Produsul digital creat de echipa formată se numește PressHub Market – un shop online de publicitate media. Într-o primă etapă, va fi un instrument de susținere financiară pentru membrii rețelei de presă locală, cu posibilitatea de a fi extins.

Este o nevoie tot mai acută ce trebuie acoperită. „Sunt zone în țară în care nu a mai rămas niciun ziar independent. Să fii jurnalist independent în județe în care presa este susținută exclusiv de politicieni, fiind practic capturată, presupune, pe lângă pasiunea pentru meserie, foarte mult curaj. PressHub cuprinde acum 24 de publicații locale și centrale și peste 40 de ziariști. Este timpul ca mediul de afaceri să înțeleagă, cât mai curând posibil, cât de important este modul în care alegi cu ce publicație te asociezi ca să îți transmiți mesajul. În viitor, ne dorim să extindem demersul nostru la cât mai multe publicații independente”, spune Cristina Guseth, director Freedom House România.

„Jurnalismul independent local sau de nișă a fost cel mai afectat de trecerea de la print la digital. Iar pentru că această formă de jurnalism este cea mai apropiată de problemele reale ale comunității și se află la originea multor investigații care devin subiecte naționale, este imperios necesar să îl facem cât mai sustenabil financiar și mai rezilient. De fapt, ăsta e planul nostru: reziliență pentru jurnalismul local înseamnă reziliență pentru comunitățile locale”, arată Cătălin Teniță, fondator TreeWorks.

Fondul de inovare al Digital News Initiative s-a lansat în octombrie 2015, când au fost depuse primele proiecte în runda inițială de finanțare.

De interes:  Director nou la Muzeul din Caransebeș – BANAT FM

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.