Performanţa, eficienţa, comportamentul rutier, confortul şi siguranţa oferite de un automobil sunt criteriile care, alături de preţ şi de design, influenţează decizia de cumpărare a unui vehicul. Un potenţial cumpărător analizează toate aceste lucruri, face o listă cu plusuri şi minusuri şi se hotărăşte în favoarea unui model sau a altuia.

Chiar şi aşa, de multe ori, clienţii nu sunt mulţumiţi de oferta dealerului auto, aşa că modifică o serie de componente din dorinţa de a obţine un produs mai apropiat de gusturile lui. Modificările vin să îmbunătăţească toate acele criterii pomenite mai sus. De exemplu, un fitru de aer sport, deşi mult mai scump decât unul obişnuit, va creşte performanţele maşinii: testele arată că un astfel de filtru sport aduce un plus de 3 – 4 cai putere motorului. Înlocuirea elementelor exterioare de genul pragurilor sau a spoilerului spate aduce un plus de eleganţă maşinii şi îi creşte gradul de aerodinamicitate. Un alt element ce poate fi înlocuit este evacuarea: una de tip sport dă un aspect mai plăcut maşinii şi aduce un sound mai agresiv motorului. E drept, o evacuare sport este extrem de scumpă şi poate fi montată doar de mecanici specializaţi, deoarece pentru instalarea ei e nevoie de un anumit tip de sudură. Iar exemplele pot continua.

De interes:  Viorica Dăncilă, prima în Clisura Dunării

Cele mai simple modificări, pentru care nu ai nevoie de cunoştinte tehnice, sunt cele legate de roţi. De multe ori, jantele metalice oferite standard de dealerii auto nu sunt pe placul cumpărătorilor, aşa că majoritatea optează pentru jante din aliaj, mai rezistente, mai sigure şi mult mai aspectoase. Iar odată cu jantele, sunt alese şi anvelope de vară sau anvelopele de iarnă mai performante. Evident, acestea costă mai mult decât produsele oferite standard. Testele realizate în condiţii reale de trafic arată că anvelopele de vară produse de Michelin, de exemplu, au o uzură redusă, sunt mai puţin zgomotoase şi contribuie la reducerea consumului de combustibil. Asta înseamnă că deşi preţul de achiziţie al anvelopelor este mare, acesta se amortizează în timp, iar la finalul duratei de viaţă a pneurilor, acestea se dovedesc mai avantajoase din punct de vedere financiar decât unele de calitate medie. Cum e posibil aşa ceva, vă întrebaţi? Simplu: uzura redusă înseamnă că o astfel de anvelopă va putea fi folosită lejer 4 sau 5 ani, cu performanţe ridicate, spre deosebire de o anvelopă ieftină, care după cel mult 3 ani devine atât de uzată încât trebuie înlocuită. În acelaşi timp, compoziţia cauciucului premium este special realizată pentru a obţine un grad optim de rezistenţă la înaintare, ceea ce asigură un confort deosebit şi un zgomot redus pe asfalt. Şi pentru ca rezistenţa la înaintare e redusă, maşina se deplasează mai uşor, ceea ce înseamnă că motorul nu trebuie turat foarte mult pentru a ajunge la viteza dorită, de aici, un consum redus de combustibil.

De interes:  Sistemul Webasto, o investitie care merita din toate punctele de vedere

Alegerea anvelopelor influenţează şi comportamentul rutier. Pneurile de calitate au un model special de striaţii care reduce fenomenul de acvaplanare ce apare atunci când suprafaţa de rulare este acoperită cu apă. Pe ploaie torenţială, autoturismele echipate cu anvelope premium nu vor avea tendinţa de a derapa, deoarece şanţurile de pe anvelope sunt în aşa fel desenate încât “împing” apa în spate şi în lateral, pentru ca maşina să aibă aderenţă maximă.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.