Bucureștiul începe să se adapteze secolului în care trăim. De luni, o călătorie cu mijloacele de transport în comun STB poate fi achitată prin platforme SMS sau prin Aplicație. Ana Maria Păcuraru dă check in acolo unde începe Revoluția în Trafic. 

O călătorie plătită direct de pe telefon este valabilă timp de o oră din momentul achiziționării și poate fi utilizată pe mai multe mijloace de transport pentru a parcurge traseul. Prețul biletului rămâne neschimbat, 1,3 lei. Astfel, pentru o călătorie urbană, cineva care vrea să meargă de la stația Râul Doamnei la Piața Presei Libere trebuie să călătorească 3 stații până la Brașov, de acolo schimbă cu tramvaiul 41 pentru a ajunge la destinația finală. 

Acea persoană nu mai plătește ca până acum 1,3 lei pentru cele trei stații scurte și apoi încă 1,3 lei pentru restul traseului, ci un singur bilet, valabil o oră, cu plata prin SMS la 7458 sau prin aplicația B-pay.

Un alt avantaj al acestui bilet orar este faptul că orice persoană care schimbă mai multe mijloace de transport economisește bani și timp, tocmai pentru că, în decurs de o oră, va plăti o singură dată prețul biletului. Potrivit primarului general, o consecință directă a introducerii acestui mod de plată ar fi încurajarea achitării călătoriei de cât mai mulți beneficiari și, astfel, evitarea pierderilor prin neplată din diferite motive, așa cum se întâmplă, din păcate, în prezent.

De interes:  CHA CHA LITIX! Episodul 90. Cine zice că nu faci nimic în România fără o diplomă?

Nicușor Dan își dorește astfel să încurajeze bucureștenii să folosească mai mult transportul în comun. O singură problemă ar fi. Bucureștiul nu va deveni peste noapte mai liber. Așa că, la orele de vârf, o oră trece mai repede decât crezi în jungla din trafic. Astfel apare întrebarea ce se întâmplă dacă timpul expiră în timpul călătoriei. Trebuie achiziționat un alt bilet până la destinație deși nu ai schimbat încă autobuzul sau tramvaiul?

Iașiul, de exemplu, a implementat un sistem asemănător anul trecut. Biletul costă 5 lei în zona metropolitană și 2,5 lei în zona urbană iar valabilitatea lui este două ore. Brașovul are chiar un timp mai scurt, de 50 de minute iar călătoria costă 2,5 lei. Bucureștenii plătesc astăzi unul dintre cele mai ieftine bilete de autobuz din țară însă are și unul dintre cele mai ineficiente sisteme de trasport în comun. 

Cum STB aparține de Primăria Capitalei și Metrorex de Ministerul Transporturilor, încă nu avem un bilet comun pentru cele două mijloace de călătorie. Intersecțiile aglomerate, lipsa viziunii urbanistice și dezvoltarea imobiliară haotică au facut din capitala României una dintre celele mai aglomerate și mai poluate capitale din lume. Una dintre soluţiile pentru decongestionarea traficului rutier din Bucureşti este o şosea de centură sănătoasă, având în vedere faptul că 20-30% din traficul rutier din Capitală este de tranzit.

De interes:  Coronavirus, 31 ianuarie 2021: situația pe județe. Unde sunt cele mai multe cazuri noi

Recent, una dintre cele mai populare aplicații GPS la nivel global a clasat Bucureștiul pe locul 5 în lume în ceea ce privește aglomerația din trafic. Am reușit să circulăm chiar mai lent decât în Roma sau Istanbul. Raportat la Istanbul de exemplu, e aproape imposibil de înțeles cum turcii reușesc să se miște mai repede decât noi deși au de 10 ori mai mulți locuitori.

Ana Maria Păcuraru dă zilnic Check In acolo unde descoperim o problemă. Astfel, autoritățile vor avea o hartă cu puncte în care trebuie să vină cu soluții. Să fiți sănătoși, căci sănătatea e mai bună decât toate!

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.