Cei 21 de kilometri de pe lotul 3 al Autostrăzii Lugoj-Deva pot fi deschiși traficului
Cei 21 de kilometri de pe lotul 3 al Autostrăzii Lugoj-Deva pot fi deschiși traficului, dar cu restricție de tonaj de 7,5 tone și limitare de viteză de 80 de km/h. Recomandarea a fost făcută de specialiștii de la IPTANA, angajați de Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere să verifice lucrările executate de spaniolii de la COMSA. Informația a fost prezentată inițial de Radio România Actualități.Constructorilor spanioli li s-a reziliat la finalul lunii august contractul pentru realizarea celor 21 de kilometri dintre Ilia și Coșevița. CNAIR și Ministerul Transporturilor i-au acuzat atunci pe spanioli că au lucrat prost. În urmă cu o lună pe lotul construit de spanioli a apărut o fisură în asfalt cu o lungime de 15 metri și o lățime de un centimetru. Ministrul Transporturilor, Răzvan Cuc, a vorbit la acel moment clar și despre alte probleme, precum crăpături apărute în taluzuri sau colmatarea unor șanțuri.Cert este, însă, că în acest moment avem un tronson de autostradă care nu este deschis circulației și care are nevoie de unele lucrări de reparații. Odată cu rezilierea contractului, CNAIR a renunțat la garanția de 4 ani oferită de constructor. Ca să nu rupă contractul, șefii din CNAIR și MT ar fi vrut ca spaniolii să extindă garanția pentru toți cei 21 de kilometri de șosea de mare viteză la 10 ani. Pentru a face rost de bani pentru lucrările de reparații, după ce au rămas și fără garanția de 4 ani oferită inițial de constructor, CNAIR a executat scrisoarea de garanție depusă de constructorul spaniol și i-a aplicat penalități. În prezent, conflictul dintre CNAIR și constructorul spaniol se desfășoară în instanță, acesta contestând rezilierea contractului și executarea scrisorii de garanție și primind câștig de cauză în primă instanță.