Componentele principale ale unui grup electrogen diesel

Generatoarele de energie au devenit foarte populare in rand proprietarilor de case si, in special, a celor de firme, datorita faptului ca prezinta multe avantaje.

Un grup electrogen diesel poate fi folosit in multe situatii, pentru unele este chiar vital, cum ar fi institutii medicale, minerit si comert. Acesta poate functiona continuu, fara intreruperi si este cea mai buna solutie in cazul unei pene de curent.

Un generator profesional este format din 3 componente principale: motorul, alternatorul si panoul de control; la care se adauga carcasa insonorizata si multe alte dotari suplimentare, in functie de necesitati.

  1. Motorul

Este prima componenta care sta la baza unui generator si are rolul de a produce miscarea mecanica necesara pentru a antrena alternatorul.

Dintre toate tipurile de combustibil, motorina este cea mai eficienta deoarece produce o putere mai mare a unui grup electrogen si are costuri de intretirere mai mici a generatoarelor cu functionare continua. De asemenea, combustibilul diesel este usor de obtinut si ieftin de cumparat si ofera mai multa siguranta in utilizare datorita faptului ca este mai putin imflamabil decat alte tipuri de combustibil.

De interes:  Escarele. Cat sunt de periculoase?

Motoarele de generatoare diesel sunt produse sub marca Mitsubishi, Man, Iveco, Perkins, Volvo, John Deere, Baudouin, Deutz, Doosan sau DeWerk, iar dotarile variaza in functie de model:

  • Numar cilindri: 2, 3, 4, 6, 8, 10, 12 sau 16 (in linie, in V)
  • Amperaj: intre 18 si 3262 Amp.;
  • Putere (kVa): intre 13/11.7 si 2500/2250 ESP/PRP ;
  • Putere maxima Standby: intre 440/590 si 2167/2905 kW/CP;
  • Turatie: 1500 rpm pentru toate modelele;

Spre exemplu, un grup electrogen 33 kva cu motor IVECO este dotat cu 4 cilindri dispusi in linie, amperaj de 45 Amp., putere 33 kva si puterea maxima in standby de 32/38 kW/CP.

  1. Alternatorul

Rolul alternatorului este de a prelua miscarea rotativa produsa de catre motorul termic si de a o transforma in curent electric. Energia electrica furnizata de alternatoare este in sistem trifazat pentru a avea o mai mare eficienta, urmand ca energia produsa sa fie preluata de un echipament care face conversia in monofazat.

Alternatoarele pot varia in dotari in functie de marca: Marelli, MeccAlte, STAMFORD, Leroy Somer, Linz Electric sau Strathon. Un alternator autoexcitat poate fi dotat cu sistem excitatie cu AVR (Automatic Voltage Regulator) ce regleaza tensiunea de iesire permanent ± 0,5% (Mitsubishi) sau sistem excitatie electronic (MAN), cu un singur rulment (Perkins, Volvo) si cu disc flexibil (John Deere).

De interes:  Bilanț coronavirus 22 septembrie. Date oficiale: 1.059 de cazuri noi și 45 de decese. Situația pe județe

Un grup electrogen trifazat are alternator sincron dinamic cu incarcare pe acumulatori, 4 poli, fara perii, supradimensionat, functioneaza la o frecventa de 50 Hz si are grad de protectie IP23, clasa protectie H si randament 93%.

  1. Panoul de comanda

Cea de-a treia componenta principala a unui generator diesel asigura functionarea intregului ansamblu si urmareste parametrii automatizarii, trimitand comenzi atat componentelor de actionare ale generatorului, cat si catre cele ale motorului diesel.

Panourile de control au display 132 x 64 pixeli, butoane control si navigare soft touch, control prin microprocesor, posibilitate de programare pe panoul frontal cat si prin intermediul softului PC, comunicare la distanta prin intermediul mufei USB sau optional prin intermediul RS232, RS485, Ethernet sau mesaj sms si posibilitatea de memorare a 180 evenimente cu data si ora.

Acestea pot fi marca DSE, Kuhse Kea sau ComAp sau Inteli Lite si vin montate in interiorul unei cutii metalice, cu grad de protectie IP54 si incuietoare.

De interes:  Ministrul Sănătății, semnal de alarmă după explozia de cazuri Covid-19 de astăzi: Vom avea două săptămâni dificile

O alta componenta importanta a unui generator este carcasa insonorizata acustic realizata din otel galvanizat si vopsita in camp electrostatic, proiectata pentru a optimiza racirea motorului si a alternatorului si de a asigura protectie impotriva intemperiilor si un nivel de zgomot redus.

Carcasa este modulara cu usi de acces in interior pe toate laturile generatorului si toba de esapament de tip rezidential montata in interior.

In lista dotarilor suplimentare ale unui grup electrogen diesel se regasesc sistem monitorizare si comanda la distanta, pompa evacuare ulei, filtru combustibil cu detectie apa, remorca auto, etc.

Desi achitionarea de generatoare diesel poate fi costisitoare la inceput, ulterior acestea se vor dovedi a fi o varianta excelenta pentru domeniile in care este necesara o sursa de energie neintreruptibila, datorita noilor tehnologii de monitorizare continua a curentului electric, pornind automat atunci cand apar intreruperi si oprindu-se cand acesta revine.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.