De-a lungul istoriei, un lucru a ramas constant: popularitatea aromelor, mai ales in randul nobililor si a celor bogati. In timpurile moderne, industria parfumurilor a construit imperii si defineste cultura multor generatii.

Unele dintre cele mai clasice parfumuri din ziua de azi au fost inspirate de indivizi uimitori care si-au integrat luptele si succesele in parfumuri iconice. Iata doar cateva parfumuri lux dama celebre si povestile din spatele lor.

1. Chanel, nr. 5

In anii 1920, socialita si femeia de afaceri Coco Chanel a fost epitetul femeii moderne. Dupa ce a calatorit in Franta, in calitate de amanta a unui bogat comerciant de textile, a deschis mai multe buticuri de succes.

Dupa ce a experimentat propriul succes (care a inclus propria vila si un Rolls Royce albastru), a dorit sa creeze un parfum care sa incorporeze increderea si stilul femeilor ca ea.

Si-a dorit un parfum proaspat, curat, greu de facut cu ingredientele disponibile la acea vreme. Cu toate acestea, un parfum inovator a luat-o pe aceasta provocare. El i-a prezentat un set mare de parfumuri numerotate si Chanel a ales numarul cinci. Chanel No. 5 ramane astazi un parfum cel mai vandut.

2. Guerlain, Shalimar

Un alt parfum usor de recunoscut, Shalimar de Guerlain a fost unul dintre primele parfumuri care au folosit vanilie sintetica si unul dintre primele parfumuri orientale de pe piata.

Shalimar Gardens din Lahore, Pakistan a inspirat numele parfumului. Construite de catre imparatul iubit Mughal Shah Jehan pentru iubita sa sotie Mumtaz Mahal, despre gradinile s-a spus ca este un paradis. Dupa ce sotia sa a murit la nastere, Jehan a continuat sa creeze Taj Mahal ca mausoleu in onoarea ei. Parfumul intruchipeaza acest sentiment de romantism intens si frumusete.

De interes:  Suplimentări! Bani mai mulți pentru blocurile ANL care se doresc a fi cadouri de Crăciun

3. Dior, domnisoara Dior

Nu putini oameni stiu ca Miss Dior , parfumul care intruchipeaza dragostea si fericirea, a fost inspirat de un revolutionar francez care a petrecut timp intr-un lagar de concentrare in timpul celui de-al doilea razboi mondial. Era, de fapt, sora lui Christian Dior.

Dupa incheierea razboiului, a venit sa-l viziteze pe fratele ei de succes acum, care dezvolta un parfum pentru a debuta impreuna cu prima sa linie de moda. Cand asistentul britanic al lui Christian i-a spus, „domnisoara Dior este aici”, numele a ramas – restul este istorie.

4. YSL, Opiu

La sfarsitul anilor ’70, Yves Saint Laurent a construit deja un brand de moda apreciat si a lansat un singur parfum. Cu toate acestea, Opium a zguduit masele cu publicitatea sa apasatoare si parfumul inovator.

Evocand sentimente de seductie si senzualitate, Opium miroase a vanilie si condimente orientale. Numele sau indraznet a starnit controverse in presa, dar pe masura ce zgomotul mediatic a crescut, la fel si popularitatea parfumului. YSL a continuat sa reinventeze publicitatea parfumului de-a lungul anilor – rezultand aproape intotdeauna ultraj si vanzari masive.

5. Elizabeth Taylor, Diamante albe

Pionier intr-o lunga istorie a parfumurilor de celebritate de succes, White Diamonds a fost lansat de actrita Elizabeth Taylor in 1991. In timp ce alte vedete au lansat parfumuri in trecut, ea a fost prima care a facut-o cu un astfel de succes, iar parfumul ramane iconic pana in zilele noastre. .

De interes:  Facultatea de Fizică de la Universitatea de Vest din Timișoara, recunoscută la nivel mondial

De ce s-a descurcat atat de bine? Mirosul sau conjureaza sentimente de glamour si opulenta, iar reclama ei iconica a fost testul timpului. In aceste zile, parfumul este probabil mai cunoscut decat actrita insasi!

6. Viktor & Rolf, Flowerbomb

Duo-ul olandez Viktor & Rolf s-a apropiat de L’Oreal la inceputul anilor 2000 despre crearea unui parfum care ar fi la fel de creativ ca si spectacolul lor de avangarda. Au dorit ceva care sa fie dihotom – flori si bombe.

Sticla in forma de grenada si dulce miros, floral a devenit un hit printre starurile de la Hollywood precum Gwyneth Paltrow, Uma Thurman si Nicole Kidman. Parfumul este inca foarte popular printre cei care apreciaza un amestec de stil frilly si edgy.

7. Dolce si Gabbana, Light Blue

Cand Dolce si Gabbana au decis ca vor un parfum inspirat din Sicilia, l-au angajat pe parfumul Oliver Cresp. A durat peste doi ani pentru a se perfectiona si a fost lansat in cele din urma in 2001. Light Blue a fost un succes instantaneu, castigand multiple premii in industria parfumurilor.

Cativa ani mai tarziu, parfumul barbatilor a fost lansat si a devenit la fel de apreciat, fiind numit scanteietor, cu inima usoara si sofisticat. De atunci, D&G a iesit cu numeroase versiuni cu editie limitata, toate inspirate de plajele europene.

8. Chloe, Chloe

Multi oameni cunosc casa de moda, Chloe, pentru stilurile sale contemporane si pentru piesele sale sic de efort. Cu toate acestea, multi oameni nu stiu ca marca a fost fondata in 1952 de Gaby Aghion, un transplant de origine egipteana la Paris.

De interes:  ALERTĂ METEO. Zeci de gospodării timișene au fost inundate! Ce localități au fost afectate?

Cand vine vorba de parfumul auto-numit , parfumetii Michel Almairac si Amandine Marie au lichidat estetica lui Chloe intr-o combinatie de note florale si pudrate. Prima sticla a fost realizata dupa maneca unei bluze Chloe complexa si a fost completata cu o panglica roz.

9. Givenchy, L’Interdit

Hubert de Givenchy a dezvoltat acest parfum delicat pentru clientul sau la acea vreme, Audrey Hepburn.

Hepburn a iubit parfumul si l-a purtat oriunde s-a dus, dar a pastrat secretul identitatii sale atunci cand a intrebat cineva. Cand Hubert de Givenchy a intrebat daca poate sa-i ofere publicului mireasma, Audrey a raspuns „Je vous I’Interdis!” Aceasta se traduce prin „Il interzic!”

De aici, numele s-a nascut si Hepburn a acceptat in cele din urma ca L’Interdit va merge pe piata. Ea si Givenchy au ramas prieteni tot restul vietii.

10. Dior, Addict Shine

In inima lui Diorissimo se afla crinul vaii, floarea preferata a lui Christian Dior. Un simbol al fericirii, bucuriei si sperantei, crinul vaii este venerat in Franta.

Parfumul care a creat parfumul, Edmond Roudnitska, a dorit sa creeze un parfum modern. El a vrut sa rupa tendinta parfumurilor dulci care erau populare in anii ’40 -’50. El a reusit cu un parfum simplu, proaspat, pe care Dior a sfarsit-o numind „expresia parfumata a sufletului sau”.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.