Exercitiile fizice dupa sarcina te pot ajuta sa te simti mai bine. Ia in considerare beneficiile exercitiilor fizice dupa sarcina, plus alte modalitati de a ramane motivata, dar si consumul unor suplimente nutritive speciale.

Exercitiile fizice dupa sarcina sunt printre cele mai bune lucruri pe care le poti face pentru tine insati. Urmeaza aceste sfaturi pentru a incepe in siguranta.

Exercitiile fizice regulate dupa sarcina sunt indicate pentru ca promoveaza pierderea in greutate, in special atunci cand sunt combinate cu un aport redus de calorii. De asemenea, imbunatatesc tonusul cardiovascular. Intaresc si tonifica muschii abdominali si cresc nivelul de energie. A ramane activ fizic poate ajuta, de asemenea, pentru a reduce stresul, pentru a promova un somn mai bun, pentru a reduce simptomele depresiei postpartum. Includerea activitatii fizice in rutina ta zilnica te ajuta sa dai un exemplu pozitiv copilului tau acum si in anii urmatori.

Exercitii fizice si alaptare

Nu exista niciun motiv pentru a crede ca exercitiile fizice moderate afecteaza cantitatea sau calitatea laptelui matern sau cresterea bebelusului. Daca alaptezi, este important sa ramai hidratata. Tine o sticla de apa la indemana in timpul antrenamentului si bea multe lichide pe parcursul zilei.

Unele cercetari sugereaza ca exercitiile de mare intensitate ar putea cauza acumularea acidului lactic in laptele matern si poate produce un gust acru pe care bebelusului i-ar putea sa nu-i placa, dar acest lucru este probabil rar.

Daca exercitiile viguroase sunt o prioritate in primele luni de alaptare, ia in considerare hranirea bebelusului inainte de antrenament sau pomparea inainte de antrenament si hranirea copilului cu laptele matern extras dupa. Alternativ, fa mai intai miscare si apoi fa un dus, scoate cativa mililitri de lapte matern si, dupa o jumatate de ora sau o ora, poti alapta linistita.

De interes:  România, ÎN STARE DE URGENȚĂ, de luni!

Cand sa incepi

Daca ai avut o sarcina fara complicatii si o nastere normala, in general este sigur sa incepi sa faci exercitii la cateva zile dupa nastere sau de indata ce te simti pregatita. Daca ai avut o cezariana sau o nastere complicata, discuta cu medicul tau despre cand sa incepi un program de exercitii fizice.

Obiectivele activitatii fizice

Pentru majoritatea femeilor sanatoase, specialistii recomanda cel putin 150 de minute pe saptamana de activitate sportiva de intensitate moderata, de preferinta raspandita pe tot parcursul saptamanii, dupa sarcina. Ia in considerare aceste linii directoare:

-Fa-ti timp sa te incalzesti si sa te racoresti.

-Incepe incet si creste ritmul treptat.

-Bea multe lichide.

-Poarta un sutien de sustinere si poarta tampoane de protectie daca alaptezi, in cazul in care sanii curg.

-Nu mai face exercitii daca simti durere.

Ce activitati sa practici?

Incepe cu ceva cu impact redus si simplu, cum ar fi o plimbare zilnica. Daca doresti sa faci ceva mai specific, vezi daca poti sa gasesti un curs de exercitii postpartum sau un antrenor care sa iti spuna ce sa faci la o sala de sport locala.

Cu acordul medicului tau, ia in considerare si aceste exercitii specifice:

Inclinare pelviana. Incearca inclinarea pelviana de cateva ori pe zi pentru a-ti intari muschii abdominali. Intinde-te pe spate pe podea, cu genunchii indoiti. Aplatizeaza-ti spatele pe podea strangand muschii abdominali si indoind usor pelvisul in sus. Tine apasat pana la 10 secunde. Repeta de cinci ori si mareste pana la 20 de repetari.

De interes:  Ruga Lugojeană anulată din cauza pandemiei

Exercitiu Kegel. Utilizeaza acest exercitiu pentru a-ti tonifica muschii podelei pelvine, care sustin uterul, vezica urinara, intestinul subtire si rectul. Cand sunt practicate in mod regulat, exercitiile Kegel pot ajuta la reducerea incontinentei. Contracta muschii podelei pelvine, ca si cum ai incerca sa nu mai urinezi in mijlocul fluxului. Tine apasat timp de pana la 10 secunde si elibereaza, relaxandu-te timp de 10 secunde intre contractii. Tinteste pentru cel putin trei seturi de 10 repetari pe zi.

Yoga este ideala. Muschii pelvieni se pot strange si devin durerosi dupa nastere. Yoga te poate ajuta sa te relaxezi si sa iti intinzi usor muschii pentru a calma durerea. Intinde-te pe spate si adu genunchii spre piept. Deschide genunchii putin mai larg decat soldurile. Tinand bratele pe partea interioara a genunchilor, foloseste mainile pentru a tine de partea exterioara a picioarelor sau a gleznelor. Indoaie genunchii astfel incat partea de jos a picioarelor sa fie orientata in sus si trage usor picioarele in jos pentru a-ti cobori genunchii spre suprafata.

Depasirea barierelor

Cand ai grija de un nou-nascut, sa gasesti timp pentru exercitii fizice poate fi o provocare. Modificarile hormonale te pot face emotional putin instabila si in unele zile s-ar putea sa te simti prea obosita pentru un antrenament complet. Dar nu renunta. Cauta sprijinul partenerului, familiei si prietenilor tai. Fa-ti timp pentru activitate fizica. Fa exercitii cu o prietena pentru a ramane motivata.

Exercitiul dupa sarcina ar putea sa nu fie usor, dar poate face minuni pentru bunastarea ta si iti ofera energia de care ai nevoie pentru a avea grija de nou-nascutul tau.

De interes:  Se redeschide punctul de trecere a frontierei cu Ungaria de la Cenad

Poti lua suplimente nutritive?

Desigur, insa consulta un specialist. In primul rand, este important sa iei multivitamine atat prenatal, cat si postnatal. Acestea vor furniza bebelusului  nutritia de care are nevoie in perioadele sale cele mai critice si timpurii de crestere, in care sunt formate toate organele vitale. De asemenea, te va ajuta sa acoperi orice baza in ceea ce priveste nutrientii, dar nu ar trebui niciodata sa inlocuiasca o dieta sanatoasa, plina de vitamine si minerale. Orice marca este de obicei buna atata timp cat contine toate vitaminele si mineralele intr-un multiplu obisnuit.

In al doilea rand, o pudra proteica care este sigura pentru tine si copil este cheia. Indiferent daca esti insarcinata sau alaptezi copilul dupa sarcina, alegerea pudrei proteice potrivite este foarte importanta! Iti sugeram sa alegi produse de la Gym Stark, dupa ce ai discutat in prealabil cu specialistii.

Proteina din zer este derivata din lapte. Portiunea proteica a laptelui integral consta din 20% proteine din zer si 80% proteina cazeina. Zerul este de departe cel mai popular tip de proteina folosit in pudrele proteice. Pentru majoritatea oamenilor, este cea mai buna alegere completa in ceea ce priveste gustul (este una dintre cele mai gustoase), calitate (este cea mai mare) si cost (este cea mai economica). Un alt beneficiu unic al proteinei din zer, si unul care este adesea trecut cu vederea, este ca imbunatateste sistemul imunitar in mai multe moduri.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.