Connect with us

Locale

Marcel Boloș, anunț pentru bugetari: „Posturile de conducere se reduc cu 30%. Dispare funcția de șef de birou”

Publicat

pe

Ministrul Finanţelor, Marcel Boloş, a anunţat miercuri, debirocratizarea României, prin desfiinţarea funcţiilor de şef de birou şi cumularea sporurilor în sectorul public. 

Ministrul Boloş a dezvăluit noi măsuri fiscale după discuții cu premierul Marcel Ciolacu. După o întâlnire cu premierul Marcel Ciolacu, Ministrul Finanțelor, Boloş, a dezvăluit planurile fiscale pentru a compensa deficitul bugetar, subliniind că acestea sunt concepute pe patru nivele.

Ministrul Finanțelor a discutat, printre altele, despre eliminarea posturilor de șef de birou și scăderea cotei de la 12% la 8% din totalul posturilor, ceea ce înseamnă o reducere a posturilor de conducere cu 30%.

Referindu-se la cumulul de sporuri în sectorul public, Boloş a menționat că acesta nu mai poate să depășească salariul de bază.

Apoi, a adus vești mai puțin bune pentru beneficiarii de vouchere. Ministrul a anunțat că doar voucherul de vacanță va rămâne în vigoare, indemnizația de vacanță va fi eliminată și valoarea pentru beneficiari va fi limitată la sub 10.000 lei brut.

Boloş a mai adăugat că indemnizația de hrană, care costă statul român trei miliarde de lei, este acordată în prezent fără restricții și fără plafon, aspect pe care l-a descris ca fiind anormal.

Marcel Boloş a prezentat miercuri, într-o conferinţă de presă, măsurile care vor fi luate pentru ministere, autorităţi publice centrale şi locale. 

“Vă este cunoscut din discuţiile care au avut loc în spaţiul public, reducerea numărului de secretari de stat, subsecretari de stat, funcţiile asimilate de demnitate publică cu 20%. Acest lucru s-a decis la nivelul coaliţiei şi după aceea, avem setul de măsuri care priveşte structurile organizatorice la nivelul autorităţilor publice centrale şi locale şi acestea o parte din ele vă sunt cunoscute: reducerea numărului de posturi vacante din sectorul public. Avem în evidenţă 204.000 posturi vacante care au drept consecinţă şi impact asupra funcţiilor de conducere din sectorul public, pentru că, împreună cu măsura aceasta a reducerii posturilor vacante cresc normativele de personal”, a afirmat ministrul Finanţelor.

El a menţionat că un serviciu nu va mai putea funcţiona dacă nu sunt minim zece persoane angajate, iar o direcţie, dacă nu are cel puţin 20 de angajaţi.

“Nu va mai putea funcţiona un serviciu dacă nu sunt minim zece persoane în subordinea şefului de serviciu. Nu va mai putea funcţiona o direcţie dacă nu sunt minim 20 de persoane în subordinea structurii şi directorului direcţiei de specialitate respectivă. Nu va mai putea funcţiona o direcţie generală dacă nu sunt minim 40 de persoane în respectiva structură. În felul acesta, funcţia de şef birou şi, respectiv organizările şi structurile care sunt de natura birourilor şi funcţia de şef de birou se desfiinţează. În plus, tot pe partea de funcţii de conducere, reducerea procentului de 12 la sută la opt la sută din numărul total de posturi existente la nivelul unei autorităţi publice centrale sau locale. Înseamnă o reducere a şefimii cu 30 la sută. Asta ar trebui să aibă impact nu numai pe cheltuielile de personal, ci şi în procesul de deservire a oamenilor. Trebuie să ne orientăm mai bine spre ceea ce înseamnă deservirea populaţiei, să debirocratizăm aceste structuri care deservesc oamenii”, a transmis Marcel Boloş.

De interes:  Aparate pentru terapie intensivă donate de Mitropolia Banatului

El a adăugat că a întâlnit situaţii în care un birou avea doi angajaţi deşi organigrama prevedea cinci angajaţi.

“Am fost de 30 de ani în administraţia publică locală şi am întâlnit adeseori situaţii în care, deşi era organizat un birou care până acum prevedea cinci posturi în subordine, din ele erau ocupate poate două. Deci e nedrept ca să avem astfel de situaţii în sectorul public şi, de asemenea, să avem funcţiile de conducere atât de stufoase şi structurile atât de birocratice, încât omul până la urmă să sufere din această birocraţie şi din felul în care avem organizate toate structurile funcţionale la nivelul autorităţilor publice”, a explicat ministerul Finanţelor.

El a mai anunţat că va fi eliminată indemnizaţia de vacanţă.

“Voucherul de vacanţă să ştiţi că nu era doar voucherul de vacanţă, era şi indemnizaţie de vacanţă pentru sectorul public. Rămâne doar voucherul de vacanţă. Se elimină indemnizaţia de vacanţă şi se limitează cuantumul până la care se acordă voucherul de vacanţă la sub 10 mii de lei brut. În felul acesta beneficiază de aceste, să zicem, avantaje, pe lângă sporuri în sectorul public, încercăm să limităm aceste drepturi la plafonul acesta de 10.000 de lei. Şi, atenţie, voucherul de vacanţă costă statul român 1,8 miliarde lei. Aceasta este un exemplu foarte elocvent de felul în care se utilizau banii în sectorul public şi felul în care propunem ca de acum înainte această măsură să fie aplicată pentru bugetari”, a mai transmis ministrul Finanţelor.

El a mai afirmat că indemnizaţia de hrană costă statul român trei miliarde de lei şi se acordă fără limită şi fără plafon.

“De asemenea, tot în categoria beneficiilor, altele decât sporurile, indemnizaţia de hrană. Nu mă refer la normativele de hrană pentru ceea ce înseamnă apărare naţională, ordine publică. Nu, este vorba despre indemnizaţia de hrană şi în felul acesta, pentru ceea ce înseamnă utilizarea chibzuită, indemnizaţia de hrană costă statul român trei miliarde de lei şi se acordă fără limită şi fără plafon. Nu este normal ca unui funcţionar public care are un venit de 30.000 de lei să îi mai acorzi şi indemnizaţie de hrană şi trebuie să avem o utilizare chibzuită a acestor bani”, a declarat Marcel Boloş.

O altă măsură priveşte cheltuielile cu telefonia mobilă.

“Plafon la cheltuielile cu telefonia mobilă: 500 de lei achiziţia unui aparat de telefonie mobilă, abonament lunar 50 de lei pe lună, maxim. Ce este peste plăteşte funcţionarul public dacă doreşte acest confort de a vorbi pe banii oamenilor. Pentru depăşire, plăteşte din buzunar”, a mai transmis ministrul Finanţelor.

De interes:  Culisele statului paralel | Ce stil vestimentar prefera Elena Ceaușescu. Ziua execuției a găsit-o într-un palton Yves Saint Laurent

Marcel Boloş a mai anunţat că autorităţile publice locale trebuie să aibă o limită la cheltuielile pentru organizarea de evenimente.

“Şi acum urmează partea care ţine de autorităţile locale, capitolul care ţine de partea de sport, recreere, capitolul bugetar 67 îi spunem noi. El aici ţinteşte partea aceasta de organizări de evenimente. Uneori nu ajung weekend-urile pentru organizări de evenimente de către autorităţile publice locale. Nu spun cu răutate, spun doar că trebuie să fim atenţi că există o limită din veniturile proprii pe care o putem folosi pentru astfel de lucruri. Cetăţenii au votat pentru folosirea eficientă a banilor şi investiţiile trebuie să fie prioritare pentru ca să avem un nivel decent de dezvoltare a infrastructurii la nivel local. Sigur că aici domnul prim-ministru Marcel Ciolacu şi domnul preşedinte Nicolae Ciucă ne-au solicitat să testăm dacă procentul de 7,5% din venituri proprii este unul care este utilizat la primăriile care implementează investiţii şi în acelaşi timp asigură organizare de evenimente la nivel local. Şi aici procentul acesta s-ar putea să mai sufere modificări după ce vom face această testare”, a afirmat Boloş.

Ministrul a precizat că trebuie făcută o descentralizare a direcţiilor de sport, cultură, de sănătate publică, inspectorate şcolare, către autorităţile locale.

“1 ianuarie 2025 – descentralizarea serviciilor publice de la nivel central, direcţiile judeţene de sport, direcţiile judeţene de cultură, direcţiile de sănătate publică, direcţiile sanitar veterinare, inspectoratele şcolare. 1 ianuarie 2025, ca prim pas pentru ceea ce înseamnă descentralizarea serviciilor publice şi apropierea acestui nivel de serviciu de cetăţean. Este foarte important ca cine decide asupra serviciilor publice de interes local să fie autoritatea locală şi de aceea până la această dată, transferul către autorităţile publice judeţene a acestui nivel de servicii se va realiza treptat. Nu este o măsură care să se aplice peste noapte, dar scopul final este de apropiere a serviciilor publice de cetăţeni”, a completat Marcel Boloş.

De asemenea, instituţiile publice cu personalitate juridică de subordonare locală nu vor mai putea funcţiona dacă au sub 50 de posturi ocupate.

“Instituţiile publice cu personalitate juridică de subordonare locală, adică invenţia aceasta de instituţii, doar pentru ca să îşi găsească de lucru, nu va mai putea avea loc, nu vor mai putea funcţiona dacă au un număr de sub 50 de posturi ocupate şi au activităţi care se suprapun şi sunt similare cu ale altor instituţii publice. Nu vor mai putea fi astfel de situaţii, iar ordonatorii de credite vor trebui să stabilească, în acord cu cele două reguli pe care le-am menţionat, care instituţii publice intră în regim de comasare reorganizare sau asigură transfer de activitate la primării sau la transfer de activitate la nivelul autorităţilor publice judeţene”, a afirmat ministrul Finanţelor.

De interes:  Culisele statului paralel. Cum a fost devalizată Bancorex. Cine sunt cei care au profitat de nenorocirea a sute de mii de români

Totodată, Boloş a mai anunţat că trebuie redus cu 50% numărul de consilieri pentru directorii companiilor de stat şi companiilor de subordonare locală.

“Companii de stat, companii de subordonare locală  – 50% reducere număr de consilieri ai directorilor generali, directorilor generali adjuncţi ai tuturor structurilor, dacă sunt la nivelul preşedinţilor de consilii de administraţie. Toţi reduc, după modelul ministerelor, numărul de consilieri, numărul maxim de membri în consiliile de administraţie, consiliile de supraveghere, consilii de conducere, indiferent de denumirea acestora. Este de maxim şapte persoane, deci avem şi interval minim şi maxim. O să vedeţi că există o reducere a acestor număr de membri în consiliile de administraţie şi în consiliile de supraveghere. Este inadmisibil ca anumite consilii de administraţie, indemnizaţia celor care conduc să fie dublul salariului unui ministru. Este aproape batjocoritor la adresa acestui patrimoniu pe care îl avem. Sunt pe pieţe de monopol, trebuie să înţeleagă că au bunuri pe care le administrează şi care sunt proprietatea statului român şi trebuie să gândească în acelaşi mod în care noi gândim la nivelul sectorului public. Remuneraţia ştiţi că are o componentă fixă care nu poate depăşi maxim şase salariimedii, se reduce la trei, iar la componenta variabilă atenţie unde este maxim şase salarii rămâne cu şase salarii, dar trebuie să fie achitate la zi datoriile faţă de buget, programele de investiţii să nu înregistreze întârzieri, volumul de arierate să nu crească în neştire şi, foarte important, acolo unde eşti administrator să nu fie înregistrate pierderi contabile, altfel componenta variabilă nu se mai ia”, a mai explicat ministrul Finanţelor.

Boloş consideră că toate aceste măsuri sunt dure, dar a precizat că sunt necesare pentru ca România să îşi poată continua investiţiile pe care le are din fonduri europene.

“Prima dată face statul primul pas, pentru că este aşa este corect faţă de contribuabili şi măsurile sunt măsuri destul de dure, le pot spune, dar necesare pentru ca România să îşi poată continua investiţiile pe care le are din fonduri europene, să îşi poată continua angajamentele pe care le are faţă de instituţiile financiare internaţionale. S-a vehiculat că sunt măsuri împotriva electoratului de dreapta, a electoratului de stânga. Exclus. Sunt măsuri pentru România. Sunt măsuri pentru români şi pentru ca să putem trece cu bine de acest moment de răscruce în care volumul de investiţii de 75 de miliarde de euro să poată să fie dus la bun sfârşit cu proiectele de investiţii, care sunt mult mai importante decât ţopăiala aceasta care există acum în sectorul bugetar”, a mai transmis Boloş.

Citeste in continuare
Comenteaza si tu

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Locale

Tinela distanta daunatorii cu serviciile ddd profesionale

Publicat

pe

De

Serviciile de deratizare, dezinsectie si defrisare – solutii moderne pentru un mediu curat si sigur

Intr-o lume urbana din ce in ce mai aglomerata si dinamica, mentinerea unui mediu curat si sigur nu mai este un moft, ci o necesitate. Aparitia daunatorilor, raspandirea insectelor in centrele urbane si lipsa de ingrijire a spatiilor verzi reprezinta probleme reale, cu impact major asupra sanatatii publice si calitatii vietii. In acest context, serviciile profesionale de deratizare, dezinsectie si defrisare devin cele mai eficiente optiuni pentru a tine la distanta pericolele invizibile care pandesc din umbra.

Deratizarea – primul pas in eliminarea rozatoarelor si prevenirea focarelor de infectie

Serviciile de deratizare sunt vitale pentru orice comunitate care se respecta. Rozatoarele – in special sobolanii si soarecii – nu doar ca provoaca pagube materiale, dar sunt si vectori ai unor boli periculoase precum leptospiroza, salmoneloza sau febra tifoidiana. Mai mult decat atat, prezenta lor in spatiile publice sau private este un indicator clar al unei igiene deficitare.

Companiile specializate in deratizare folosesc metode moderne, echipamente profesionale si substante omologate, menite sa elimine eficient coloniile de rozatoare si sa previna reaparitia acestora. Spre deosebire de solutiile improvizate sau produsele disponibile in comert, interventiile profesioniste sunt adaptate tipului de infestare, mediului inconjurator si normelor sanitare in vigoare.

Unul dintre cele mai importante avantaje ale colaborarii cu o firma de dezinsectie este planul personalizat de interventie. Specialistii efectueaza o evaluare riguroasa a situatiei, identifica punctele vulnerabile si propun o solutie integrata care include tratamente chimice, masuri de monitorizare si actiuni de preventie.

Deratizarea in mediul urban – o provocare permanenta pentru autoritati si cetateni

In marile orase, inclusiv in Bucuresti, problema rozatoarelor este amplificata de infrastructura invechita, de gestionarea defectuoasa a deseurilor si de dezvoltarea haotica a spatiilor urbane. Canalele, subsolurile neintretinute si gropile de gunoi clandestine devin adaposturi perfecte pentru rozatoare.

De interes:  Muzician internat preventiv în spital

Desi autoritatile locale deruleaza periodic campanii de deratizare, realitatea din teren arata ca acestea nu sunt suficiente. De aceea, responsabilitatea revine si cetatenilor, asociatiilor de locatari si administratorilor de spatii comerciale, care trebuie sa colaboreze cu firme specializate pentru a tine sub control populatia de rozatoare.

Este esential ca aceste servicii sa fie privite ca o investitie in sanatate si siguranta, nu ca o cheltuiala optionala. Prevenirea este intotdeauna mai ieftina si mai eficienta decat tratarea unui focar de infectie sau a pagubelor cauzate de sobolani.

Dezinsectia – aliatul nostru in lupta cu invazia insectelor

In paralel cu problema rozatoarelor, orasele moderne se confrunta tot mai des si cu infestari masive de insecte. Tantarii, gandacii de bucatarie, mustele, puricii si, mai nou, plosnitele, devin o reala sursa de disconfort si un risc pentru sanatatea publica.

Serviciile de dezinsectie nu sunt doar recomandate, ci obligatorii in anumite domenii precum alimentatia publica, industria ospitalitatii, spitale sau scoli. Chiar si in mediul rezidential, interventiile periodice sunt esentiale pentru a mentine un nivel optim de igiena si confort.

Tehnologiile utilizate in prezent in domeniul dezinsectiei au evoluat semnificativ. Se folosesc substante biodegradabile, aprobate de autoritatile sanitare, iar aplicarea acestora se face cu echipamente care asigura o distributie uniforma si eficienta, minimizand riscurile pentru oameni si animale de companie.

Plosnitele – o problema tot mai frecventa in Bucuresti

Un fenomen tot mai ingrijorator in ultimii ani este raspandirea plosnitelor, in special in zonele dens populate din Bucuresti. Acesti paraziti sunt extrem de greu de eliminat si necesita tratamente speciale, aplicate in etape succesive. Plosnitele se ascund in cele mai inaccesibile locuri – saltele, canapele, plinte, crapaturi ale peretilor – si rezista la temperaturi variate, ceea ce le face dificil de eradicat fara asistenta profesionala.

De interes:  Ia pastila SRS! Spionii scapă de coronavirus

Serviciile de dezinsectie pentru plosnite presupun o abordare metodica si perseverenta. De regula, sunt necesare cel putin doua tratamente pentru a elimina complet infestarea. Specialistii in dezinsectie plosnite recomanda, de asemenea, igienizarea riguroasa a locuintei, izolarea obiectelor contaminate si monitorizarea permanenta a evolutiei situatiei.

Un aspect foarte important este alegerea unei firme cu experienta, care sa foloseasca substante eficiente, dar si sa ofere consultanta post-interventie. Combaterea plosnitelor nu este o actiune punctuala, ci un proces care implica colaborarea clientului si respectarea indicatiilor oferite de tehnicieni.

Impactul psihologic al infestarii cu insecte si importanta interventiei rapide

Multi oameni subestimeaza impactul pe care il are o infestare asupra starii psihice a locatarilor. Oamenii ajung sa nu mai doarma din cauza muscaturilor de plosnite sau a zgomotelor produse de gandaci noaptea. Aceste situatii duc la anxietate, lipsa de odihna, stres si chiar depresie in cazuri grave.

Prin urmare, o interventie rapida si profesionala este vitala nu doar pentru sanatatea fizica, ci si pentru echilibrul emotional. Un camin trebuie sa fie un loc sigur si confortabil, nu un teren de lupta impotriva daunatorilor.

Terenul invadat de vegetatie? Defrisarea controlata este cheia reamenajarii

Pe langa serviciile de deratizare si dezinsectie, tot mai multe persoane apeleaza si la solutii profesionale de defrisare a terenurilor. Fie ca este vorba de terenuri agricole parasite, curti neintretinute sau spatii urbane abandonate, vegetatia excesiva poate deveni o sursa de pericol.

Pe langa aspectul inestetic, aceste zone sunt propice pentru inmultirea daunatorilor – atat rozatoare, cat si insecte. Vegetatia densa favorizeaza, de asemenea, aparitia incendiilor in sezonul cald si impiedica dezvoltarea urbana sau agricola a zonei respective.

Companiile specializate in defrisare folosesc utilaje moderne si echipe bine pregatite pentru a curata eficient terenurile, respectand legislatia de mediu si evitand afectarea solului. Interventiile sunt planificate si adaptate in functie de tipul vegetatiei, suprafata terenului si scopul ulterior al acestuia.

De interes:  Dosarul Romprest. Mafia gunoaielor, destructurată. Bogdan Adimi, Capo di tutti capi care se lăuda cu legături cu Kovesi și Coldea, audiat la Poliție. Drăcea și Valache, și ei în vizor

Rolul serviciilor integrate – o solutie completa pentru proprietari si administratori

Una dintre cele mai importante tendinte in domeniul serviciilor de mediu este integrarea acestora. Astfel, clientii pot apela la o singura companie care sa ofere atat deratizare, dezinsectie, cat si defrisare teren. Acest tip de abordare aduce numeroase avantaje – de la eficienta logistica, la reducerea costurilor si obtinerea unor rezultate durabile.

De exemplu, un teren plin de vegetatie care este curatat si defrisat poate fi ulterior tratat preventiv impotriva daunatorilor. La fel, o cladire infestata cu plosnite poate beneficia simultan de servicii de curatare teren de deratizare si dezinsectie, prevenind aparitia altor tipuri de daunatori.

Colaborarea cu o firma care ofera servicii integrate inseamna, de fapt, o garantie a calitatii si a controlului total asupra problemelor de igiena si intretinere.

Concluzie – cand preventia devine stil de viata

In lumea moderna, igiena nu se limiteaza la curatenia de suprafata. Ea presupune actiuni concrete si bine planificate pentru eliminarea factorilor de risc, fie ca este vorba de rozatoare, insecte sau vegetatie invaziva. Serviciile de deratizare, dezinsectie si defrisare nu sunt doar solutii punctuale, ci parte a unei strategii mai ample de mentinere a sanatatii publice si a sigurantei personale.

Investind in aceste servicii, oamenii isi protejeaza locuintele, afacerile si comunitatile. Totodata, contribuie activ la dezvoltarea unui oras curat, functional si prietenos cu locuitorii sai.

Firma noastra este pregatita sa ofere cele mai eficiente si moderne solutii pentru toate aceste probleme. Fie ca ai nevoie de o interventie urgenta sau de un plan pe termen lung, echipa noastra iti sta la dispozitie cu profesionalism, discretie si rezultate garantate.

Citeste in continuare

Locale

Peste 10.000 de participanți și 80 de mici producători locali, în a treia ediție a festivalului Suflet de România – VIDEO

Publicat

pe

De

A treia ediție a festivalului Suflet de România, organizat pe Profi pe Domeniul Regal Săvârșin, a reunit în ultimul weekend al lunii aprilie peste 10.000 de participanți, 80 de mici producători locali veniți din toate regiunile țării, dar și 26 de medici specialiști care au oferit consultații gratuite, în cadrul unei Caravane Medicale. Suflet de România 2025 a adus în mijlocul naturii și reprezentanți ai ONG-urilor susținute de Profi în misiunea lor de a face bine, oferind exemple concrete de implicare în Cultură, Educație, Sănătate, Mediu, Sport, Inovație și Comunitate, mai  precis în cei șapte piloni de CSR spre care se îndreaptă susținerea Profi, retailer de top creat și crescut în România.

Pe lângă bucatele alese și meșteșugarii iscusiți, a treia ediție a festivalului Suflet de România, organizat de Profi, a readus în aer liber un cinematograf cu filme românești de colecție și o scenă pe care au avut loc întâlniri live cu Zdob și Zdub, Irina Rimes, Surorile Osoianu, Piano Violin Duet, Tulnicăresele din Apuseni, Ansamblul Valea Mureșului, un concert Tribut Maria Tănase (Mariano Castro & Alexandra Fits), dar și un spectacol interactiv cu Celălalt.Teatru,  ansamblurile Băgrinul, Voitegeana, BegArt Timișoara, Flores, recitaluri Ion Popa și Emeric Imre Trio.

De interes:  VIDEO "Culisele statului paralel" Fostul ofițer SRI Daniel Florea "detonează" cuibul lui Coldea din Prahova, povești halucinate cu Ghiță și Maior

„Suflet de România este, așa cum îi spune și numele, sufletul românilor! Este un proiect în care încercăm să arătăm că suntem buni vecini și să facem legătura cu ceea ce înseamnă valorile românești. Într-o lume în care vedem că există atât de multă emoție și atât de multe frici legate de direcția în care ne îndreptăm, tipul acesta de proiecte ne arată că avem speranță, valori și oameni alături de care să privim cu optimism către viitor”, spune Călin Costinaș, directorul general adjunct Profi.

„Festivalul Suflet de România crește și devine tot mai mare cu fiecare nouă ediție, iar asta ne arată că atunci când pui suflet și crezi în valorile autentice câștigăm împreună și participăm la dezvoltarea României frumoase. Fiecare ediție este completată de noi mici producători locali, pe care poate îi regăsiți la Raftul cu Bunătăți Locale din magazinele Profi selectate sau pe platforma Via-Profi.ro, dar în festival aveți ocazia să discutați cu ei, să le degustați produsele și să vă lăsați molipsiți pe pasiunea pe care o pun atunci când fac bunătățile lor. Credem că binele comun vine prin implicarea fiecăruia dintre noi, iar Profi a ales să pună suflet în comunitate și în România, iar festivalul Suflet de România oferă multiple exemple despre cum fiecare dintre noi se poate implica, în felul său”, subliniază Gabriela Sîrbu, Director de sustenabilitate Profi.

De interes:  Culisele statului paralel. Cum a fost devalizată Bancorex. Cine sunt cei care au profitat de nenorocirea a sute de mii de români

 

Festivalul Suflet de România 2025, rezumat în 90 de secunde

 

Festivalul Suflet de România este o inițiativă parte a acordului tripartit “Creștem Comunități”, semnat de către Profi, Asociația Casa Majestății Sale și Universitatea de Științele Vieții “Mihai I” din Timișoara pentru susținerea producătorilor locali și conservarea artizanatului autentic și tradițional românesc. Evenimentul de pe Domeniul Regal Săvârșin este organizat alături de agenția Goldfish Project, care a dezvoltat conceptul creativ și a asigurat coordonarea logistică, artistică și a comunicării pentru cel mai amplu festival dedicat valorilor autentice românești și susținerii micilor producători locali.

Tradiție pentru susținerea producătorilor locali

Pentru Profi implicarea în comunitate este o tradiție căreia îi dedică timp și resurse, inclusiv Raftul cu Bunătăți Locale, cel mai amplu program al său de susținere a micilor producători locali artizanali.

Dincolo de prezența la Raftul cu Bunătăți Locale din magazinele Profi, micii producători locali își spun poveștile și își prezintă oferta și pe cea mai amplă și premiată platformă națională de promovare a lor, Via-Profi.ro, prin intermediul căreia oricine poate porni într-o călătorie plină de savoare a gusturilor din România.

De interes:  Bilanț coronavirus 29 martie: 4.276 cazuri noi și 45 decese

Grupați pe județe și categorii de produse, sute de mici producători locali își prezintă oferta direct celor interesați, fără intermediari. În plus, poveștile complete și fotografiile reale cu produsele fac din Via Profi o modalitate simplă de a descoperi produsele autentice și pe creatorii lor din România.

 

 

Citeste in continuare

Locale

Mii de români sunt așteptați la Noaptea Muzeelor 2025

Publicat

pe

De

  • Aflată la a XXI-a ediție în România, Noaptea Muzeelor 2025 este pentru prima dată susținută și de Ministerul Culturii
  • Acces gratuitîn peste 70 de muzee, galerii și instituții culturale, în seara de 17 mai 2025
  • Expoziții interactive și neconvenționale, unele deschise publicului doar cu această ocazie
  • Tururi ghidate tematice, inclusiv cu lanternă, în muzee de științe naturale sau arheologie
  • Experiențe inediteprecum: observații astronomice, concerte live, instalații multimedia, performance-uri și ateliere pentru toate vârstele
  • Evenimente outdoor: proiecții, târguri culturale, reconstituiri istorice, dans și teatru în aer liber

 

Sâmbătă, 17 mai 2025, peste 70 de muzee și instituții culturale din întreaga țară își vor deschide porțile pentru public în cadrul celei de-a XXI-a ediții a Nopții Muzeelor. Evenimentul, coordonat de Rețeaua Națională a Muzeelor din România și susținut pentru prima dată de Ministerul Culturii, oferă vizitatorilor acces gratuit la expoziții, tururi ghidate și activități speciale. Acest demers oferă publicului o experiență muzeală inedită, prin deschiderea instituțiilor muzeale într-un interval orar neconvențional, propunând o ofertă culturală special concepută pentru această ocazie.

De interes:  Culisele statului paralel | Ce stil vestimentar prefera Elena Ceaușescu. Ziua execuției a găsit-o într-un palton Yves Saint Laurent

Noaptea Muzeelor 2025 promite o experiență culturală unică, transformând muzeele în spații animate de expoziții neobișnuite, activări creative și noi forme de dialog cu vizitatorii. Este o oportunitate pentru publicul larg de a redescoperi patrimoniul cultural într-un cadru inedit și accesibil.

Evenimentul este inspirat de un model european și are loc simultan în peste 30 de țări europene. În România, Noaptea Muzeelor este organizată din 2005 și a devenit unul dintre cele mai așteptate evenimente culturale ale anului.

Diversitatea instituțiilor muzeale din România și bogăția patrimoniului gestionat transformă ediția din 2025 într-un context favorabil pentru promovarea educației prin cultură, pentru dezvoltarea sustenabilă a sectorului și pentru consolidarea rolului social al muzeelor. Astfel, Noaptea Muzeelor devine o platformă strategică de fidelizare a publicului și de afirmare a muzeului ca actor activ în viața comunității. De altfel, mesajul principal – Educația prin cultură. Dezvoltarea prin cultură – este reflectat în toate activitățile propuse, contribuind la poziționarea culturii ca factor esențial în evoluția societății.

De interes:  Autoritățile pregătesc noi relaxări pentru sărbători. Până la ce oră am putea petrece de Revelion

„Noaptea Muzeelor nu mai este de mult doar o plimbare de seară printre exponate. Este un fenomen cultural complex, un catalizator al curiozității și al dialogului dintre generații. Este modul prin care aducem istoria, arta și știința mai aproape de oameni, în moduri memorabile și accesibile.” – a declarat Ciprian Anghel Ştefan – manager general Complexul Naţional Muzeal ASTRA din Sibiu.

Noaptea Muzeelor, coordonat de Rețeaua Națională a Muzeelor din România, este un Proiect Cultural finanțat de Ministerul Culturii.

Programul evenimentelor poate fi consultat la adresa de facebook: https://www.facebook.com/noapteamuzeelor

 

 

Citeste in continuare

ȘTIRI NOI

Localeacum 9 hours

Tinela distanta daunatorii cu serviciile ddd profesionale

Serviciile de deratizare, dezinsectie si defrisare – solutii moderne pentru un mediu curat si sigur Intr-o lume urbana din ce...

Plite electrice vs. pe gaz: Care este alegerea potrivită pentru tine? Plite electrice vs. pe gaz: Care este alegerea potrivită pentru tine?
Ce trebuie sa stiiacum 2 days

Plite electrice vs. pe gaz: Care este alegerea potrivită pentru tine?

Sursa foto: Shutterstock.com În amenajarea unei bucătării moderne, alegerea plitei încorporabile poate fi o provocare atunci când ești pus în...

NeuroHope NeuroHope
Ce trebuie sa stiiacum 2 days

NeuroHope – Excelență în Medicină și Neurochirurgie în România

NeuroHope se evidențiază în domeniul medical românesc drept un centru de excelență în neurochirurgie și multiple alte specialități medicale. Instituția...

Featuredacum 4 days

Ce se poartă în materie de veselă și accesorii pentru gătit în vara anului 2025

Sezonul cald este, fără urmă de îndoială, despre rețete mai simple, dar savuroase, servite cu stil. Ca atare, bucătăria devine...

Localeacum 5 days

Peste 10.000 de participanți și 80 de mici producători locali, în a treia ediție a festivalului Suflet de România – VIDEO

A treia ediție a festivalului Suflet de România, organizat pe Profi pe Domeniul Regal Săvârșin, a reunit în ultimul weekend...

Ce trebuie sa stiiacum 5 days

Țigările sunt mai scumpe ca aurul – Verifică și tu calculele!

În fiecare zi, milioane de oameni din întreaga lume își aprind o țigară fără să se gândească, poate, cât îi...

emodo.ro emodo.ro
Ce trebuie sa stiiacum 5 days

Cureaua bărbătească revine în forță: între eleganță clasică și tendințe moderne

De la un simplu obiect funcțional la un detaliu de stil care poate transforma o ținută, cureaua pentru bărbați a...

Ce planuri ai vara aceasta? Cum să pui la cale o vară de poveste în timp ce rămâi în limitele bugetului Ce planuri ai vara aceasta? Cum să pui la cale o vară de poveste în timp ce rămâi în limitele bugetului
Ce trebuie sa stiiacum 5 days

Ce planuri ai vara aceasta? Cum să pui la cale o vară de poveste în timp ce rămâi în limitele bugetului

Sursa foto: Pexels.com Vara este, pentru mulți dintre noi, cel mai așteptat anotimp al anului – o perioadă în care...

Localeacum 1 week

Mii de români sunt așteptați la Noaptea Muzeelor 2025

Aflată la a XXI-a ediție în România, Noaptea Muzeelor 2025 este pentru prima dată susținută și de Ministerul Culturii Acces...

Ce trebuie sa stiiacum 1 week

 Tendințe în Bijuteriile de Mireasă: Ce se Poartă Anul Acesta

Ziua nunții este, pentru multe femei, cel mai important moment din viață – iar alegerea bijuteriilor potrivite joacă un rol...

TOP ȘTIRI Bănățeanul.ro

Copyright © 2025 - BĂNĂȚEANUL.ro Toate drepturile rezervate. Răspunderea juridică, civilă și penală, pentru conținutul materialelor publicate pe site-ul www.banateanul.ro este purtată exclusiv de către autorul acestora. CONTACT: contact@banateanul.ro