Telenovela este un gen de serial de televiziune, bazat pe acțiune și popularitate, produs original în America Latină, care prezintă o poveste melodramatică pe parcursul a mai multor episoade și care de obicei are un final fericit. Telenovelele prezintă povestea de dragoste dintre un bărbat și o femeie care trec prin multe peripeții până ajung să fie fericiți, este un gen care conține drama, comedia, acțiunea. (wikipedia)

Aşa am putea să definim desfăşurarea evenimentelor din aceste zile privind recepţionarea şi deschiderea circulaţiei pe loturile 3 şi 4 ale autostrazii Lugoj – Deva.

Iată desfăşurarea evenimentelor:

CNAIR a informat, ieri, în jurul orei 18.30, că traficul pe lotul 4 al autostrăzii Lugoj-Deva, între Șoimuș și Ilia, în județul Hunedoara, a fost deschis, după ce comisia de recepție a verificat calitatea lucrărilor încă de luni și a constatat că acestea corespund normativelor.

„Pentru a deschide circulației cei 22 de km aferenți lotului 4, CNAIR a preluat în baza unui proces verbal de predare – primire cei 800 de m aferenți lotului 3 care fac posibilă circulația între acest sector de autostradă și rețeaua de drumuri naționale existentă. Precizăm că până la recepționarea lucrărilor de pe lotul 3, CNAIR va asigura desfășurarea circulației în condiții de siguranță pe cei 800 de m preluați. În baza unui plan pentru management al traficului stabilit împreună cu Poliția Rutieră, CNAIR va avea responsabilitatea doar pentru eventualele deteriorări cauzate de traficul rutier (parapete, marcaje sau semnalizări verticale). Orice altă problemă legată de structura drumului rămâne în continuare în responsabilitatea Antreprenorului”, a transmis CNAIR, prin intermediul unui comunicat de presă.

De interes:  Sânzienele, nașterea Sfântului Ioan Botezătorul – Banat FM sound factory

Asta în condiţiile în care, Ministrul Transporturilor și CNAIR au refuzat să recepționeze lotul 4 al autostrăzii Lugoj-Deva, pe motiv că nu se putea descărca traficul pe acest tronson.

În opinia constructorului situația este deosebit de gravă, întrucât ar fi efectuată o preluare forțată (și abuzivă) a secțiunii menționate de către CNAIR, fără a urma procedura oficială a cărei scop este acela de a garanta siguranța lucrărilor care urmează a fi puse în funcțiune.

Revenind la poveste, constructorul menţionează ca: „După refuzul CNAIR de a efectua recepția lucrării, în ciuda absenței unor motive tehnice care împiedică punerea în funcțiune a întregii lucrări, CNAIR solicită în mod expres Asocierii să permită descărcarea lotului 4 printr-o secțiune a lucrării prevazută în proiectul executat de către asociere (adică Nodul Ilia). Această secțiune pentru care CNAIR solicită să se efectueze recepția se află în aceleași condiții tehnice ca și restul lucrarilor; ceea ce face ca acțiunile CNAIR să fie complet contradictorii și motivate doar de interese politice, în măsura în care, din punct de vedere tehnic, nu există motive pentru a efectua recepția pentru Nodul Ilia și nu pentru întreaga lucrare.

De interes:  UPDATE Accident rutier pe Autostrada A1 FOTO

De asemenea, asocierea a adoptat toate măsurile necesare pentru desfășurarea traficului în condiții de siguranță; Prin urmare, este complet posibilă punerea în funcțiune a întregii secțiuni a Autostrăzii Lugoj-Deva, lot 3, chiar și cu anumite defecte care pot fi remediate pe parcurs, însaă pentru ca acest lucru sa fie posibil beneficiarul ar fi trebuit sa coopereze cu asocierea.

Pe data de 13 august, CNAIR a decis unilateral – la ora 18 – deschiderea Nodului Ilia (700 m) la trafic fără acordul Asocierii și fără notificare prealabilă. Angajați ai CNAIR s-au prezentat pe secțiunea menționată pentru a schimba semnalizarea și pentru a pregăti Nodul Ilia pentru descărcarea traficului de pe lotul adiacent.

Reprezentanții asocierii din șantier au sesizat reprezentanții CNAIR despre gravitatea acțiunilor fiind nevoiți în ultimă instanță să înștiințeze și Organele de Politie. Înainte de sosirea Poliției, reprezentanții CNAIR au îndepărtat toate echipamentele; însă există o filmare video care demonstrează intervenția celor de la CNAIR

Astăzi, reprezentanții CNAIR au intervenit din nou la Nodul Ilia și acesta a fost deja pus în funcțiune, fără acordul asocierii. În acest sens, asocierea nu își asumă nicio responsabilitate pentru punerea în funcțiune, fiind decizie unilaterală a celor de la CNAIR, aceasta din urmă fiind singura responsabilă pentru siguranța traficului în secțiunea menționată.

De interes:  Accident lângă Brebu! Trei persoane au ajuns la spital – Banat FM sound factory

CNAIR a exercitat în ultimele zile o presiune disproporționată și nejustificată asupra membrilor asocierii, stabilind întâlniri fără preaviz, desfășurând acțiuni care nu au o bază tehnică sau contractuală în sensul recepției lucrării și nici nu au oferit alternative fezabile pentru a permite ca această lucrare executată și finalizată în mod corespunzător să fie pusă la dispoziția cetățenilor. Din cauza situației stresante, reprezentantul asocierii a avut nevoie de îngrijiri medicale de urgență și a fost dus cu Ambulanța la cel mai apropiat spital din Ilia în jurul orei 19.

Trebuie menționat că pană în prezent, CNAIR are o datorie de 99.216 milioane lei față de Asociere, derivate în principal din revendicări estimate de DAB (aflate în prezent în arbitraj) și lucrări certificate si aprobate de Inginer și neautorizate de CNAIR.

În ciuda situației dificile din ultimele zile, asocierea a fost în permanență deschisă spre rezolvarea fiecarei probleme ridicate de către CNAIR, totul pentru a permite efectuarea recepției lucrării în condițiile prevăzute de lege. Asocierea se va strădui în continuare pentru a pune capăt acestui conflict în următoarele zile.” a precizat constructorul pentru hunedoaralibera.ro

Urmează noi episoade?

Sursa foto: facebook/cnadnr

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.