inspired-horizons

Câți dintre noi nu ne începem fiecare nou an cu aceeași dorință de a scăpa de kilogramele în plus până la următorul Revelion? Alegem abonamentul potrivit de la sală, încercăm dietele minune despre care citim pe Internet, încheiem o poliță de asigurare medicală privată pentru a ne consulta cu cei mai buni specialiști și visăm la silueta pe care ne dorim să o avem. Cu toate acestea, după scurtă vreme, resursele de voință scad, determinarea devine o amintire, iar fizicul la care speram este ascuns undeva sub kilogramele pe care inițial le voiam pierdute. Cum se poate întâmpla acest fenomen? Una dintre explicații poate fi aceea a dorinței noastre de a vedea rezultate imediate în timp ce investiția noastră de efort este redusă. Este cunoscut faptul că doar câteva săptămâni sau luni de mișcare sau dietă au un impact minor asupra modului în care corpul nostru se comportă.

De ce acumulăm kilograme în plus?         

Pentru a putea slăbi, trebuie, mai întâi, să înțelegem de ce apar kilogramele în plus. Stilul de viață modern care se desfășoară într-un ritm accelerat ne impune să adoptăm un regim de alimentație nesănătos și sedentar. Lipsa mișcării și mâncarea procesată care conține o mulțime de ingrediente cu efecte nocive sunt principalii factori care duc la îngrășare. Acumulăm un număr extrem de ridicat de calorii din alimentele pe care le consumăm, în timp ce privăm corpul de vitaminele, proteinele și fibrele necesare funcționării sale optime.

De interes:  Cu titulari absenți, SCM Poli a câștigat pentru orgoliul propriu cu CSM București. Ce spun antrenorii la finalul grupei din play-off

Caloriile goale, fără aport nutritiv, pe care le stocăm din hrana procesată pot avea, ca prim efect, depunerea țesutului adipos în zona abdomenului. În timp, obiceiurile alimentare nesănătoase pot cauza obezitate, boli de inimă, diabet sau cancer. Aceste afecțiuni sunt extrem de grave, iar apariția lor este favorizată de modul în care ne gestionăm viața în fiecare clipă. Consultațiile medicale preventive sunt o bună modalitate prin care putem evita apariția unei afecțiuni grave sau detectarea sa într-o fază mult prea avansată.

O asigurare medicală privată, precum cea oferită de MediHelp Internațional, constituie una dintre cele mai bune soluții cu ajutorul cărora putem să ne menținem o stare de sănătate bună, ea acoperind costurile medicinei de prevenție și oferind accesul la servicii medicale de cea mai înaltă calitate.

Care este rolul exercițiilor fizice în procesul de pierdere a kilogramelor în plus?

Se poate spune că a slăbi reprezintă un simplu calcul matematic în care trebuie să ardem mai multe calorii decât acumulăm. Acest lucru ne poate părea extrem de facil la prima vedere, dar punerea sa în practică este cea care ne face să renunțăm la rezoluția de an nou despre care am pomenit deja.

Alimentația ne oferă energia de care avem nevoie să supraviețuim și cu ajutorul căreia corpul își îndeplinește funcțiile zilnice. Astfel, surplusul de energie este stocat sub formă de grăsime pentru a putea fi utilizat ulterior. Acest lucru duce la procesul de îngrășare care este tot mai pregnant astăzi din cauza hranei care conține o cantitate mare de calorii corelată cu gradul tot mai mic de mișcare pe care îl facem.

De interes:  Iata de ce bicicleta fitness este cea mai buna alegere atunci cand vrei sa slabesti!

Corpul deține trei modalități principale prin intermediul cărora energia stocată în timpul unei zile este consumată:

  1. Metabolismul bazal – se referă la cantitatea de energie pe care corpul o folosește pentru a menține toate funcțiile corpului în parametrii optimi și consumă între 60%-80% din cantitatea totală de energie.
  2. Digestia – unul dintre procesele fundamentale ale corpului, care consumă aproximativ 10% din cantitatea de energie folosită într-o zi.
  3. Energia folosită în activitățile fizice – de la mersul pe jos până la curățarea unui fruct, orice activitate poate fi încadrată în această categorie. După câte observăm, mișcarea ajută la arderea doar a 10% până la 30% din caloriile totale dintr-o zi.

Înseamnă oare că exercițiile fizice, mersul la sală, practicarea unui sport nu ne ajută să slăbim? Din contră, deși efortul fizic consumă maximul 30% din totalul caloriilor, includerea sa în activitățile zilnice are efecte extrem de benefice pentru sănătate. În primul rând, mișcarea reduce drastic șansele de boli cardiovasculare, diabet, cancer, obezitate, osteoporoză, dar ajută extrem de mult și starea mentală. În combinație cu un instrument precum asigurarea de sănătate, o persoană își creează contextul cel mai potrivit pentru a duce o viață sănătoasă. În corelație cu schimbările de alimentație, exercițiile fizice ajută corpul să slăbească și să elimine țesutul adipos.

De interes:  Nantes - Mama lui Emiliano Sala vrea sa se faca dreptate in cazul fiului sau

În momentul în care corpul începe să piardă din greutate, există riscul ca o parte din această greutate să fie pierdută din masa musculară. Prin efort fizic reducem masa musculară pe care o pierdem, corpul eliminând doar surplusul de grăsime. Din această cauză, nu trebuie neapărat să vă îngrijorați dacă nu observați că aveți o greutate mai mică. Există mari șanse să înlocuiți țesutul adipos cu masă musculară.

Cel mai important lucru de reținut este acela că slăbim numai când începem să luăm în calcul o serie de factori. Alimentația este esențială pentru că o dietă sănătoasă care conține nutrienții necesari va favoriza o funcționare corectă a acestuia și nu va duce la stocarea unei cantități mari de energie rămasă nefolosită precum mâncarea procesată. Exercițiile fizice joacă, de asemenea, un rol esențial în starea de bine generală, fiind complementul perfect al alimentației sănătoase pentru a ajuta corpul să piardă din kilogramele în plus. În același timp, nu trebuie să trecem cu vederea beneficiile importante pe care asigurarea de sănătate le aduce deoarece permite posesorului să consulte cei mai buni medici și să fie ghidat de către aceștia în procesul de pierdere a greutății.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.