Când trebuie schimbate anvelopele de vară cu cele de iarnă şi viceversa? Ce prevede legea? Ce trebuie să ştie şoferii?

Codul Rutier este foarte permisiv în ceea ce priveşte schimbarea modelelor de anvelope de vară cu cele de iarnă sau all season, în funcţie de preferinţele conducătorilor auto. Şoferii sunt obligaţi să aibă montate anvelopele de iarnă atunci când carosabilul este acoperit de zăpadă, iar temperaturile scad sub 7 grade Celsius, de aceea decizia lor depinde exclusiv de condiţiile meteorologice.

Adevărul este că majoritatea conducătorilor auto, în realitate, preferă să îşi schimbe anvelopele de vară cu cele de iarnă undeva în luna noiembrie, pentru a nu fi nevoiţi să stea prea mult la cozile interminabile de la atelierele auto sau vulcanizări.

Informaţii importante despre schimbarea cauciucurilor de iarnă cu cele de vară. Ce prevede legea?

În ceea ce priveşte schimbarea anvelopelor de iarnă cu cele de vară, condiţiile impuse de lege sunt mult mai permisive în acest sens. Conducătorii auto trebuie să ţină cont că recomandările specialiştilor spun că schimbarea se face atunci când media temperaturii zilei depăşeşte 7 grade Celsius.

De interes:  Jucarii potrivite pentru copiii cu varsta cuprinsa intre 3 si 5 ani

Pentru a schimba în mod corespunzător aceste anvelope, este important ca:

  • şoferii să îşi noteze numărul de km parcurşi cu anvelopele de iarnă şi să scrie poziţia fiecăreia pe ele, cu cretă, adică pe ce roata au fost folosite;
  • şoferii să nu folosească aceleaşi jante pentru ambele feluri de anvelope;
  • şoferii să le spele, cureţe şi să le usuce, apoi să dea cu pudră de talc pe ele, să le verifice să nu aibă umflături, fisuri sau tăieturi.

Ce semnifică m+s la cauciucuri? Ce trebuie să ştie şoferii?

Pentru că unii conducători auto nu ştiu ce semnifică m+s la cauciucuri, alegerea anvelopelor pentru autoturism, atât pentru perioada verii, cât şi a iernii, necesită un echilibru între preţ, siguranţă şi timp de exploatare.

Anvelopele cu inscripţia m+s sunt specifice condiţiilor de rulare pe perioada iernii, având o formă crestată adânc pe aria de rulare, pentru a conferi o tracţiune mai bună pe şosea, în condiţii de vreme rea. De asemenea, aceste cauciucuri au o dimensiune mai mare decât cea a cauciucurilor de vară, pentru a elimina cât mai eficient apă, zăpadă sau noroiul.

De interes:  Construcții NZEB: fundație fără beton într-o zi, refolosibilă și eficientă

Producătorii de cauciucuri m+s încearcă să dezvolte în mod corespunzător calitatea anvelopelor, folosindu-se de materialele şi tehnologiile actuale. Un aspect important al anvelopelor m+s, comparativ cu anvelopele de vară este reprezentat de frânarea pe carosabil, pentru că în cele mai multe situaţii, acestea sunt folosite pe carosabilul umed şi acoperit de zăpadă sau de polei.

Un set de cauciucuri m+s va ţine tracţiunea la temperaturi joase, graţie flexibilităţii materialului din care sunt realizate, fiind perfecte pentru tracţiune şi temperaturi mai mici de 7 grade Celsius, furnizând o aderentă sporită la ger, indiferent de suprafaţa de circulare.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.