Selecţia Naţională Eurovision 2020 se va desfăşura după o nouă procedură, respectiv va fi selectată iniţial cea mai bună voce, iar apoi cea mai bună piesă, după modelul adoptat de televiziunile din ţări precum Spania, Marea Britanie, Franţa, anunţă TVR, organizatoarea concursului, într-un comunicat.

Selecţia în vederea finalei naţionale se concentrează, într-o primă fază, pe identificarea celei mai reprezentative voci, evaluată de către o comisie de specialitate pe baza unor criterii precum abilităţile vocale, interpretarea, empatia muzicală, expresivitatea ş.a.

După selectarea respectivei voci, se vor compune, pe specificul acesteia, al timbrului şi personalităţii artistului, un număr de piese, dintre care cele mai bune cinci vor ajunge în finala naţională.

Selecţia celor cinci creaţii muzicale va fi realizată de o comisie de specialitate, ai cărei membri acoperă o plajă largă de domenii şi specializări (compozitori, textieri, muzicologi, realizatori/producători de divertisment radio şi/sau televiziune, regizori muzicali radio şi/sau de televiziune), ţinând cont de următorii parametri: forma muzicală a piesei, aranjament orchestral, originalitate, diversitate stilistică şi mesaj.

De interes:  Cele mai ciudate mâncăruri din lume (V) – Nyotaimori – Banat FM

Pe 1 martie, finala naţională va aduce în prim-plan publicul, ca factor decizional principal în selectarea piesei şi a abordării creative a momentului artistic ce va reprezenta România la Rotterdam.

În finala naţională, juriul şi publicul, în proporţie egală, vor vota fiecare dintre momentele artistice propuse în vederea selectării celei mai bune reprezentări a României la Eurovision 2020. În
caz de egalitate, publicul este cel care are ultimul cuvânt, voturile sale fiind cele decisive, mai transmite TVR.

Echipa Eurovision România 2020 o are ca şefă de delegaţie pe Liana Stanciu, Elena Ştirbescu fiind manager de proiect, Smaranda Vornicu-Shalit – manager relaţia cu presa, iar Dan Manoliu este director artistic.

„Prin noul proiect ales pentru această ediţie, România se aliniază ţărilor care au folosit şi folosesc un mecanism similar, cu rezultate remarcabile în mod frecvent. Statisticile arată că, în ultimii 15 ani, aproape fiecare ediţie a acestei competiţii a avut în top 3 al etapei internaţionale cel puţin o piesă selectată printr-o astfel de metodă de către televiziunile naţionale”, potrivit TVR.

De interes:  CSM Reşiţa continua seria meciurilor de pregătire şi campania de achiziţionare de abonamente pentru noul sezon – Banat FM

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.