Deși mulți privesc email marketing-ul ca pe o tehnică învechită, specialiștii în marketing digital cunosc foarte bine faptul că acesta este un element important în vederea obținerii rezultatelor dorite. Email marketing-ul este un mod bun de a te conecta cu publicul țintă, dar și de a aduce noi potențiali clienți. Printre multiplele beneficii ale acestuia se numără creșterea traficului către website, formarea și extinderea audienței, dar și creșterea numărului de conversii, respectiv a vânzărilor. Unul din cele mai importante elemente când vine vorba de email marketing este lista de abonați. Construirea și creșterea acesteia poate reprezenta o provocare pentru orice afacere. Te întrebi cum poți depăși această provocare?
Iată 3 modalități eficiente pentru a-ți crește lista de abonați:
1. Apelează la social media
Social media poate fi de foarte mare ajutor atunci când dorești să crești lista de abonați. Una dintre cele mai ușoare căi este reprezentată de adăugarea unui “call to action” pe paginile tale de social media. Atât Facebook, cât și Instagram permit adăugarea unui astfel de buton pe profil, însă poți oricând să maximizezi rezultatele prin distribuirea unei postări prin care să încurajezi publicul să se aboneze la newsletterele tale. Campaniile plătite pot fi și ele de ajutor în acest sens – Facebook Ads permit utilizatorilor să distribuie reclame prin intermediul cărora utilizatorii să se aboneze fără să părăsească platforma, deci mult mai comod. Acest lucru poate ajuta la convertirea acelor consumatori care nu doresc să piardă prea mult timp cu înfăptuirea procesului de abonare.
2. Adaugă un formular de abonare încorporat pe website
Formularele de înscriere încorporate reprezintă una dintre metodele clasice de a îndemna publicul să se aboneze la conținutul distribuit de tine. Pentru cele mai bune rezultate, acestea trebuie să fie plasate pe acele pagini care au cel mai mare trafic, în zone vizibile. Faptul că aceasta nu este o metodă intruzivă reprezintă un mare avantaj deoarece utilizatorul nu se va simți obligat sau constrâns în niciun fel. Practic, formularul va veni ca o aducere aminte pentru audiență asupra faptului că au opțiunea de a se abona oricând la conținutul distribuit de tine. O astfel de metodă poate fi perfectă atunci când vine în completarea acțiunilor dinamice și proactive. În plus, dacă utilizatoriii sunt mulțumiți de website-ul tău, este posibil ca aceștia să își dorească să vadă mai mult din ceea ce prezinți, iar în acest caz, un formular prezent pe paginile website-ului va fi de ajutor.
3. Folosește Gamificarea
Prin intermediul gamificării poți crea experiența unui joc în cadrul instrumentelor de marketing digital utilizate. Această metodă face ca utilizatorii să fie mai implicați deoarece aceștia știu că vor fi recompensați, facilitând totodată, și sentimente pozitive precum entuziasm sau fericire, care vor fi asociate cu brandul tău. Mai mult de atât, te poate ajuta să înțelegi comportamentul consumatorilor și astfel, să îmbunătățești strategia ta de marketing. Există mai multe căi prin care poți îndemna audiența să se aboneze folosind gamificarea, iar cele mai populare constau în concursuri rapide prin întrebări, o “roată a discounturilor” sau descoperirea unui premiu prin “răzuirea” unui cupon virtual. Introducerea unui astfel de joc pe website va capta atenția, iar premiul oferit va motiva consumatorul să se aboneze la lista ta de email și poate chiar să facă o achiziție de pe website-ul tău.
Acestea sunt doar trei dintre cele mai eficiente căi de a crește lista abonaților. Alege-o pe cea potrivită pentru tine și privește raezultatele. Aplicând strategia potrivită și utilizând modalitățile cele mai eficiente, vei putea ajunge la rezultate vizibile, fără bătăi de cap. Dacă totuși întâmpini dificultăți, poți apela oricând la specialiștii din domeniu, care te vor ajuta să treci peste orice problemă.