Adwords este o platforma ideala pentru a atrage noi clienti pe site, dar poate sa fie un sistem care iti cheltuie bani fara un ROI pozivit daca nu stii ca sa o folosesti corect.
De aceea, am hotarat sa dezvolt acest mic ghid de optimizare a campaniilor Adwords pentru ca tu sa afli tehnici aplicabile si testate prin care sa poti optimiza corect campania si contul de Adwords pentru a beneficia de succes pe aceasta platforma.
Dealungul anilor am vazut zeci, daca nu sute de conturi de Adwords care aveau cateva elemente setate gresit ceea ce ducea la o performanta mai scazuta. De aceea, toate sfaturile de mai jos vin din experienta mea cu Google Adwords, nu doar din articole citite sau din carti.
Iata cum putem optimiza campania noastra de Google Adwords:
1. Research de cuvinte cheie
Acesta este fundatia unei campanii de Adwords bine puse la punct. Trebuie sa te gandesti bine la ce cuvinte cheie poate sa caute pe Google clientul potential. Foloseste-te de Adwords Keyword Planner – un tool gratuit oferit de Google pentru a afla cuvintele cheie cele mai cautate de catre clientii potentiali. Incepe sa faci un brainstorming cu echipa ta si vezi ce cuvinte cheie gasesti pentru produsele/serviciile tale.
Apoi pune aceste cuvinte cheie in Keyword Planner si vei primi o lista de cuvinte cheie extinsa dar si date despre volumul de cautare si competitorii pentru aceste cuvinte cheie.
Analizeaza corect aceste cuvinte cheie si elimina-le pe cele nepotrivite.
2. Organizeaza cuvintele cheie similare in ad grupuri diferite
Am vazut multe conturi si campanii de Adwords care aveau toate cuvintele cheie intr-un singur Ad Grup. Astfel Google va devenii putin confuz si nu va stii care sunt cuvintele cheie principale pe acel Ad grup. Acest fapt va duce la o scadere a scorului de calitate si la o crestere a CPC (cost per click).
Trebuie sa iti organizezi bine contul, iar acest fapt incepe cu clasarea cuvintelor cheie similare si ad grups potrivite.
3. Creaza ad copy specifice pentru ad grupuri
Fiecare ad grup trebuie sa aiba cel putin 2 anunturi diferite in care sa testezi variatii de copy-uri. Astfel poti testa usor care varianta de ad este cea mai potrivita. Testeaza un element o data – ex – testare titlu, descriere, CTA…
4. Optimizare landing page
Aici este o greaseala des intalnita in majoritatea campaniilor Adwords. Multa lume seteaza o pagina de aterizare, doar ca aceasta nu este bine optimizata pentru anunturile din Adwords.
Este crucial sa duci oamenii care dau click pe anuntul tau pe o pagina dedicata care sa cuprinda cuvintele cheie dupa care realizezi ad-grupul respectiv. La alcatuirea scorului de calitate, Google pune mare accent pe landing page.
5. Foloseste potrivirea exacta
Acest tip de potrivire este ideal daca volumul de cautare a cuvintelor cheie este ridicat. Astfel anunturile tale vor aparea doar cand o persoana va adauga in cautarile Google, cuvantul sau expresia cheie exacta.
Vei evita astfel ca anuntul tau sa apara pe cautari irelevante.
6. Foloseste targetarea pe locatie – daca oferi servicii/produse doar in anumite orase din Romania, iti recomand sa te folosesti de targetarea locala. Astfel anunturile tale vor aparea cand oamenii vor face cautari din orasele targetate sau pe numele oraselor targetate.
OPTIMIZARE CAMPANIE DUPA LANSARE
Acum ca am pregatit bine campania si am aplicat sfaturile de mai sus, este timpul sa monitorizam campania si sa o optimizam dupa lansare, nu-i asa?
Hai sa vedem cum putem face acest lucru:
1. Masora constant campania ta
Este important sa ai conectat contul de Analytics cu cel de Adwords pentru o mai buna monitorizare. Iti mai recomand sa folosesti si call tracking de la Adwords prin care sa determini cati oameni te suna in urma ad-urilor tale.
Indiferent de date, este important sa le monitorizezi constant si sa iti dai seama unde sa actionezi pentru imbunatatirea campaniei tale.
Monitorizeaza metrici importante precum click-uri, impresii, CPC, conversii, bounce rate, CTR.
2. Opreste cuvintele cheie irelevante/neperformante
Daca vei monitoriza constant campania ta atunci vei vedea cateva cuvinte/ad grup care sunt mai putin performante ca celelalte. De aceea este important sa pui pe pauza cuvintele cheie cu CTR mic, cost prea mare sau scor de calitate prea mic. De ce spun asta? Pentru ca sistemul Adwords se uita la performanta Ad grupurilor, iar cuvintele slabe vor influenta direct calitatea grupului de anunturi.
3. Testeaza cuvintele cheie si anunturile
Poti testa diverse tipuri de potriviri ale cuvintelor cheie si sa vezi care este cea mai potrivita. Apoi recomand sa testezi si anunturile.
CONCLUZIE
Daca vrei sa ai un control mai mare asupra campaniei tale de Adwords si sa te asiguri ca fiecare leu iti va aduce cat mai multi clienti pe site, atunci te invit sa aplici sfaturile de mai sus.
Afla mai multe despre cum sa cresti rata de click a anunturilor tale citind articolul de pe site.