SCHIMBAREA SEDIULUI FIRMEI – PROCEDURA CE TREBUIE URMATĂ

În continuare, vom prezenta demersurile care trebuie făcute pentru schimbarea sediului social al unei firme, indiferent că este societate cu răspundere limitată, persoană fizică autorizată, sau societate pe acțiuni.

DOCUMENTELE NECESARE

  1. Cerere de înregistrare

Cerere de înregistrare poate fi descărcată de pe site-ul Registrului Comerțului, unde pot sunt atașate și celelalte acte necesare pentru schimbarea sediului unei firme.

La punctul 1 vor fi trecute datele administratorului. La punctul 2 vor fi trecute datele societății.  La punctul 3 se va trece sediul actual cu care figurează societatea la Registrul Comerțului (vechiul sediu), iar nu adresa unde se va muta sediul societății (noul sediu).

La punctul 4 se vor bifa operațiunile pe care solicitantul dorește să le înregistreze, în cazul nostru se vor bifa:

  • punctul 4.3, acest punct se bifează doar în cazul în care sediul social se mută dintr-un județ în altul.  Se va sublinia prepoziția în în cazul în care dosarul se depune la Oficiul Registrului Comerțului unde se va muta sediul societății, respectiv se va sublinia prepoziția din dacă dosarul este depus la Oficiul Registrului Comerțului unde este înregistrat sediul actual.  De asemenea, în cazul schimbării sediului în alt județ, se va bifa căsuța radiere de la punctul 4.6, întrucât societatea urmează a fi radiată de la Oficiul Registrului Comerțului unde este înregistrat vechiul sediu și înmatriculată la Oficiul Registrului Comerțului unde se va stabili noul sediu;
  • punctul 4.5 unde se va bifa model 3;
  • punctul 4.6 unde se va bifa: sediul în același județ (se bifează doar daca sediul se mută în același județ) și act constitutiv actualizat (se bifează atât în cazul în care sediul se schimbă în alt județ, cât și în cazul în care schimbarea are loc în același județ);
De interes:  De ce este bine sa apelezi la o firma de reparatii si deblocari usi din apropierea ta

De asemenea, se vor bifa punctele 5 si 6.  La punctul 5 se va menționa numărul și data hotărârii adunării generale a asociaților sau, după caz, ale deciziei prin care s-a decis schimbarea sediului.

Pe a doua pagină, la punctul XI vor fi trecute datele persoanei de contact și se va alege modalitatea de comunicare a documentelor eliberate de Registrul Comerțului.  La punctul XII, vor fi trecute toate documentele care se atașează la cererea de înregistrare.

  1. Declarația model 3

Este o declarație pe proprie răspundere prin care asociatul sau administratorul declară că îndeplinește condițiile de funcționare la sediu, în afara sediului social sau la terți.

Condițiile de funcționare sunt determinate de lege pentru fiecare tip de activitate în parte, motiv pentru care acestea trebuie analizate anterior.

3.Hotărârea adunării generale a asociaților

Schimbarea sediului social implică și modificarea actului constitutiv, motiv pentru care este necesară o hotărâre a adunării generale a asociațiilor sau, după caz, decizia asociatului unic prin care se decide o astfel de modificare.

  1. Documentul care atestă dreptul de folosință
De interes:  5 sfaturi pentru utilizarea erbicidelor în controlul buruienilor invazive

Pentru a dovedi dreptul de folosință asupra spațiului unde societatea urmează să își stabilească sediul social se va depune, după caz: contractul de închiriere, contractul de comodat, sau orice alt document care atestă dreptul de folosință.

  1. Actul constitutiv actualizat

În cazul actului constitutiv, în cuprinsul acestuia vor fi schimbate dispozițiile cu privire la sediul social, respectiv se va trece noua adresă a sediului social.  De asemenea, se va menționa data actualizării actului constitutiv.

  1. Acordul vecinilor

Acordul vecinilor este necesar atunci când sediul se stabilește într-o clădire cu mai multe apartamente și doar în situația în care se va desfășura acolo activitatea economică.

  1. Taxa

Taxa se stabilește in funcție de numărul de cuvinte pe care îl are hotărârea a adunării generale a asociațiilor sau decizia asociatului unic. Este în jur de 190 lei.

COMPENTENȚA OFICIULUI REGISTRULUI COMERȚULUI

Indiferent dacă sediul social se mută în același județ sau dacă își mută sediul în alt județ, dosarul cu actele necesare se poate depune la Registrul Comerțului din județul unde este sediul actual al firmei.

De interes:  ASU Politehnica a plecat în cantonament. Ce spune Petruescu despre transferuri, mai ales că un alt jucător ar putea pleca

DURATA

Registrul Comerțului acordă termen pentru verificarea actelor din dosar în aprox. 2 zile de la data depunerii actelor, dată la care se aprobă modificarea dacă se depun toate actele și dacă sunt completate corect.

PROCEDURA ONLINE

Registrul Comerțului și-a optimizat forte bine modul de lucru online și încurajează foarte mult această opțiune, fiind cel mai rapid mod în care se poate înființa o firmă.

 

 

 

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.