BMW M3 Competition se evidențiază ca un simbol al performanței și al inovației în lumea automobilelor sport. Cu o putere de 510 CP, această mașină nu se bazează pe tehnologia mild hybrid sau alte ajutoare similare, ci pe puterea brută și pe pasiunea inginerilor săi.
Unul dintre aspectele remarcabile ale acestui sedan de top din Seria 3 este tracțiunea spate. Această caracteristică, combinate cu cei 510 CP, oferă o experiență de condus pură, care impresionează atât pe șosea, cât și pe circuit. De fapt, într-un test recent pe circuitul de la Târgu Mureș, BMW M3 Competition a arătat ce poate face în mâinile unui pilot experimentat.
Ceea ce este cu adevărat remarcabil este faptul că BMW încă oferă o versiune M3 cu transmisie manuală, deși cererea globală pentru aceasta este de doar 10%. Aceasta arată devotamentul mărcii față de entuziaștii automobilului și față de tradiția sa. Pe lângă aceasta, sunetul motorului a fost lăudat ca fiind pe măsura performanțelor sale, dând pasionaților exact ceea ce își doresc să audă.
Noua generație M3 este diversă în ofertă. Este disponibilă nu doar ca sedan, ci și sub formă de coupé și cabrio. Interesant este faptul că la cinci din generațiile anterioare, limuzina a lipsit la modelele M3 E30 și M3 E46. Pentru cei interesați de diferite opțiuni de motorizare, există versiunea de 480 CP cu transmisie manuală și varianta de 510 CP cu transmisie automată cu opt trepte, cunoscută și sub denumirea de BMW M3 Competition.
Performanță excepțională și confort inegalabil pentru M3 Competition
Noul BMW M3 Competition surprinde atât pe circuit, cât și pe șosea. La prima vedere, am fi tentați să ne gândim că acest model este construit strict pentru performanță și adrenalina pe pista de curse. Cu toate acestea, un test detaliat arată că această mașină are mai multe de oferit decât ne-am putea aștepta.
În modul Comfort, suspensia, motorul, direcția și răspunsul frânelor se contopesc într-o experiență de condus liniștită și plăcută. Chiar și cu opțiunile de jante încălțate cu pneuri mixte Michelin Pilot Sport 4S – de 275/35 ZR19 în față și 285/30 ZR20 în spate – confortul rămâne remarcabil. De fapt, această experiență de rulare este comparabilă cu ceea ce am regăsi la o Seria 3 standard, ceea ce este impresionant având în vedere caracterul sportiv al mașinii.
Un aspect care merită menționat este puntea spate, care a fost fixată rigid de caroserie. Această alegere tehnică, menită să crească rigiditatea mașinii, aduce un plus de sportivitate, mai ales la trecerea peste denivelări, precum șinele de cale ferată.
Dar poate că cel mai captivant detaliu al acestei mașini se află ascuns sub capotă: motorul. În modul Comfort, sunetul motorului este reținut și discret, dar nu vă lăsați înșelați. Există un buton special în partea stângă-spate a schimbătorului, marcat cu o țeavă de eșapament. Odată activat și cu motorul turează la peste 4000 rpm, șoferul va fi trezit de un sunet plin și vibrant, dar nici strident, nici baritonal. Sunetul amintește de acel motor aspirat clasic și evocă amintiri din trecutul glorios al brandului, cum ar fi M88-ul de la M635 CSi.
Pasiune pentru performanță și eficiență
BMW M340i a rămas fidel tradiției, oferind un motor clasic de performanță într-o eră în care trendul general merge spre sistemele hibride. Este un exemplu clar că mașinile performante pot fi în continuare economice, chiar și fără a se baza pe hibridizare.
Despre motorul său puternic, M3 nu integrează un sistem mild hybrid. Cu toate acestea, acesta se laudă cu un consum excepțional – doar 10,6 l/100 km în medie, având capacitatea de a coborî la un impresionant 8 l/100 km în regim eco, și asta având 510 CP și 650 Nm sub capotă. Cu astfel de cifre, este dificil să găsim un concurent de calibru similar mai economic în acest moment.
Un alt detaliu remarcabil este tehnologia folosită la construcția motorului. Miezul chiulasei a fost creat cu ajutorul unei imprimante 3D, ceea ce a condus la o reducere semnificativă a greutății și o optimizare a canalelor de răcire. Acest motor turbo cu șase cilindri în linie dispune de două turbine monoscroll, colectoare de admisie asimetrice și cuplu maxim de 650 Nm disponibil între 2750 și 5000 rpm.
Despre performanță, puterea este furnizată într-un mod aproape liniar. La 5000 rpm, există o explozie de putere, iar din acest punct pare că toată puterea a fost eliberată. M3 Competition accelerează de la 0 la 100 km/h într-un fulger de 3,8 secunde și trece pragul de 200 km/h în 12,4 secunde. Viteza maximă este de 280 km/h, atinsă în 33,2 secunde, iar reprizele de accelerație sunt fulgerătoare.
În ceea ce privește cutia de viteze, M3 oferă o surpriză plăcută. Nu este echipată cu un ambreiaj dublu, ci cu o automată clasică. Totuși, datorită soluției tehnologice implementate de BMW, schimbările de viteze sunt aproape instantanee, fără șocurile adesea asociate cu cutiile DSG de la alți producători, cum ar fi Audi sau Lamborghini. De asemenea, padelele de schimbare din carbon asigură o experiență de condus dinamică și reactivă.
BMW M3 Competition: Distribuție excelentă a maselor
BMW M3 Competition, în ciuda greutății considerabile de 1727 kg, reușește să impresioneze printr-o distribuție excelentă a maselor. Este adevărat, este cu câteva zeci de kilograme mai greu decât generația precedentă, dar acest aspect este compensat de un centru de greutate coborât, ecartamente late și, mai presus de toate, o distribuție 50/50% a maselor și o rigiditate impresionantă a caroseriei.
Materialul de construcție reflectă atenția la detalii și căutarea performanței. Avem un acoperiș din plastic ranforsat cu fibră de carbon (CFRP), o structură subcadrului frontal confecționată dintr-o singură piesă de aluminiu și, de asemenea, capota și aripile sunt fabricate din aluminiu.
Elementele de personalizare sunt la îndemâna șoferului. Configurațiile M1 și M2 pot fi activate rapid de pe volan, oferind astfel posibilitatea de a seta un mod pentru condusul de zi cu zi și unul pentru circuit. Diversitatea setărilor permite ajustarea răspunsului direcției, motorului, suspensiei și chiar și frânelor. Totodată, pachetul M Drive Professional introduce funcții inedite precum M Traction Control sau M Drift Analyzer, facilități ce permit șoferului să experimenteze cu diferite grade de glisare și să analizeze performanța drifturilor.
În practică, M3 Competition se comportă exemplar. Direcția Servotronic cu raport variabil, în combinație cu distribuția ideală a maselor și diferențialul activ M, oferă o experiență dinamică unică. Mașina se conduce extrem de neutru, iar subvirarea apare doar în situații limite. Acest diferențial activ asigură o tracțiune și aderență excepționale pentru puntea spate, punând în valoare fiecare viraj și transferând eficient cuplul motor către asfalt.
M3 se distinge și prin sunetul său inconfundabil, produs de cele patru țevi de eșapament cu diametrul de 100 mm vopsite în negru cromat.
BMW M3 Competition îmbină confortul unui GT cu performanțele unui automobil de circuit, reușind să ofere o experiență de condus impresionantă și fiind, fără îndoială, o alegere de top pentru cei pasionați de mașini sportive.