Distributia este foarte importanta in ceea ce priveste angrenajul motorului, motorul functionand corect, in functie de modul cum functioneaza si distributia masinii. Inlocuirea distributiei se face asadar la intervalele de schimb recomandate de catre producator. Intervalul depinde atat de numarul de kilometrii parcursi cat si de perioada de timp de la fabricatie sau ultimul schimb. Chiar daca masina nu circula, in timp cureaua de distributie se poate uza “se coace” iar rulmentii din rolele de ghidare si intindere au oricum o durata de folosire limitata.
De cele mai multe ori, primul schimb al unui kit distributie pe curea se recomanda la 90.000 de kilometri. Ulterior intervalul scade, schimbul fiind recomandat la fiecare 60.000 de kilometri, dar nu mai tarziu de 5 ani.
La distribuţiile pe lant recomandarea este de a fi schimbat la peste 180.000 km.
Atunci cand cureaua de distributie incepe sa se deterioreze din cauza uzurii in timp sau a prafului care probabil s-a asezat pe suprafata acesteia, aceasta incepe sa produca zgomot in compartimentul motor.
Un sistem de distributie uzat va duce la degajarea fumului de evacuare. Daca observati acest fum, acesta poate fi indiciul ca reglajul avansului nu este corespunzator. Trebuie sa verificati asadar cu atentie acest reglaj, astfel incat toate lucrurile sa fie in regula in ceea ce-l priveste. E posibil sa mai aveti de-a face si cu o oprire brusca in situatia in care aveti o problema cu distributia, acesta fiind chiar unul dintre cele mai rele scenarii posibile. Daca masina se opreste brusc, atunci e posibil sa aveti de-a face cu unele compinente afectate de ruperea curelei si anume sa vi se defecteze supapele, culbutorii, tachetii, dar si pistoanele sau chiulasa. Aceste daune nu sunt insa aceleasi la toti producatorii auto.
Daca observati ca se scurge ulei din zona mecanismului de distributie, atunci aceste scurgeri de ulei apar in principal datorita imbatranirii sau a defectarii a trei componente si anume simeringul de etansare arbore cotit, simeringul de etansare al arborelui cu came sau a garniturii capacului de arbore. In situatia in care aveti un autoturism foarte vechi, atunci aceste pierderi de ulei pot aparea prin garnitura de chiulasa.
Kit-ul curea de distributie cu pompa de apa este o solutie cat se poate de eficienta, dar si economica in acelasi timp pentru a inlocui distributia masini. Cei mai mari producatori de kit-uri de distributie CONTITECH si INA au in portofoliu kit-uri de distributie gata configurare pe marci si modele de masini care acopera peste 96% din parcul auto din toata Europa. Kit-urile contin in cele mai multe dintre cazuri cureaua de distributie, 1-2 role de ghidare, 1-2 role intinzatoare, pompa de apa si suruburile de prindere.
Optati intotdeauna pentru piese de calitate daca doriti ca acestea sa contribuie la performanta masini.