Suferi de insomnii? Iată câteva sfaturi utile care te vor ajuta să îți îmbunătățești calitatea somnului!

Suferi de insomnii? Iată câteva sfaturi utile care te vor ajuta să îți îmbunătățești calitatea somnului!

Fotografie de cottonbro studio pe Pexels.com

Dacă adormi greu, te trezești frecvent în timpul nopții, iar dimineața ești obosit și lipsit de energie, ar trebui să știi că nu ești singurul. Milioane de oameni din întreaga lume suferă de insomnii și visează la nopți liniștite și odihnitoare. Cu toate că somnul ar trebui să fie o perioadă de odihnă și refacere pentru corp și minte, pentru mulți este mai degrabă un coșmar marcat de treziri frecvente care își lasă amprenta atât la nivel fizic, cât și psihic. 

Dacă te regăsești în această situație, poți aplica sfaturile de mai jos pentru a te bucura de nopți cu somn de calitate și dimineți pline de energie!

Creează un mediu propice de somn

Crearea unui mediu propice pentru somn este esențială pentru îmbunătățirea calității somnului și pentru asigurarea unei odihne adecvate. Există 3 factori importanți care nu trebuie să lipsească: temperatura optimă, întunericul și liniștea. Temperatura optimă pentru somn este în general între 18 și 22 de grade Celsius. În plus, specialiștii susțin că avem nevoie de un mediu întunecat pentru o adormire mai rapidă, așa că, folosește jaluzele sau draperii opace pentru a bloca lumina din exterior. Zgomotul poate fi o sursă importantă de perturbare a somnului. În măsura în care este posibil, izolează dormitorul de sursele de zgomot exterior, cum ar fi traficul rutier, vecini sau colegi de apartament. 

De interes:  Surse de venit alternative pe care sa le aveti in vedere

Gestionează mai bine stresul și situațiile tensionate

Dacă vrei să scapi de insomnii și să te bucuri în fiecare noapte de un somn bun, ar fi bine să înveți să gestionezi stresul și situațiile tensionate din viața ta. Învață să spui „nu” atunci când ești supraîncărcat cu sarcini și responsabilități. Stabilește limite clare pentru tine și prioritizează sarcinile în funcție de importanță pentru a evita suprasolicitarea și stresul excesiv. Delegarea sarcinilor mai puțin urgente sau mai puțin importante îți permite să-ți concentrezi timpul și energia asupra task-urilor care sunt cu adevărat esențiale și prioritare. Aceasta te poate ajuta să fii mai eficient și să reduci sentimentul de copleșire cauzat de prea multe responsabilități.

Uleiul cu CBD te poate ajuta în perioadele stresante și tensionate, având un efect de relaxare și calmare asupra corpului. Studiile au arătat și că CBD-ul facilitează adormirea și îmbunătățește calitatea somnului. Așa că, descoperă uleiul de canabis de la Planet420.ro și bucură-te de liniște și odihnă!

De interes:  Zi de film la Oțelu Roșu !

Construiește-ți o rutină de somn

O rutină de somn constantă poate ajuta corpul să se regleze și să se pregătească pentru odihnă. Ritualul de seară poate include activități relaxante precum cititul unei cărți, ascultatul muzicii lente, meditația sau practicarea exercițiilor de respirație profundă. Evită expunerea la lumina albastră emisă de ecranele telefonului înainte de culcare, deoarece aceasta poate afecta negativ producția de melatonină și poate împiedica adormirea. Nu este recomandat consumul de cafea, ceai, băuturi energizante și alte stimulente înainte de culcare, deoarece acestea pot afecta negativ calitatea somnului. Înlocuiește-le cu băuturi calde, cum ar fi ceaiul de plante (ceaiul de tei sau valeriană poate faci minuni pentru somn). Poți integra în această rutină de somn și o baie caldă, o sesiune de meditație sau o plimbare relaxantă prin natură. Toate aceste obiceiuri te ajută să scapi de insomnii și să îți îmbunătățești treptat calitatea somnului.

Episoadele de insomnie nu sunt normale și, pe termen lung, pot deteriora calitatea vieții. Dacă simți că a trecut prea mult timp de când te-ai simțit odihnit și energic, urmează sfaturile menționate anterior. În scurt timp, vei începe să observi primele îmbunătățiri.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.