Durerea profunda resimtita la pierderea unei persoane dragi este insotita de necesitatea ca persoanele apropiate sa se ocupe de o serie intreaga de detalii necesare pentru a respecta atat legile statului roman, clar formulate in aceasta privinta, cat si traditiile si dogmele religioase.
Pentru ca totul sa decurga fara greseala si fara aparitia unor probleme inutile, solutia optima este reprezentata de ajutorul oferit de o companie de servicii funerare Bucuresti precum Casa Funerara Bucur. Reprezentantii acesteia detin experienta necesara pentru a se ocupa cu maxim profesionalism de toate problemele, inclusiv de cele care privesc interactiunea cu diferite institutii locale. Iata cateva astfel de situatii, intalnite mai frecvent!
Eliberarea certificatului de deces
Acest document se elibereaza doar membrilor familiei sau, daca este cazul, beneficiarilor unui testament sau persoanelor cu contract de intretinere. Insa specialistii in servicii funerare din Bucuresti le pot arata care sunt demersurile care trebuie facute, pentru ca totul sa fie indeplinit cu maxima promptitudine si eficienta.
Astfel, trebuie cunoscut faptul ca actul de deces se intocmeste la S.P.C.L.E.P. (Serviciul Public Comunitar Local de Evidenta a Persoanelor) sau, dupa caz, la primaria unitatii administativ teritoriale in a carei raza s-a produs decesul ori s-a gasit cadavrul, in termen de 3 zile de la data decesului, in care se cuprind atat ziua in care s-a produs, cat si ziua in care se face declaratia.
Dupa cum va pot informa reprezentantii firmei de servicii funerare Bucuresti, actele necesare la S.P.C.L.E.P.sau la primarie pentru inregistrarea decesului si eliberarea certifcatului de deces sunt urmatoarele: certificatul medical constatator al decesului, certificatul de nastere si de casatorie daca este cazul, actul de identitate al decedatului, fotocopia actului de identitate al declarantului decesului si un timbru fiscal.
Obtinerea ajutorului pentru inmormantare
Un alt demers legal in efectuarea caruia reprezentantii unei firme de servicii funerare din Bucuresti pot sa ajute familia este cel referitor la obtinerea ajutorului de inmormantare.
In cazul pensionarilor, depunerea dosarului pentru obtinerea ajutorului de deces se face la Casa de Pensii, competenta fiind atribuita casei de pensii de la ultimul domiciliu al decedatului. Documentele necesare obtinerii ajutorului de deces sunt urmatoarele: talonul de pensie original al decedatului, actul de identitate al solicitantului, o cerere tip pentru obtinerea ajutorului de deces si certificatul de deces in original. Dovada ca au fost suportate cheltuielile ocazionate de deces se va face prin facturile doveditoare sau prin declaratie notariala pe propria raspundere
In situatia in care decesul a avut loc inainte de data incasarii drepturilor banesti provenite din pensie, familia decedatului va beneficia si de suma integrala, printr-o adeverinta obtinuta de la Casa de Pensii competenta pentru acordarea ajutorului de deces, prin depunerea cererii pentru plata sumelor ramase neincasate de catre pensionarul decedat.
Reglementari speciale, cunoscute de specialistii in servicii funerare din Bucuresti, vizeaza situatiile in care persoana decedata avusese calitatea de angajat, de functionar public, de cadru militar sau somer ori daca un alt membru al familiei era asigurat.
In cazul deceselor survenite in urma unui accident de munca, este necesara urmarea unei intregi serii de proceduri pentru obtinerea despagubirilor cuvenite.
In toate aceste privinte, buna colaborare dintre o firma de servicii funerare Bucuresti si institutiile locale abilitate reprezinta un ajutor necesar pentru familia indurerata, care astfel isi poate lua ramas bun, in liniste si cu cugetul impacat, de la cel care a parasit aceasta lume.