Specialistii in nutritie numesc superalimente acele produse care ofera un aport nutritional echilibrat, cu calorii putine. Printre acestea se numara quinoa, fructele de padure sau fulgii de ovaz. Consumate zilnic sau integrate in regimul alimentar uzual, aceste alimente au beneficii diverse pentru sanatate, iar rezultatele se vad in scurta vreme de la inceperea curei respective. Iata care sunt cele mai importante superalimente pe care ar trebui sa le consumi cat mai des.

1. Fructele de padure

Despre aceste fructe colorate si gustoase de vara se stie ca sunt pline de antioxidanti. Dintre ele, coacazele detin recordul pentru cei mai multi antioxidanti care lupta cu radicalii liberi din organism. Astfel, coacazele sunt un superaliment care previne aparitia cancerului, a bolilor de inima sau a dementei. Epicatechinele, compusi care se regasesc in coacaze, adera la peretii tractului urinar si impiedica raspandirea bacteriilor, protejand astfel de infectiile urinare. In plus, coacazele si afinele sunt foarte hidratante, astfel ca pastreaza echilibrul hidric al pielii.

2. Quinoa

Quinoa este o samanta comestibila, confundata adesea cu cerealele. Este considerata superaliment datorita continutului mare de proteine si aminoacizi, vitamine si minerale. In plus, nu contine gluten, ceea ce o face potrivita pentru persoanele care sufera de boala celiaca sau pentru cei care au alergie la gluten. Quinoa se prepara usor, are un gust bun, o textura crocanta si se poate adauga la salate sau chiar deserturi. Se gaseste quinoa in farmaciile naturiste sau in magazinele online.

3. Fulgii de ovaz

Ovazul este bogat in fibre solubile care ajuta la scaderea tensiunii arteriale si la reducerea nivelului de colesterol din sange. In plus, ovazul contine carbohidrati “buni”, bogati in beta-glucan, un tip de fibra solubila care incetineste digestia zaharului si mentine nivelul glicemiei sub control. Un mic dejun cu fulgi de ovaz de la Sano Vita este ideal inainte de un antrenament sportiv, datorita continutului de proteine care sustin cresterea musculara.

4. Merele

Expresia “un mar pe zi tine doctorul departe” are temei dovedit stiintific. Merele sunt superalimente, pline de antioxidanti. Quercetina si catechina sunt doi compusi care se regasesc in mere si care lupta cu radicalii liberi si stresul oxidativ, protejand astfel de boli precum cancerul sau infarctul miocardic. Daca-ti plac merele, consuma-le cu tot cu coaja, pentru ca aceasta contine fibre si nutrienti pe care nu le gasesti in miezul fructului. 

5. Ceaiul verde

Ceaiul verde contine mai multi oxidanti decat majoritatea fructelor si legumelor. Concentratia mare de catechina ajuta la prevenirea degenerarii celulare, reduce inflamatia in organism si coboara nivelul hipertensiunii arteriale, protejand astfel de bolile cardiovasculare. In plus, ceaiul verde sustine metabolismul si ajuta organismul in lupta cu kilogramele.

6. Semintele de in

Semintele de in sunt bogate in fibre si in acid alpha-linolenic. Acesta este un acid gras esential care reduce inflamatia din organism. Tot in semintele de in se regasesc compusi cunoscuti sub numele de polifenoli, care au efect anticancerigen. Semintele de in sunt recomandate in tratamentul acneei, al astmului si, datorita continutului mare de fibre, sustin sistemul digestiv.

7. Iaurtul

Iaurtul este cunoscut pentru aportul de probiotice – bacterii vii, benefice pentru sistemul digestiv. Consumul de iaurt mentine un nivel echilibrat al pH-ului in organism si intareste sistemul imunitar. Probioticele din iaurt sunt utile în cazul infectiior vaginale cu diferiti fungi, pentru infectii urinare, ulcer sau boala digestiva inflamatorie.

8. Uleiul de masline

Uleiul de masline este considerat de nutritionisti un superaliment pentru ca reduce riscul bolilor cardiovasculare, datorita acizilor grasi mononesaturati din componenta sa. Acestia reduc nivelul de colesterol si regleaza coagularea sangelui. Uleiul de măsline scade nivelul glicemiei din organism, fiind recomandat persoanelor care sufera de diabet. 

Nutritionitii recomanda consumarea unor alimente cat mai variate, in cantitati mici si la intervale scurte de timp. Poti introduce aceste superalimente in regimul tau alimentar obisnuit, pentru a te bucura de vitaminele si mineralele pe care le contin. In scurta vreme vei observa si beneficiile asupra sanatatii tale.

De interes:  Mașini 4X4, gata de acțiune, lângă Timișoara!

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.