Ideea de a demara o afacere poate fi copleșitoare, dar, pentru a îți îndeplini visul, este important să te ambiționezi, să crezi în forțele proprii și să fii perseverent. Mai întâi, efectuează o cercetare de piață, pentru a strânge informații despre potențialii clienți. În funcție de datele pe care le acumulezi, îți vei face o părere cu privire la potențialul succesului viitoarei afaceri.
Creează un plan al afacerii
Achiziționează dintr-un magazin online cu produse de birotică și papetărie toate produsele de care ai nevoie pentru a te ajuta să te organizezi cât mai bine în procesul de creare al planului de afaceri.
Acest pas este deosebit de important, deoarece un plan bine pus la punct și prezentat corespunzător va crește gradul de persuasiune în fața persoanelor cu care vei lucra, fie că este vorba despre investitori sau colaboratori.
Stabilește bugetul
Orice afacere necesită investiție, astfel că este esențial să dispui de o sumă de bani care să acopere cheltuielile aferente. Capitalul social depinde de specificul afacerii, așadar, documentează-te cu atenție înainte despre suma de care ai nevoie pentru afacerea ta.
Dacă nu dispui deja de suma necesară, există diverse modalități prin care poți obține banii respectivi, de exemplu, poți verifica dacă ești eligibil pentru o finanțare, poți căuta sponsori sau investitori, sau îți poți face un credit.
Alege sediul afacerii și al punctului de lucru
Indiferent la ce tip de afacere te-ai gândit, îți trebuie un sediu și un punct de lucru unde tu și angajații vă veți desfășura activitatea. Aceste aspecte trebuie luate în considerare când stabilești bugetul pe care îl aloci afacerii. Iată ce trebuie să știi:
- Sediul poate fi stabilit la domiciliul propriu sau al altui asociat ori administrator;
- Poți stabili sediul afacerii într-o locație, în baza unui contract de comodat sau al unuia de închiriere, stabilit printr-un avocat, pe o durată de cel mult un an, iar ulterior va putea fi prelungit;
- În funcție de specificul afacerii, va trebui să stabilești punctul de lucru – acesta este obligatoriu doar în cadrul unor domenii de activitate.
Stabilește structura afacerii
Gândește-te care să fie forma de organizare a afacerii. Optează pentru una care să îți ofere cât mai multe beneficii și protecție din punct de vedere legal. Structura pe care optezi influențează și sumele pe care trebuie să le plătești ulterior pe taxe.
Poate fi o provocare să alegi forma de organizare legală, dacă este pentru prima dată când te afli în această postură. Unele dintre cele mai comune structuri sunt PFA (persoană fizică autorizată) și SRL (societate cu răspundere limitată).
Decide care este numele afacerii
Poate fi dificil să te hotărăști cu privire la numele afacerii tale. Este important să ții cont de următoarele aspecte:
- numele trebuie să reflecte esența brandului și a ceea ce dorești să reprezinți;
- să te asiguri că este un nume original, care nu mai este utilizat de altcineva;
- opțional: este o idee inspirată ca numele să fie ușor de reținut și de reperat.
Înregistrează afacerea
După ce te-ai decis ce nume va purta afacerea ta, trebuie să îl înregistrezi la Registrul Comerțului. Cel mai important document necesar unei afaceri este Actul Constitutiv.
Acesta se redactează în prezența unui notar public și care ulterior este inclus în dosarul ce cuprinde restul documentelor necesare înscrierii la Registrul Comerțului. Dacă optezi pentru un PFA sau o ÎI (Întreprindere Individuală), este necesar să completezi o simplă cerere pe care o pun la dispoziție cei de la Registrul Comerțului.
Înarmează-te cu multă răbdare, determinare, curaj și îndeplinește-ți visul de a fi propriul tău șef!