Cum se realizeaza o strategie eficienta de employer branding si cat de importanta este aceasta?

Piata actuala de forta de munca a devenit un mediu extrem de competitiv. Din acelasi motiv, angajatiii dispun de un numar mare de optiuni si nu mai sunt la fel de motivati in ceea ce priveste sarcinile de lucru. Este important pentru companii sa aiba o strategie solida pentru recrutare, precum si un proces prin care sa fie asigurata o rata de succes ridicata. Mai jos vei afla ce inseamna employer branding si de ce sa te focusezi pe acesta.

Ce este employer branding?

In romana, termenul utilizat va fi  ‘brandul de angajator’’ si face referire la reputatia companiei pentru candidatii noi inscrisi. Pentru a fi determinat rezultatul, se iau in calcul criterii precum reputatia firmei, oportunitatile si experientele celor din trecut. Brandul trebuie perceput ca fiind unul pozitiv, fiindca asa va exista o diferenta fata de concurenta. In acelasi timp, nu vei mai avea deficit in privinta fortei de munca. In cele mai multe domenii de activitate, se stie deja faptul ca nu mai exista suficienti lucratori calificati. Acest inconvenient si media de varsta inaintata au dus la lipsuri in majoritatea situatiilor.

De interes:  ACS Banat Girls, pe calea victoriei! Fetele din Banat se întorc cu trei puncte preţioase de la Constanţa

Employer branding nu inseamna doar sa atragi atentia prin reclame sau metode de relaxare la birou. In schimb, este un angajament transmis de catre angajatori. Imaginea va fi modelata de la primul interviu si descrierea postului, apoi va fi actualizata in ochii celui care o vede de taskurile din mediul real sau beneficiile oferite. Daca vrei sa-ti pui in evidenta toate valorile companiei, este esential ca aceasta reputatie sa fie una puternica.

Ce rezultate aduce acest proces?

Unii recrutori stiu deja faptul ca procesul de employer branding aduce rezultate, dar practica aceasta este destul de noua in tara noastra. Un brand de angajator puternic evidentiaza un mediu de lucru placut si face totul sa para mai atractiv. Asta inseamna ca inclusiv angajatii vor fi inclinati sa recomande compania si vei putea dezvolta o comunitate mai usor.

Daca oamenii sunt atrasi in mod natural, partea de brand awareness nu va necesita investitii foarte mari. Referintele si recomandarile au impact mare, iar investitia ta va duce la scaderea costurilor. Potrivit Linkedin, procentul poate ajunge redus cu pana la 50%. Pe langa asta, perioada de timp pentru recrutare devine mai scurta si vei putea ocupa posturile vacante. Daca reusesti sa creezi o legatura puternica in acelasi stadiu, va exista un avantaj si in ceea ce priveste retentia. Astfel, oamenii se vor implica mai mult in activitati si productivitatea va fi sporita.

De interes:  De ce sa faci o detoxifiere de zahar?

Care sunt noii factori motivatori?

Salariul atragator poate fi un factor motivant pentru cei care ajung la tine, dar nu reprezinta cea mai importanta parte pentru angajare. In mod contrar, oamenii cauta sa simta faptul ca fac parte din brand si ca se afla in siguranta. De asemenea, acestia isi doresc oportunitati de dezvoltare profesionala si valori similare. Daca reusesti sa respecti toate criteriile enumerate anterior, vei avea mai multe talente.

Cum poti crea o strategie eficienta de employer branding?

Primul pas este cel de a identifica si defini clar obiectivele de angajator. Fiecare business este diferit, fiind necesara adaptarea la situatia din prezent. Ulterior, trebuie sa definesti candidatul ideal si sa stabilesti canelele de comunicare. Adesea, cel mai recomandat ar fi sa utilizezi retelele sociale. O echipa profesionala te poate ajuta sa treci prin toate stadiile unui training de comunicare intr-un mod mai simplu!

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.