Cum să ai o alimentație mai sănătoasă? TOP 3 lucruri de bază

O alimentație sănătoasă implică puțină disciplină, din cauza faptului că mâncarea nesănătoasă a devenit din ce în ce mai accesibilă. Faptul că ești ocupat și timpul nu îți ajunge pentru a și găti zilnic, nu este o scuză, deoarece există o multitudine de soluții. 

Efortul pentru a-ți schimba alimentația nu este unul mare, pentru că nevoia de mâncare sănătoasă este în continuă creștere și astfel companiile oferă o gamă largă de preparate sănătoase. 

Iată 3 lucruri simple pentru o alimentație mai sănătoasă 

  • Echilibru alimentar

Pentru a fi cu adevărat hrănit, corpul are nevoie de o varietate de elemente nutritive. Combinarea vitaminelor cu carbohidrați, fibre, proteine și alți nutrienți este varianta cea mai bună pentru a avea o dietă sănătoasă. Aste pentru că o dietă sănătoasă înseamnă defapt o dietă echilibrată, iar echilibrul este dat de îmbinarea elementelor nutritive din alimente. 

Cantitatea alimentelor consumate poate reprezenta un factor important în alimentație. De exemplu, dacă mănânci multe fructe, ele pot crește nivelul zahărului din sânge ceea ce nu este de dorit. Chiar dacă alimentele pe care le consumi sunt sănătoase, trebuie să ai grijă la cantități. 

Desigur, nu trebuie nici să excluzi complet micile plăceri precum câteva bucățele de ciocolată sau o prăjitură. Ai grijă doar să nu exagerezi cu alimentele care știi că nu sunt sănătoase și să le consumi rar. 

  • Cumpărături sănătoase 

De cele mai multe ori îți poți da seama dacă cineva are o alimentație sănătoasă prin simpla observare a coșului de cumpărături. 

Cele mai mari greșeli de alimentație pornesc de la cumpărarea celor necesare preparării mâncării. Încearcă să tai răul de la rădăcină prin a cumpăra alimente sănătoase pentru viitoarele sesiuni de gătit. De exemplu, alege conserve naturale de pe Crudsisanatos.bio, pentru a integra cu ușurință elemente sănătoase în alimentația ta. 

De asemenea, încearcă să nu te lași distras la cumpărături de ambalajele atractive cu alimente nesănătoase. Alege fructe și legume în detrimentul gustărilor nesănătoase și vei fi deja cu un pas înainte. 

  • Apelează la specialiști 

Dacă vrei să ai o alimentație sănătoasă și o dietă potrivită pentru tine, este ideal să apelezi la specialiști. Poți să mergi la un nutriționist pentru a-ți crea un plan alimentar. 

În funcție de stilul tău de viață, un nutriționist îți poate crea un plan alimentar potrivit, care să fie pliat pe timpul pe care îl ai sau nu îl ai la dispoziție să gătești. De asemenea, dacă ai alergii sau diverse preferințe alimentare, un nutriționist te poate ajuta să înlocuiești alimentele pe care nu poți sau nu vrei să le consumi. 

Specialistul îți va recomanda și un set de analize pentru a stabili ce elemente din alimentația ta lipsesc sau sunt în exces, pentru a-ți echilibra dieta. El poate să te îndrume și să acoperi diverse deficituri cauzate de o alimentație nepotrivită pentru nevoile organismului tău. 

Așadar, pentru a avea o alimentație sănătoasă, trebuie să ții cont de câțiva factori, care însă sunt ușor de controlat. Cumpărarea alimentelor sănătoase este foarte importantă, deoarece ea dictează preparatele pe care le vei găti. Apelează la un nutriționist pentru un plan alimentar personalizat și ai grijă să ai o dietă echilibrată. 

 

De interes:  Avram Iancu revine la Moldova Nouă cu un mesaj extrem de important: „Schimbarea eşti tu”

Sursa foto: unsplash.com

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.