galbenus de ou furnizeaza 210 mg de colesterol, in timp ce un ou intreg doar 212 mg de colesterol. Astfel, aproape tot colesterolul din oua se gaseste in galbenusul lor. Regleaza-ti aportul de oua pentru a reduce consumul de colesterol.

Untul

Noi, romanii, iubim untul. Il intindem pe paine, il punem in prajituri si il folosim chiar si in prepararea mancarurilor. Insa 100 de grame de unt contin 215 g de colesterol. Iar aceasta valoare este mult prea mare pentru cei care au deja colesterolul ridicat.

De interes:  Alegerea unui fotograf pentru o nunta

Produsele lactate

Limiteaza consumul de produse lactate care contin mai mult de 1% grasime, deoarece iti pot ridica nivelul de colesterol. In aceasta categorie intra smantana si majoritatea branzeturilor. In schimb, alege sa consumi lapte si branzeturi cu un continut scazut de grasimi.

Alimentele cu carbohidrati rafinati

Alimentele incarcate cu carbohidrati rafinati maresc nivelul de colesterol LDL, deoarece ajung sa se transforme in grasime. Aceste alimente includ floricelele de porumb, bomboanele, fursecurile, pizza, chipsurile, orezul alb si pastele fainoase albe. Cele mai multe dintre acestea sunt facute in principal din oua, branza, unt, smantana si lapte, avand totodata multa sare, zahar si grasimi trans. Aceste grasimi trans blocheaza arterele, putand provoca accident vascular cerebral si boli cardiovasculare. Prin urmare, daca vrei sa iti mentii colesterolul la un nivel sanatos, ar fi indicat sa eviti alimentele cu carbohidrati rafinati.

mai multe informatii puteti afla de la specialiștii Centrului Medical Misca

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.